لاکچری یعنی چه؟

a.mahammadi
لاکچری یک پدیده اجتماعی است که در برخورد و ارتباط طبقات خاصی از انسان ها با یکدیگر معنا پیدا می کند

 

لاکچری کلمه ای است که این روزها آن را زیاد می شنویم. خیلیها دوست دارند بدانند که لاکچری به چه معناست و ریشه آن چیست. همه ما تا بحال بارها کلمه لوکس را شنیده ایم و بارها بکار برده ایم و با توجه به اینکه این کلمه لاتین است ولی در زبان فارسی کاملا جا افتاده است. نوعی از زندگی است که فرد در آن دوست دارد وسایل لوکس بخرد و بعبارتی لوکس زندگی کند که به آن لوکس گرایی یا لاکشری می گویند(Luxury). در ایران این کلمه را لاکچری تلفظ می کنند که بعبارتی لاکچری همان لوکس بودن و لوکس زندگی کردن است.

می توان گفت که با توجه به اصل و ریشه غربی این کلمه دخیل، لاکچری یا همان سبک زندگی فاخر، نوعی رفتار نهادینه شده در فرد است که حتی ممکن است آن را از نیاکانش به ارث برده باشد. بعضی از روانشناسان معتقدند که تفکر لاکچری در همه وجود دارد و از شروع بشریت نیز وجود داشته است. مثلا برای غار نشینی که دندان شیر را گردنبند کرده یا عاج فیلی را به خانه اش زده همین تفکر لاکچری حکم فرما بوده است. می توانیم لاکچری را یک پدیده اجتماعی معرفی نماییم که در برخورد و ارتباط طبقات خاصی از انسان ها با یکدیگر معنا پیدا کرده است.

شک نیست که لاکچری یک پدیده اجتماعی است که در برخورد و ارتباط طبقات خاصی از انسان ها با یکدیگر معنا پیدا می کند. بدیهی است که از لحاظ روان شناسی این مفهوم لوکس نمایی یا به رخ کشیدن و نمایش اجناس لوکس یک پدیده ذهنی و غیرواقعی است، اما با این وجود بسیاری از افراد پولدار و حتی طبقه متوسط جامعه حاضرند سلامتی و سرمایه خود را به خطر بیاندازند و حتما لاکچرگونه زندگی کنند.

پس باید در مورد معنای کلمات و استفاده درست و به جای آنها در زندگی روزمره خود دقت نماییم تا در نخستین گام باعث کسب اعتبار در اذهان مردم جامعه خود گردیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ