مدل بستن روسری

مدل بستن روسری یکی از دغدغه های زنان مسلمان و بخصوص بانوان جوان است که از این پوشش برای حفظ حجاب خود استفاده می کنند. مدل بستن روسری دارای تنوع های بسیاری است که هرکدام از آن ها زیبایی و جذابیت خاص خودش را دارد. برای یادگیری مدل بستن روسری به شکل های مختلف این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

مدل بستن روسری

مدل بستن روسری یکی از دغدغه های زنان مسلمان و بخصوص بانوان جوان است که از این پوشش برای حفظ حجاب خود استفاده می کنند. مدل بستن روسری دارای تنوع های بسیاری است که هرکدام از آن ها زیبایی و جذابیت خاص خودش  را دارد. برای یادگیری مدل بستن روسری به شکل های مختلف این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.
در انواع مدل بستن روسری با حجاب بهتر است که ابتدا از زیر شال و روسری خود کلاه بپوشید این کار باعث می شود که روسری یا شالی که میبندید بهتر روی سر بماند و حالت خود را حفظ کند. همچنین برای فرم دادن به روسری و شال معمولا از سوزن های ته گرد استفاده می شود که محکم شود و مدل روسری خراب نشود.
مدل بستن روسری لبنانی یکی از سبک هایی است که می تواند چهره شما را زیباتر از همیشه نشان دهد و با این سبک بستن روسری می توانید حجابی مرتب و زیبا داشته باشید, در ادامه این بخش آموزش مدل بستن روسری لبنانی را ملاحظه خواهید کرد که روش بستن روسری به این سبک به صورت زیر است:

۱. ابتدا روسری را پهن کنید و یک مثلث کوچک از روسری را تا بزنید.
۲. روسری را بر روی سر خود قرار دهید و زیر چانه تان را با کمک سنجاق کوچکی محکم کنید.
۳. قسمت زیر ناحیه چانه را با کمک دست خود محکم بگیرید و طرف دیگر روسری را به سمت گوش های خود بیاورید و همه لایه های این قسمت را نزدیک به چانه با کمک سنجاقی مرتب کنید.

مدل روسری و شال و نحوه بستن آن ها در زیبایی و جذابیت چهره شما می تواند تاثیرگذار باشد

مدل بستن روسری متناسب با فرم صورت

هنگام روسری سرکردن، چنانچه فرم صورت‌تان را درنظر بگیرید، روسری، چهره‌تان را جذاب نشان می‌دهد. در اینجا به چند فرم صورت و مدل بستن روسری اشاره شده است.

صورت بیضی

بسیاری از طراحان، این نوع صورتی را “عالی و بدون نقص” می دانند. اگر صاحب چنین فرم صورتی هستید، خیال تان راحت باشد.

برای جذاب نشان دادن چهره تان با بستن روسری، لازم نیست کار خاصی انجام دهید.

روسری را همانطور روی سرتان گذاشته و گره بزنید یا اینکه شال تان را دور صورت تان بپیچید، چهره تان به دلیل گرد بودن فرم صورت، زیبا به نظر می رسد.

راهنمای خرید شال و روسری

صورت مستطیلی

اگر پهنای صورت تان بیشتر از طول آن است، پس صورت تان مستطیلی شکل است. بنابراین مدل بستن روسری باید به گونه ای باشد که صورت تان کشیده تر به نظر آید.

در صورت مستطیلی و دراز، طول صورت از عرض بزرگتر است، پیشانی و فک هم اندازه و لبه های تیز دارد. در این حالت باید طوری روسری و شال بپوشید که طول صورت را کوتاه تر کنید و لبه های تیز صورت گرد شود. شال ها بهترین گزینه برای صورت های مستطیلی شکل است. شما می توانید با شال گوشه های صورت تان را گرد کنید. شال و روسری هایی که طرح های چهارگوش دارند انتخاب نکنید. با انواع هدبند و اکسسوری زیر روسری صورت خود را کوتاه  تر کنید. از هدبند یا دستمال سرهای تیره انتخاب کنید. روسری و شال خود را به صورت گرد ببندید. برای این کار حتما کناره های روسری و شالت تان را تو بزنید تا گونه هایتان مشخص شود. از مدل هایی که در پشت بسته می شوند انتخاب نکنید. روسری و شال هایی با پارچه های نرم و لخت انتخاب کنید.

برای این کار باید روسری تان را تا بالای پیشانی و خط مو، عقب بکشید، بدین ترتیب به طور خودکار، صورت تان کشیده تر دیده می شود. افرادی که صورتی مستطیل شکل دارند، هرگز نباید روسری خود را تا روی پیشانی و ابروها بیاورند.

صورت گرد

اگر صورت گرد و کوچکی دارید و همچنین گونه های تان پر و فربه است و در عین حال چانه تان هم اندکی گرد به نظر می آید، پس باید گفت که صورت شما گرد است.

بیشتر خانم ها دوست دارند که  گونه های چاق و چانه های گرد خود را تغییر دهند،  به همین دلیل تا می توانند صورت شان را تا گونه ها زیر روسری پنهان می کنند.

به جای این کار بهتر است که اجازه دهید روسری روی گونه ها و چانه تان شل باقی بماند و هرگز آن را زیر چانه تان محکم و سفت نبندید.

شل بستن روسری وشال باعث می شود که چین های زیادی روی روسری به وجود آید و لبه های گرد صورت تان را مخفی کنند.

در صورت های گرد پیشانی عریض و کوتاه است. شما باید با روسری و شال عرض پیشانی را کمتر و در عوض بلندتر نشان دهید. از هدبند یا دستمال سر می توانید استفاده کنید اما نباید بیشتر از 4/1 پیشانی را بگیرید. به هیچ وجه کاری نکنید که ارتفاع پیشانی کم شو. برای بلندتر نشان دادن پیشانی از هدبندهایی که رنگ روشن دارند استفاده کنید و روسری و شال خود را تیره تر و به صورت مستطیلی سر کنید. کناره های شال و روسری را به هیچ وجه تا نزنید. از پارچه های محکم و حالت دار استفاده کنید تا به صورت شما شکل بدهد.

راهنمای خرید شال و روسری

صورت مربعی

اگر صورت تان مربعی و حاوی خطوطی قوی در فک، استخوان های گونه و پیشانی است، می توانید با شل بستن روسری، آن خطوط را کم رنگ کنید.

محکم بستن روسری و شال، فقط روی آن خطوط تاکید می کند و چهره تان را حتی بیشتر از قبل، مربعی نشان می دهد. بنابراین روسری تان را به روی سر شل و به گونه ای ببندید که پیشانی تان معلوم باشد.

صورت قلبی

اگر شما پیشانی بلند و خواستنی دارید اما چانه تان کوچک است، باید گفت چهره شما قلبی شکل است. البته این نوع چهره از نظر بیشتر مردم زیباست.

اما ممکن است هنگام روسری سر کردن چانه تان دایما زیر روسری مخفی شود. البته نگران نباشید، هنگام روسری سر کردن، مراقب باشید تا چین زیادی روی عقب و کناره های سرتان به وجود نیاید.

روسری تان را زیر چانه محکم ببندید و آن را درست زیر آرواره تان قرار دهید و بدین ترتیب، چانه و فک تان را بزرگتر نشان دهید. اینگونه بستن روسری می تواند تمام بخش های صورت تان را متناسب نشان دهد.

البته یک روش دیگر بستن روسری برای افرادی که صورت قلبی شکل دارند، این است که روسری شان را به گونه ای ببندند تا بخش بالای روسری شان کمی نوک تیز شود و پیشانی شان بیشتر دیده شود.

ذوزنقه ای های برعکس

نوع دیگری از صورت های ذوزنقه ای هستند که در این صورت ها عرض پیشانی از عرض چانه بزرگتر است و پیشانی بسیار باز و بزرگ است. شما باید برعکس حالت مدل ذوزنقه ای قبلی عمل کنید. از هدبند یا کلاه های تیره انتخاب کنید یا روسری و شال تان را طوری بپوشید که لبه های پیشانی گرفته شود.

عرض پیشانی را کم کنید

بعضی از افراد دارای صورت های ذوزنقه شکل هستند. در این صورت عرض پیشانی از عرض چانه کوچکتر است و شما باید روسری و شال را طوری ببندید که لبه های فک پوشیده شود.

از هدبند استفاده نکنید چون پیشانی شما را کوچکتر می کند. اما اگر اصرار بر هدبند یا کلاه زیر روسری دارید از رنگ های روشن انتخاب کنید و روسری و شال تان را تیره بپوشید و کناره های آن را در قسمت شقیقه تو بزنید تا عرض پیشانی بزرگتر شود.

رنگ متناسب با مدل بستن روسری

شال و روسری یکی از بخش های مهم در لباس بانوان است که در اینجا نکاتی را برای انتخاب بهترین آن ها به شما یاداوری می کنیم:

 هماهنگ کردن رنگ شال یا روسری با مانتو میتواند جلوه ی ظاهری خانم ها را دو چندان کند. برای همین بهتر است ابتدا مانتویی که قصد خرید آن را دارید انتخاب و رنگ آن را بدانید.

 اگر رنگ مانتوی شما تیره است بهتر است برای انتخاب شال یا روسری از همان رنگ ولی روشن انتخاب کنید. استفاده از رنگ های خیلی متضاد ترکیب بندی خوبی ندارد.

 روسری های قواره دار و بلند و یا شال های عریض بهترین نوع برای پوشش سر خانم هاست. همچنین دقت داشته باشید که از روسری های ظخیم استفاده می کنید. هوای بهار اصلا قابل پیش بینی نیست پس بهتر است اختیاط را رعایت کنید.

 به هنگام خرید روسری های ساتن بهتر است هدبندهای روشن تر یا تیره تر از روسری را نیز تهیه کنید این ترکیب زیبایی روسری را بیشتر میکند.

 به هنگام خرید باید مدل بستن روسری را نیز در نظر داسته باشید تا متناسب با طرحی که در ذهنتان است آن را تهیه کنید.

 اگر رنگ پوست شما روشن است روسری و شال های روشن و شاد برای صورت شما مناسب تر خواهد بود. همچنین در هنگام خرید به فرم صورتتان نیز دفت داشته باشید.

** مدل های بته جقه دار با زمینه ی تیره برای خانم های مسن تر بسیار گزینه ی مناسبی محسوب میشود. بته جقه یکی از نقش های تزئینی و اصیل ایرانی است، تلفیق رنگ مشکی و سفید این روسری از آن مدل هایاست که دل مادرها را می برد. بهتر است این روسری را در کنار مانتویی مشکی رنگ امتحان کنید و خوش پوش باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ