متن سخنرانی ترامپ در سازمان ملل چه بود؟

پانته آ توتونپیان
سخنرانی ترامپ در مورد ایران و متن سخنرانی ترامپ در سازمان ملل چه بود؟

متن سخنان ترامپ

سخنرانی ترامپ در سازمان ملل قرار بود 15 دقیقه طول بکشد اما 45 دقیقه به طول انجامید.سخنرانی ضدایرانی ترامپ در سازمان ملل سوژه ی رسانه ها شده است.

متن کامل سخنرانی ترامپ در سازمان ملل را در ادامه می خوانید:

وقتش رسیده که ملت‌های دنیا با یک حکومت بی پروای دیگر مقابله کنند. حکومتی که فقط از کشتارهای دستجمعی حرف میزند و وعده نابودی امریکا و اسراییل را میدهد … و وعده دردسر و مشکلات دیگر برای خیلی از رهبران و ملت های دیگری که اینجا حضور دارند.
دولت ایران با سرپوش دروغین دمکراسی، بر چهره یک دیکتاتوری فاسد نقاب می زند. این دولت یک کشور ثروتمند را با تاریخ و فرهنگی غنی به یک کشور کشوری منزوی و به لحاظ اقتصادی تهی شده از سرمایه بدل کرده که تنها صادراتش خشونت و خونریزی و هرج و مرج است.
قدیمی ترین قربانیان حکومت ایران مردم ایران هستند. این حکومت به جای بهره گیری از منابع خودش برای بهبود زندگی ایرانی ها، درآمدهای نفتی خود را صرف تامین حزب الله و تروریست های دیگری کرده که مسلمانان بی گناه را می کشند و به همسایگان صلح جوی عرب و اسرائیل خود حمله می کنند.
این ثروت که به حق متعلق به مردم ایران است برای کمک به دیکتاتوری بشار اسد و دامن زدن به جنگ یمن و تضعیف صلح در سراسر خاورمیانه بکار گرفته میشود. ما نمی توانیم اجازه بدهیم چنین رژیم جنایتکاری به چنین فعالیت های تنش زایی ادامه دهد و دست به ساخت موشک های خطرناک بزند. ما نمی توانیم به توافقی پایبند باشیم که نهایتا منجر به توسعه یک برنامه هسته ای بشود.
توافق هسته ای با ایران یکی از بدترین معاملاتی بود که ایالات متحده وارد آن شده. صریح بگویم: این توافق مایه شرمندگی امریکاست ولی این حکایت هنوز به پایان نرسیده. وقت ان فرا رسیده تا دنیا همصدا با ما از دولت ایران بخواهد که این گونه به دنبال مرگ و نابودی نرود.
وقت آن فرارسیده که حکومت ایران همه آمریکایی ها و شهروندان دیگری را آزاد کند که به ناحق زندانی کرده. اما مهم تر از همه، دولت ایران باید دست از حمایت از تروریست ها بردارد و به مردم خودش خدمت کند و به حق حاکمیت ملی همسایگانش احترام بگذارد.
دنیا این را می فهمد که مردم شریف ایران به دنبال تغییر هستند چرا که این حکومت بعد از نیروی عظیم ارتش امریکا از مردم خودش می ترسد. برای همین دسترسی به اینترنت را محدود کرده، ماهواره ها را ساقط می کند، به سوی دانشجویان معترض اتش می گشاید و اصلاح طلبان را به زندان می اندازد.

واکنش های به سخترانی ترامپ در سازمان ملل

ریچارد هارس  رئیس شورای روابط خارجی آمریکا در واکنش بهسخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: سخنرانی ترامپ در سازمان ملل تکرار «محور شرارت» (جرج بوش) بود با این تفاوت که عراق کنار رفته؛ اما ایران و کره شمالی باقی مانده اند. سخنرانی ترامپ حول مسائل داخلی و اطلاعات اقتصادی در مورد آمریکا نیز گذشت. به همین دلیل مورد انتقاد همگان قرار گرفت. 

نتانیاهو از سخنان ترامپ بسیار ذوق زده شده بود و او را شجاع ترین فرد در چند سال  اخیر دانست. نتانیاهو در رابطه با سخنان ترامپ گفت : رئیس جمهور ترامپ در سخنرانی خود به بیان حقایق درباره خطرات پیش روی جهان پرداخت و خواستار اقدام با همه قدرت برای تضمین آینده بشریت شد. 
از طرف دیگر ماکارون رییس جمهور وقت فرانسه نسبت به سخرانی مضحکانه دونالد ترامپ واکنش نشان داد و برجام ایران و توافق ایران و ٥+١ را بهترین توافق خواند. 
پیش از این نیز «ژان ایو لودریان» وزیرخارجه فرانسه، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تاکید کرد که مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای با ایران باید تقویت شود و بازه زمانی پس از سال ۲۰۲۵ را هم در برگیرد.ژان ایو لودریان مدعی شد: «شکست توافق هسته‌ای می‌تواند منجر به آن شود که کشورهای همسایه ایران هم به تجهیز خود به سلاح‌های هسته‌ای اقدام کنند.»
وزیر خارجه فرانسه گفت: «زمانی که ما شاهد افزایش تنش با کره‌شمالی هستیم، باید سیاست دفاع از برجام را تقویت کنیم.»

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
محمد

محمد

1396-07-21 - 21:43 پاسخ

حرفاش در مورد وضعیت بد مردم و حمایت نکردن دولت از مردم درست بود.اما اینم باید بگم که این امریکا بود که زیر تمام تعهدادتش زدو برجامو زیر پا گذاشت

علی

علی

1396-07-03 - 07:15 پاسخ

عجیبه ترامپ ایران را حامی تروریست و دیکتاتور می نامد ولی حاکمان فاسد و دیکتاتور عربستان که هیچگونه رای گیری ندارند پ بزرگترین صادرات آنها تروریست است را دوست می داند!!!!

1396-07-02 - 05:40 پاسخ

به جز برجام بقیه حرفاش واقعا درست بوده

خوب بخت

خوب بخت

1396-07-01 - 10:58 پاسخ

این سخنان مصرف داخلی داردوصرفاجهت جلب رضایت اژانس یهوداست.ادعای حمایت ازتروریست بسیارمضحک است.کیست که نداند.داعش.منافقین.وگروههای تکفیری تحت حمایت جدی امریکاقراردارد.حتی سیاستمداران امریکا هم سخنان ترامپ رانپسندیدند

ارمین

ارمین

1396-06-30 - 05:38 پاسخ

چقدر خوب صحبت کرده