طرز تهیه سس قارچ

a.mahammadi
سس‌ها از چاشنی‌های پرطرفدار برای غذاها هستند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید قارچ این خوراکی پرخاصیت سس خوش طعمی هم می‌تواند داشته باشد

سس قارچ معمولا به همراه استیک، پاستا، رستبیف، مرغ، میتلف و حتی انواع ساندویچ و سبزیجات سرو می‌شود. سس قارچ به لطف وجود قارچ و خامه طعم بی‌نظیری به غذا می‌دهد. در این مطلب به سه روش مختلف برای تهیه سس قارچ اشاره کردیم که شما می‌توانید بسته به ذائقه و سلیقه خود انتخاب و تهیه فرمایید:

مواد لازم جهت تهیه روش اول سس قارچ:  قارچ 300 گرم، پیاز 1 عدد، خامه 1 پیمانه، روغن 2 قاشق غذاخوری، نمک و فلفل به مقدار لازم.

طرز تهیه روش اول سس قارچ: قارچ‌ها را در قطعات کوچک خرد کنید، پیاز را نگینی کرده قارچ را در تابه به مدت 5 دقیقه تفت دهید. پیاز و نمک و فلفل را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید تا نرم شوند سپس  خامه را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا به جوش آید. پس از به جوش آمدن به مدت 5 دقیقه روی حرارت ملایم مرتب هم بزنید و سپس سس را سرد و یا گرم سرو نمایید.

مواد لازم جهت تهیه روش دوم سس قارچ:  قارچ 300 گرم، سیر 3 حبه، کره 2 قاشق غذاخوری، خامه 1/3 پیمانه، پنیر پارمزان 2 قاشق غذاخوری، جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری، نمک، فلفل و آویشن به مقدار لازم.

طرز تهیه روش دوم سس قارچ: کره را در به همراه یک قاشق روغن روی حرارت ملایم ذوب کنید و سیر رنده شده را به آن اضافه کنید. قارچ را به تابه بیفزایید و به مدت 5 تا 6 دقیقه تفت دهید تا نرم شود. خامه، نمک، فلفل و آویشن را به مواد اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه با حرارت ملایم هم بزنید.در نهایت سس را از روی حرارت بردارید و پارمزان رنده شده را به سس قارچ اضافه کنید و با جعفری ساطوری شده در کنار انواع پاستا و استیک سرو نمایید.

مواد لازم جهت تهیه روش سوم سس قارچ (بدون خامه): قارچ 300 گرم،کره 3 قاشق غذاخوری، شیر سرد 2 و ½ پیمانه، آرد 3 قاشق غذاخوری، روغن مایع، 3 قاشق غذاخوری نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم.

طرز تهیه روش سوم سس قارچ: قارچ را به همراه 3 قاشق غذاخوری روغن با حرارت متوسط تفت دهید تا زمانی که نرم شود و آب آن کشیده شود. سپس زردچوبه را به قارچ اضافه کنید و کنار بگذارید.آرد را در شیر سرد حل کنید.کره را روی حرارت ملایم ذوب کنید و آرد حل شده در شیر را به تابه اضافه کنید. نمک و فلفل را بیفزایید و تا رسیدن به غلظت مطلوب به هم زدن ادامه دهید.در نهایت قارچ را به سس سفید اضافه کنید و نمک و فلفل را اندازه کنید. در صورت تمایل برای طعم بهتر از 2 قاشق خامه می‌توانید در روند پخت بهره ببرید.

نکات: دقت کنید که در زمان اضافه کردن خامه سس نجوشد و فقط باید داغ باشد، جوشیدن سس موجب بریده شدن خامه خواهد شد.

اگر نمی توانید از شیر در این سس استفاده کنید به جای شیر از ۲۰۰ گرم خامه و دو قاشق غذاخوری ماست استفاده نمایید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ