چگونه ته ریش در بیاوریم؟

ته ریش،چگونه ته ریش در بیاوریم؟ته ریش خوب چگونه است؟با هم بخوانیم.

چگونه ته ریش دربیاوریم

ته ریش میتواند جذابیت چهره یک مرد را دو چندان کنند.ته ریش اگر درست و زیبا باشد و جنبه نامرتبی نداشته باشد به جذابیت چهره می افزاید.ته ریش داشتن و نحوه ته ریش درآوردن باید مرتب و با ظرافت خاص خود باشد.حال اگر بخواهیم ته ریش در بیاوریم یا زود ته ریش در بیاوریم چه راهکاری دارد.

داشتن یا نداشتن

طـی سـالـیـان اخـیـر داشـتـن و یـا نـداشتن ریش و یا سبیل وهمـچـنـین مـدل و طـرح آنها تحت تاثیر شدید تبلیغات و مد روزقـرار داشتـه است. یک دهه ریش گذاشتن و یا طرحی از ریـش باب گردیده و دهه ای دیگر صورت کاملا اصلاح شده محبوبیــت پیدا میـکند. امـا بـراستی موی صورت در مردان تا چه اندازه در جـذاب بـودن آنـهـا تـاثــیر گـذار اسـت؟ ایـن بــه شخـصیت فرد،شـغل، فـرم صـورت و مدل موی صورت مردان بستگی خواهد داشت.

چرا مردان ریش میگذارند؟

1-برخی مردان عادت دارند که ریش بگذارند.

2-برخی مردان تنها از سر کنجاوی که با ریش چهره شان چه تغییری میکند و یا آیا مدل خاصی از ریش به آنها می آید و یا نه اقدام به گذاشتن ریش میکنند.

3-تعدادی از مردان بخاطر آنکه پس از اصلاح صورتشان جوش میزند و پوست صورتشان به اصلاح مداوم حساس میباشد ترجیح میدهند ریش بگذارند.

4- برخی از مردان نیز به لحاظ کمبود وقت و آنکه لازم نباشد هر روز صورت خود را اصلاح کنند اقدام به این کار میکنند. اما این عده باید توجه داشته باشند که مرتب نگه داشتن ریش بلند نیز کار آسانی نیست.

5- نیاز به تغییر. مردان نسبت به زنان گزینه های کمتری برای تغییر ظاهر خود در اختیار دارند. زنان با آرایش و یا مدل های موی متنوع و جذاب و زیور آلات، خود را به هر شکلی میتوانند در بیاورند اما مردان خیر.

6- عقاید و باورهای مذهبی، فرهنگی و سنتی.

7- برخی مردان تصور میکنند زنان ریش صورت را جذاب قلمداد میکنند. به ویژه ته ریش را اما حقیقت امر آنست که اکثر زنان از موی صورت مردان بیزار میباشند.

8- پوشاندن لکه ها و اثر زخمهای صورت.

چگونه ریش خود را بلند کنید

1-نخست میبایستی به مدت حداقل 4 هفته ریش خود را به حال خود بگذارید تا کاملا بلند شود. در طی این مدت شما وسوسه خواهید شد که به ریش خود فرم دهید اما دست نگهدارید چون معمولا زود مدل دادن به ریش نتیجه خوبی در بر نخواهد داشت.

2- مدل و طرح دلخواه خود را برگزینید و آن را روی صورت خود با دقت پیاده سازی کنید.

3-حداقل هفته ای یک مرتبه ریش خود را مرتب کرده و اضافات آن را کوتاه کنید.

گزینه های شما:

1- سبیل: آسانترین و کم درسر ترین گزینه هاست. چون هم بلند

کـردن آن آسـان اسـت و هـم بـه حـداقل نگهداری و مرتب کردن نیاز

دارد. اما شما را مسن تر جلوه میدهد.

2- خط ریش بلند: این یکی از گزینه های محبوب و رو به گسترش

میباشد.

3- ته ریش: ته ریش شاید بـظـاهر جذاب بنظر آید اما جلوه زیبایی

نداشته و شما را به نامرتب بودن متهم میکند.

4- ریش پروفسوری(بزی): ریش بزی امروزه بسیار مد گردیده است. اما معمولا نگهداری و مرتب نگه داشتن آن کار دشواری است. ریش بزی میتواند با سبیل و یا بدون سبیل باشد.

5- ریش کامل: این نوع ریش برای مردانی که از موی صورتشان پر پشت میباشد مناسب است. اما این مدل معمولا سن شما را افزایش داده و شما را پر ابهت تر و یا ترسناک تر میسازد.

حتما هنگام انتخاب مدل و طرح ریش و سبیل خود فرم صورت خود را نیز مد نظر قرار دهید:

1- صورت باریک و کشیده: ما نیازی ندارید تا به طول صورت خود اضافه کنید بنابراین ریش بلند نگذارید همچنین از ریش بزی نیز اجتناب ورزید. بهترین گزینه برای شما خط ریش بلند است تا لاغری دو طرف صورت شما را بپوشاند. اگر خواستید ریش کامل بگذارید موی ریش قسمت چانه را کاملا کوتاه کرده و قسمت کناره ها را بلند و پر پشت بگذارید.

2- صورت گرد: هدف شما افزودن به طول صورت تان است. بنابراین ریش بزی مناسب شماست. از گذاشتن خط ریش بلند و سبیل باریک خودداری کنید چون صورت شما را گردتر میسازند.

3- چانه کوچک: بهترین گزینه نیز برای شما ریش بزی ست. ریش کامل نیز کار ساز خواهد بود اما سبیل تک هرگز.

4- سر بی مو: از گذاشتن ریش کامل و خط ریش بلند جدا خودداری کنید.بهترین گزینه شما ریش بزی کوتاه میباشد.

برای درآوردن ریش یا مو در هر جای بدن باید جریان خون رو به اون منطقه بیشتر کرد تا مواد مغذی مو بهش برسه و بتونه رشد کنه حتی مناطقی که مو نداره .برای همین چیزی که خودم و خیلیای دیگه بهشون پیشنهاد دادم و جواب گرفتن عصاره رزماری هست که خودش خون رسانی رو به منطقه مورد نظر بخاطر موادی که داره بیشتر میکنه اگر هنگام مصرف ماساژش بدی خوب جواب میگیری اما باید 6 ماه مصرف بشه حداقل تا جواب بگیری روزی 2بار بوش یکم شاید اول بنظرت تند بیاد اما کم کم عادت میکنی.

جالب اینه که گیاه رزماری برای درد مفاصل هم کاربرد داره روغنش برای این مصرف میشه.عموی من حدود 6ماه این روغن رو هرروز روی زانوش میزد علاوه بر بهبود دردش روی زانوش عجیب مو درآورده بود بطوریکه با زانوی دیگه ش تفاوت قابل توجهی پیدا کرده بود.

هفته ایی دوبار شست وشوی صورت با شامپوی ضد شوره

اگر موهای صورت ‌تان خیلی کم رشد می‌کند، نگران نشوید. باید مراقب همان موهای کوچک و کم‌ هم باشید.

به طور منظم صورت‌ تان را تمیز کنید، بشویید و نگذارید که ذرات گرد و غبار و سلول‌ های مرده روی پوست‌ تان بنشینند و به موهای صورت‌ تان صدمه برساند.

آلودگی و گرد و غبار می‌توانند ریشه‌ های موهای صورت شما را نابود کنند. ممکن است در ناحیه رویش موهای صورت ‌تان دچار جوش و حساسیت شوید، به این دلیل برای شستن صورت‌ تان از شامپوهای مخصوص ضدشوره استفاده کنید.

این کار را دو بار در هفته انجام دهید. در ضمن می‌توانید از مخلوط پوست لیمو و آبلیمو برای تمیزکردن صورت خود استفاده کنید.

ماساژ با روغن اکالیپتوس

اگر کرم شست ‌و شو یا مواد مخصوص ماساژ صورت را روی پوست صورت ‌تان به آرامی ماساژ دهید، به خصوص روی گونه‌ها، می‌توانید شاهد تاثیر ماساژ روی رشد موهای صورت ‌تان باشید؛ البته شاید این تاثیر خیلی زیاد نباشد اما سرانجام می‌تواند به افزایش موهای صورت شما کمک کند ولی حواستان باشد که ماساژ شدید پوست صورت می‌تواند بر رشد موهای صورت تاثیر عکس بگذارد.

ماساژ صورت با روغن اکالیپتوس هم یکی از راه‌هایی است که می‌تواند به رشد موهای صورت شما کمک کند.

    نکته آخر

مهم‌ترین مسئله درباره افزایش موهای صورت در پسران نوجوان این است که آنها نباید نگران باشند، در واقع در اکثر قریب به اتفاق موارد مسئله رشد نکردن موی کافی در صورت و ریش ناشی از مسئله سن و زمان است و اگر زمان بگذرد در بسیاری از موارد این مشکل خود به خود حل خواهد شد.

چرا باید زرده تخم مرغ بخورید

ویتامین۷ B یا بیوتین برای رشد موهای صورت مؤثر است. شاید در دسترس‌‌ترین منبع بیوتین زرده تخم‌ مرغ است اما یک نکته جالب این است که اگر سفیده تخم‌ مرغ را هم همراه با زرده آن بخورید از تاثیرگذاری این ویتامین در بدنتان کاسته خواهد شد و برای همین باید پسران جوان فقط زرده تخم ‌مرغ را بخورند.

یک منبع دیگر بیوتین هم بادام‌زمینی است. البته می‌توانید بیوتین را به صورت قرص و مکمل و مثلا ویتامین‌ های ب‌کمپلکس هم تهیه کنید. اما یادتان باشد که مصرف بیوتین به صورت موضعی هیچ فایده‌ای ندارد و برای همین نباید زرده تخم‌ مرغ را به صورت مالید.

اگر بپرسید که ماینوکسیدیل بهتر است یا بیوتین، به شما خواهیم گفت که ماینوکسیدیل مؤثرتر است اما باید گفت که امکان بروز عوارض جانبی هم با استفاده از ماینوکسیدیل بیشتر از بیوتین است اما بیوتین کمتر اثرگذار است ولی عوارض جانبی بسیار کمی هم دارد.

    حالا تصمیم‌ گرفتن با شماست. اگر مصرف ماینوکسیدیل باعث بروز عوارض ناخواسته شد، باید سریع مصرف آن را قطع کنید اما درباره بیوتین لازم نیست اینگونه رفتار کنید.

داروی ضدریزش مو، روی صورت شما

داروی ماینوکسیدیل یا روگاین داروی مشهوری در جهان است. از این دارو سال‌هاست که برای درمان ریزش مو و افزایش رشد مو در نواحی کم شده استفاده می‌شود.

این دارو، دارویی است که نیاز به تجویز پزشک ندارد و می‌توانید آن را به ‌راحتی به شکل پماد، شامپو یا محلول استفاده کنید.

شما می‌توانید برای رویش موهای صورت ‌تان از شکل موضعی مینوکسیدیل استفاده کنید. این محلول را روی صورت‌ تان بمالید و برای چند ساعت آن را نشویید.

بعد از مدتی استفاده احتمالا رشد موهای صورت ‌تان افزایش پیدا می‌کند. داروی ماینوکسیدیل عوارض جانبی هم دارد، یکی از شایع‌ترین و اصلی‌ترین عوارض، سوزش و درد چشم است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ