زمان و مکان دقیق تشییع پیکر شهید حججی

پانته آ توتونپیان
زمان و تاریخ دقیق تشییع پیکر پاک شهید حججی اعلام شد

زمان دقیق تشییع جنازه شهید محسن حججی

تاریخ تشییع پیکر شهید حججی روز 5 مهر ماه،اعلام شده است.

دقایقی پس از سحرگاه امروز ۵ام مهرماه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مسجد امام حسین  واقع در میدان امام حسین علیه‌السلام تهران رفتند و برای لحظاتی در کنار پیکر مطهر شهید محسن حججی حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، برای این مدافع حرم اهل بیت علیهم السلام ارزوی علو درجات کردند.

همچنین، ایشان دقایقی با خانواده‌ی این شهید عزیز به دیدار و گفت‌وگو پرداخته و از مجاهدت آنان تقدیر و تشکر کرده و برایشان صبر و اجر از درگاه الهی آرزو نمودند.

به گفته ی روابط عمومی نیروی زمینی سپاه به دلیل اینکه در در فرآیند انتقال پیکر محسن حججی تغییراتی ایجاد شد،زمان تشییع پیکر شهید محسن حججی هم کمی با تاخیر انجام می شود.

در پی تغییرات پیش آمده در فرآیند نقل و انتقال پیکر مطهر شهید مدافع حرم محسن حججی به جمهوری اسلامی ایران، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد: زمان دقیق مراسم تشییع پیکر شهید سرافراز مدافع حرم محسن حججی متعاقبا به آگاهی ملت شهید پرور و قدرشناس ایران اسلامی رسانده خواهد شد.

جزئیاتی ازاستقبال و تشییع مردمی پیکر شهید حججی در سه شهر کشور 

?پیکر مطهر شهید حججی به زودی وارد کشور شده و به مشهد مقدس منتقل خواهد شد.
?سپس مراسم بزرگ تشییع پیکر مطهر در تهران در روز چهارشنبه با حضور عموم مردم برگزار می‌شود. 
?سپس به اصفهان منتقل شده و مراسم تشییع و بعد از آن مراسم وداع خانوادگی و مراسم تدفین پیکر مطهر این شهید در نجف آباد برگزار می‌شود.

متن اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موردزمان تشییع جنازه شهید حججی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین(ع)
خدای سبحان را شاکریم که در ماه محرم و در هنگامه ای که عطر خوش «حسین» به مشام می رسد و از جای جای این سرزمین نوای «یا حسین» گوش جان را نوازش می دهد، خبر بازگشت پیکر پاک شهید سرافراز مدافع حرم «پاسدار محسن حججی» از رزمندگان سلحشور لشکر 8 نجف اشرف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در هجدهم مردادماه سال جاری در جبهه های مقاومت اسلامی و دفاع از حرم زینبی، به دست یزیدیان زمانه، اشقیای تکفیری و ضد اسلام، مظلومانه و غریبانه به شهادت رسید، پایان انتظار ملت عاشورایی ایران را رقم زد.

اینک ایران اسلامی با «شور» حسینی و «شعور» ملهم از فرهنگ جهاد و شهادت، خود را مهیای استقبال و بدرقه این شهید حماسه ساز و کربلایی کرده است؛ جوان برومندی که «حجت خداوند» برای نشان دادن چهره درخشان «اسلام عزیز» در عصر «جاهلیت مدرن»، نام گرفته است.

با قدردانی از حمایت های پرشکوه و معنادار شما مردم مؤمن انقلابی و شریف ایران از فرزندان مجاهد و رزمنده خود در جبهه های مقاومت و دفاع از حرم و تکریم احساسات پاک و بی نظیرتان اعلام می دارد:

آئین تشییع پیکر مطهر پاسدار شهید محسن حججی پس از ورود به کشور، در روز چهارشنبه پنجم مهر مصادف با ششم محرم الحرام، در پایتخت ایران اسلامی «تهران» برگزار می شود.

از آحاد مختلف مردم فهیم و قدرشناس تهران دعوت می گردد با حضور شکوهمند و گسترده در این آیین عاشورایی، ضمن پاسداشت مقام این شهید ارجمند و دیگر شهدای تاریخ ساز مدافع حرم، جلوه ای دیگر از وحدت ملی را خلق و پای بندی خود به آرمان های بلند انقلاب اسلامی و ارزش های عاشورای حسینی و تداوم راه پرفروغ شهیدان عزیز را به نمایش گذارده و پیام ویژه خود به دشمنان اسلام ناب و حامیان تروریسم تکفیری و داعش در آستانه مرگ و نیستی، را در معرض جهانیان قرار دهند.

جزئیات آیینتشییع شهید محسن حججی متعاقباً به آگاهی مردم انقلابی و ولایت مدار رسانده خواهد شد.

عکس تشییع جنازه محسن حججی

به نقل از آخرین اخبار مبنی بر زمان وکر محسن حججی،روز 5 مهرماه در تهران اعلام شده است.

گفتنی است پیشتر زمان برگزاری این مراسم روز شنبه ۱۱ شهریورماه اعلام شده بود. 

شهید حججی کیست؟

شهید حججی که در عملیاتی در منطقه تنف روسیه که منطقه ای صاف و هموار بود به شهادت رسید، دراین عملیات هزاران نیروی سوری به همراه ۲۰۰تن از ایرانیان به جنگ با نیروی داعشی پرداختند که شهید محسن حججی اول به اسارت گرفته شد و روز بعد با جداشدن سر از بدن به شهادت رسید.

درتبادل بدن شهید حججی دو پا و نیم تنه وی به دولت سوریه تحویل داده شد و به همین دلیل تا تحویل بقیه اجزای پیکر شهید محسن حججی٬تشییع پیکرش با رضایت خانواده اش به تعویق افتاد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ