بیوگرافی ژولیت بینوش

پانته آ توتونپیان
ژولیت بینوش از بازیگران مهم فرانسه می باشد که در عرصه بین الملی نیز توانسته است خوش بدرخشد.

ژولیت بینوش کیست؟

ژولیت بینوش از بازیگران مهم فرانسه می باشد که در عرصه بین الملی نیز توانسته است خوش بدرخشد.

ژولیت بینوش ٥٠ ساله ٣ دهه است که در سینما بازی می کند. ژولیت بینوش از جمله زنانی است که دلداگی و شیدایی را به خوبی بازی می کند.

ژولیت بینوش روبرو دوربین کارگردان های سرشناسی رفته است. ژولیت بینوش در سال ٢٠٠٨ در فیلم شیرین عباس کیارستمی ایفای نقش کرد. ژولیت بینوش یک هفته به ایران سفر کرده بود و مهمان عباس کیارستمی شده بود. ژولیت بینوش در عرصه سیاست فرانسه نیز فعالیت می کند.

ژولیت بینوش فرانسوی بازیگری است نخل طلایی ٢٠١٠ را به خود اختصاص داد با بازی در فیلم عباس کیارستمی. ژولیت بینوش بخاطر بازی در این فیلم در بین ٢٥ بازیگر زن قرن قرار گرفت.بینوش در خانواده ای هنردوست متولد شده است. پدر او مجسمه ساز و مادرش هنرپسشه بوده است.

ژولیت بینوش و بازی در فیلم کیارستمی:

بینوش در فیلم کپی برابر اصل کیارستمی نیز بازی کرده است که در آنجا پوشش دارد و علت آن را همدردی با زنان ایرانی بیان کرده است. 

بینوش در سال ۲۰۰۰ با بازی در نقش وین روشه در فیلم شکلات نامزد دریافت اسکار بازیگر نقش اول زن شد.وی همچنین برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن در سال ۲۰۱۰ برای بازی در فیلم کپی برابر اصل ساخته عباس کیارستمی شد. وی با برنده شدن در این فیلم به نخستین زنی تبدیل شد که تاج سه گانه را دریافت کرده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ