چالش سنگ چیست؟

پانته آ توتونپیان
چالش سنگ،چالشی است که در آن گروهی موسوم به ری استارت،اقدام به آسیب و شکستن عابر بانک ها،و خرد کردن شیشه های بانک ها می کنند.

چالش سنگ

چالش سنگ،چالشی است که در آن گروهی موسوم به ری استارت،اقدام به آسیب و شکستن عابر بانک ها،و خرد کردن شیشه های بانک ها می کنند.

این چالش،که به چالش سنگ معروف است،توسط یکی از مجری ها شبکه های ماهواره ای ترویج شده است.محمد حسینی از مجریان صدا و سیما بود که سال ها پیش به کانادا مهاجرت کرد.محمد حسینی در این چالش که آن را چالش سنگ نامیده است،از مردم می خواهد که در ساعات مشخصی،اقدام به آسیب به اموال عمومی نظیر عابر بانک ها کنند.

متاسفانه در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر آسیب رساندن به بانک های تهران شنیده ایم که تصور می شود مسئول این آسیب ها افراد گروه ری استارت باشند.

گروه ری استارت چیست؟

گروه ری استارت،گروهی ست که به تشویق محمد حسینی،مجری سابق صدا و سیما،در یکی از شبکه های ماهواره ای،با سنگ یا وسایل دیگر،اقدام به شکستن شیشه های بانک ها و خراب کردن عابر بانک ها می کنند.

برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد ری استارت اینجا کلیک کنید

به گفته ی محمد حسینی،شخصی که چالش سنگ را راه انداخته است،بیش از شش تا هفت هزار شیشه شکسته شده است.محمد حسینی رییس گروه ری استارت می گوید به بیش از هزار بانک حمله شده است.وی در ادامه در برنامه ی ماهواری اش گفت که بیش از 50 تا 60 دستگاه عابر بانک مورد حمله ی چالش سنگ قرار گرفته است.

جای تاسف و ناامیدی دارد که هنوز هم افرادی پیدا می شوند که بخواهند به اموال عمومی شهر خودشان آسیب برسانند.

آتش زدن مسجد جواد الائمه یکی از کارهای ناپسند چالش آتش و گروه ری استارت است.

چالش سنگ و چالش آتش یکی از چالش های جدیدی است که در شبکه های ماهواره ای ترویج می شود.

چالش آتش،گویا چالش بعد از چالش سنگ است.

بحث گروه ری استارت اخیرا مخصوصا با به آتش کشیدن مسجد جوادالائمه در بلوار استقلال در شرق تهران داغ شده است
رسانه های دولت ری استارت را یک گروه شیطان پرستی مطرح کرده اند اما خود ری استارتی ها و رهبر آنها یعنیمحمد حسینی خود را عارف یا افرادی در جستجوی حقیقت می نامند.

محمد حسینی سرکرده گروه ری استارت کیست؟

سید محمد حسینی در ١٣ امین روز تیرماه در سال ١٣٤٨ متولد شد،زادگاه محمد حسینی تهران است، محمد حسینی مجری ، شومن و بازیگر ایرانی است که تا پیش از مهاجرتش در ایران و صدا و سیما فعالیت داشت. از ابتدای شروع به کار در شبکه تهران تا سال ۱۳۸۴ مجری این شبکه بود که برنامه‌های او خصوصاً با زوج سید کاظم احمدزاده هواداران فراوان داشت.

محمد حسینی تا زمان فعالیتش در ایران در برنامه‌هایی نظیر مسابقه سیمرغ و مسابقه بزرگ در تلویزیون ایران فعالیت داشت. او دانش‌آموخته رشته فیزیک از دانشگاه اصفهان است. در سال ۱۳۶۸ در این دانشگاه با تئاترهای «قنبرعلی دکتر می‌شود» و «مجری ناشی» بعنوان نویسنده و بازیگر درخشید که مورد استقبال دانشجویان، اساتید و هنرمندان قرار گرفت. دیری نگذشت که تئاتر زیر آسمان شهر جمله «انسان و شیطان» و «ازدواج با خودت» با خود به صحنه آورد. او هنوز پا به عرصه تلویزیون نگذاشته بود که بیش از ۱۰۰۰ شب اجرای این نمایش‌ها را در کارنامه خود داشت.

چالش آتش چیست؟

چالش آتش چالشی جدید که در میان چالش ها به تازگی باب شده است.اما این چالش مانند چالش های قبلی نیست و شاید اعتراض به نحوه شرکت در چالش آتش خیلی فراگیر نباشد.اما آنچه که مسلم است اتفاق افتادن چالش آتش در ایران توسط جوانان ،مربوط به وعدهای کم و خاص و به دعوت محمد حسینی مجری اسبق صدا و سیما ایران است.

چالش آتش و گروه ری استارت

در برنامه ای از محمد حسینی که با نام ری استارت در حال دیده شدن است،مجری برنامه،محمد حسینی از طرفداران و دنبال کنندگان خود میخواهد تا در چالش آتش با او همراه شوند و مکان های عمومی را به آتش بکشند،اخیرا فیلم هایی پخش میشود که جوانان را در حال آتش زدن مکان های عمومی نشان میدهد،در فیلمی که اخیرا پخش شد مسجد ی را به آتش کشیدند،پیش از به آتش کشیدن مسجد  در ورودی مسجد ری استارت را با اسپری مینویسند و با پرتاب سنگ ،که همان چالش سنگ است شیشه های مسجد را میشکنند و در ادامه چالش آتش را به راه می اندازند.

رهبر گروه چالش ری استارت

وی ادعا دارد که اکنون سرگروه و لیدر اپوزسیونی است که دارای ۳۰ میلیون نفر طرفدار است و به ری استارت معروف است
سید محمد حسینی از سال ۱۳۹۴ خورشیدی از طریق رادیو پستو یک برنامه درسگفتار به نام ری‌استارت (به معنی: آغاز دوباره یا شروعِ از اول) را تولید و اجرا می‌کند؛ این برنامه رادیویی شامل مباحث عرفانی – فلسفی می‌شود که ناظر بر نوعی ردّیه بر ساختار رسمی تمام ادیان است و به جای آن بر شکلی از عرفان و تصوف با محوریت ترمی به نام انسان کامل می‌پردازد.

شکل و فرم ارائه مباحث بصورت همپرسهٔ سقراطی است که به صورت مینیمالیستی با دستمایه‌ای از طنز و کمدی ارائه می‌شود. سید محمد حسینی بارها در این برنامه اعلام کرده که از خود چیزی نمی‌گوید بلکه فقط از متون کهن و نو اهل تصوف و عرفان و بیش تر از مولوی و عطار و حافظ و…

زمان چالش سنگ و چالش آتش

محمد حسینی رهبر گروه ری استارت در برنامه ای ماهواره ای از مردم خواسته است تا از 8 مهر تا 15 آبان به مکان های دولتی از جمله بانک ها حمله کنند و به این مکان ها آسیب بزنند. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ