علت مرگ امیرمحمد مدنی

امیرمحمد مدنی بازیکن 23 ساله پرسپولیس براثر ایست قلبی درگذشت. برای اطلاع از علت مرگ امیرمحمد مدنی این مطلب را بخوانید.

علت مرگ امیرمحمد مدنی

علت مرگ امیرمحمد مدنی بازیکن جوان پرسپولیس، برا اساس اخبار منتشر شده از خبرگزاری های رسمی و غیر رسمی ایست قلبی می باشد. امیرمحمد مدنی بازیکن 23 ساله پرسپولیس بود که سابقه بازی در راه آهن را هم داشت. امیرمحمدمدنی بازیکن با استعداد و جوانی بود که بعنوان سهمیه زیر 23 سال راه آهنی ها محس.ب می شد.  امیرمحمد مدنی با هت تریک در دربی امیدهای استقلا ل و پرسپولیس به ایمون زاید امیدهای پرسپولیس معروف شده بود. 

در حالیکه چندی پیش هادی نوروزی کاپیتان تیم پرسپولیس بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت خیر مرگ بازیکن جوان این تیم بار دیگر شوک بزرگی را به تیم پرسپولیس و جامعه ورزش دوستان وارد کرد،به راستی چرا ورزشکاران دچار ایست قلبی میشوند؟

چرا ورزشکاران دچار ایست قلبی می شوند؟

دکتر باقری در پاسخ به این پرسش که چرا ورزشکاران هم دچار ایست قلبی می شوند در حالی که تصور این است که آنها به خاطر انجام ورزش و فیزیک مناسب نباید مشکلی داشته باشند می گوید: بررسی هایی که انجام شده نشان می دهد شایع ترین علت مرگ ناگهانی در ورزشکاران که بسیار هم مورد توجه است، مرگ بر اثر بیماری های قلبی است. مشکلاتی از قبیل کاردیومیوپاتی عضلانی قلب(افزایش حجم عضلات قلب)، تنگی عروق کرونر، ضربات مستقیم به قفسه سینه و ناهنجاری های عروقی از جمله مهم ترین دلایل مرگ ناگهانی در ورزشکاران است.

وی در ادامه توضیحاتش در این مورد خاطرنشان کرد: مشکل کاردیومیوپاتی قلب (افزایش حجم و ضخیم شدن ماهیچه های قلب) که مهم ترین علت مرگ ناگهانی در ورزشکاران محسوب می شود یک مشکل ژنتیکی و مادرزادی است. به این معنی که فرد به طور ژنتیکی مستعد این بیماری است و در طول زمان عضلات قلب افزایش حجم پیدا می کند اما هیچ علایمی از خود بروز نمی دهد و به یکباره به صورت مرگ ناگهانی خود را نشان می دهد.

این پزشک متخصص درباره دلایل مرگ نوروزی نیز می گوید: درخصوص مرحوم نوروزی نمی توان قبل از بررسی پزشکی اظهارنظر قطعی کرد که ایشان مشکل قلبی را به صورت ژنتیکی داشته یا خیر و باید منتظر اطلاعات تکمیلی پزشکی بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ