فرق گروه و سوپر گروه تلگرام

گروه و سوپرگروه ها این روزها در تلگرام سرو صدایی به پا کرده اند پس بهتر است انها را بشناسید. در ادامه این مطلب می توانید این فرق گروه و سوپر گروه تلگرام را بهتر بشناسید.

این روزها استفاده از تلگرام بسیار رواج پیدا کرده است و ما هم واژه های بسیاری را در مورد این نرم افزار می شنویم که نمیدانیم دقیقا چه معنایی می دهد مثلا گروه و یا سوپرگروه. با دانستن فرق گروه و سوپر گروه تلگرام می توانید از مزایاای هر کدام از این گروه ها بیشتر استفاده کنید و کار کردن با آنها را برای خودتان لذت بخش تر کنید. پس در ادامه این مطلب را دنبال کنید.

تفاوت گروه با سوپرگروه و کانال

گروه (Group) در تلگرام، امکانی است که می‌توانید از طریق آن، به‌راحتی یک اجتماع ۲۰۰ نفری تشکیل دهید و به تعامل با یکدیگر بپردازید. امکان ارسال فایل و پاسخ بر روی پیام‌های شخصی افراد، همچنین ارسال پیام صوتی از ویژگی‌های گروه است.

زمانی که یک گروه، به اندازه‌ی ۲۰۰ نفر برسد، شما می‌توانید با استفاده از امکانات تلگرام، گروه را به سوپرگروه (Supergroup) ارتقا دهید. زمانی که گروه تبدیل به سوپرگروه شود، می‌توان تعداد کاربران را تا ۱۰۰۰ نفر افزایش داد. اگر مدیر گروه، پیامی را در سوپرگروه پاک کند، دیگر اعضا نیز نمی‌توانند آن را مشاهده کنند. تمام کاربران امکان ارسال مطالب در سوپرگروه را خواهند داشت.

در گروه و سوپرگروه، امکان تعامل دو طرفه وجود دارد، اما وقتی بخواهید طی یک ارتباط یک طرفه، با کاربران در تماس باشید می‌توانید از امکان کانال (Channel) استفاده کنید. تعداد اعضای کانال نامحدود است و می‌توانید با لینک عضویت مستقیم، افراد را به کانال فراخوانی کنید. مدیر ارشد کانال، تنها قادر است به‌طور دستی تا ۲۰۰ کاربر را به کانال بیفزاید و بقیه‌ی اعضا باید با لینک عضویت وارد کانال شوند. ارسال هر گونه فایل در کانال توسط ادمین اصلی و مدیر‌های تراز دوم، فراهم است. هر گونه پیامی که بعد از ارسال از کانال پاک شود برای مدیر ارشد، دیگر مدیران و کاربران غیرقابل‌نمایش خواهد بود.

از تغییرات سوپرگروه که به مذاق بسیاری از افراد خوشایند نیست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: در سوپر گروه، برخلاف گروه، امکان مشاهده‌ی افراد آنلاین و آخرین زمان بازدید آن‌ها وجود ندارد. افراد در سوپرگروه، بر اساس میزان فعالیت و فعالیت اخیر خود مرتب‌سازی شده‌اند؛ در گروه، مرتب‌سازی بر اساس آخرین زمان بازدید افراد صورت می‌گیرد. همچنین در سوپرگروه افراد تنها می‌توانند پیام‌های خود را پاک کنند. از همه مهم‌تر امکان عضویت اعضا تنها توسط ادمین ارشد و لینک عضویت امکان‌پذیر است.

تفاوت سوپر گروه تلگرام با گروه معمولی در چیست؟

برای شناخت بهتر تفاوت های مابین سوپر گروه تلگرام و گروه معمولی تلگرام بهتر است هر یک زا شرح دهیم و شما خود با مقایسه آن دو قادر به درک تفاوت هایشان خواهید شد. یک گروه معمولی تلگرام می‌تواند نهایتا 200 عضو را داشته باشد. در گروه معمولی هر یک از اعضا قادر به تغییر نام گروه، تغییر عکس گروه و همچنین اضافه کردن اعضای جدید به آن خواهند بود. اما سوپر گروه تلگرام قادر است تا 5000 عضو را در خود جای دهد. همچنین سوپر گروه تلگرام از تاریخچه یکپارچه (Unified History) بهره می‌برد، بنابراین پیام‌هایی که از گروه حذف شوند در تلگرام تمام کاربران گروه حذف خواهند شد. قابلیت پین یا سنجاق کردن پیام‌های مهم به بخش فوقانی صفحه هم از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد یک سوپر گروه تلگرام است. بنابراین کاملا مشخص است که سوپر گروه تلگرام تجربه‌ای حرفه‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد، اما برای گفتگوهای معمولی خانوادگی و غیره می‌توانید به همان گروه معمولی بسنده کنید.

نحوه تبدیل گروه معمولی به سوپر گروه تلگرام

تبدیل گروه معمولی تلگرام به سوپر گروه به سادگی انجام می‌شود. بدین منظور کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

    برنامه تلگرام را اجرا کنید.

    به گروه معمولی مد نظرتان مراجعه کنید.

    نام گروه را لمس کنید تا صفحه تنظیمات آن و لیست اعضای گروه نمایان شود.

    با استفاده از آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه به منوی تنظیمات گروه دسترسی یابید.

    گزینه Convert to supergroup را انتخاب کنید.

    باز هم گزینه Covert to supergroup را لمس کنید.

    گزینه OK را در پنجره پاپ آپ نمایان شده انتخاب کنید.

به همین سادگی قادر خواهید بود تا یک گروه معمولی تلگرام را به سوپر گروه تبدیل کنید. اگر گروهی در تلگرام ندارید تا آن را به سوپر گروه تبدیل کنید باید ابتدا مراحل مربوط به ساخت یک گروه جدید را طی نمایید و سپس با روش فوق آن گروه معمولی را به سوپر گروه تلگرام تبدیل کنید.

تفاوت گروه و سوپرگروه

تفاوت سوپر گروه تلگرام با گروه چیست ؟ (تفاوت گروه و سوپرگروه) قبل از آن که تفاوت سوپر گروه و گروه تلگرام را به شما عزیزان آموزش دهیم ، ابتدا در مورد گروه و سوپر گروه توضیحاتی را خدمت شما ارائه می دهیم .

گروه چیست ؟

گروه یک پنجره ی گفت و گوی عمومی است . محدودیت عضویت افراد در گروه از سه عضو تا دویست عضو می باشد . تمام اعضایی که در گروه فایل های صوتی ، متنی ، تصویری و … خود را به اشتراک می گذارند ، می توانند با یکدیگر به صورت عمومی و داخل گروه و یا خصوصی توسط پنجره ی گفت و گوی پروفایل یکدیگر به تعامل بپردازند .

تمام اعضای گروه می توانند عضوی جدید را به گروه اضافه نمایند به شرطی که از بازه ی سه تا دویست نفر بیشتر نشود . به دلیل کوچک تر بودن آن ها به نسبت سوپر گروه وظیفه ی مدیر کمتر است .

در گروه ، مدیر اصلی و سازندهی گروه که تنها یک نفراست ، می تواند چند مدیر دیگر نیز انتخاب نماید . اما مدیران به اندازه ی سازنده ی گروه یا مدیر اصلی به گروه اشراف ندارند . زیرا مدیر اصلی اختیارات آن ها را در تلگرام ، ویرایش و تعیین می کند .

همچنین هر زمان که لازم باشد ، مدیر اصلی می تواند وضعیت کاربری مدیر را به حالت عادی و مانند سایر اعضای گروه تغییر دهد .

هر مخاطب می تواند پیام خود را پس از به اشتراک گذاری حذف نماید .

سوپر گروه چیست ؟

در صورتی که اپلیکیشن تلگرام خود را به روز رسانی کنید ، می توانید گروه را به سوپر گروه تبدیل کنید . به دلیل ارسال زیاد پیام در سوپر گروه ، پیام های جدید بدون هشدار ارسال می شوند تا موجب آزار دیگران نشود .

مدیر زمانی گروه خود را به سوپر گروه تبدیل می کند که بخواهد ضرفیت گروهش را افزایش دهد . محدودیت عضویت افراد در سوپر گروه از سه عضو تا پنج هزار عضو می باشد .

در سوپر گروه نیز ادمین اصلی و سازنده ی سوپر گروه می تواند تعدادی ادمین را برای سوپر گروه انتخاب نماید . ادمین ها مسئولیت زیادی دارند زیرا سوپر گروه بزرگ است و پنج هزار نفر عضو تعداد کمی نیستند . در نتیجه حتماً باید به خوبی مدیریت شوند که به مشکل بر نخورند . در سوپر گروه ها هر مخاطب می تواند پیام خود را پس از به اشتراک گذاری حذف نماید

فرق گروه و سوپرگروه تلگرام:

اولین تفاوتی که به چشم می خورد تفاوت بین تعداد اعضاء در گروه و سوپر گروه است . که تعداد اعضای سوپر گروه از گروه خیلی بیشتر است .

دوم نظارت بیشتر مدیران سوپر گروه به اعضای خود

سوم اعضای جدید سوپر گروه می توانند پیام های آن را از روزی که سوپر گروه ساخته شده است ، ببینند . اما اعضای گروه تنها می توانند ، پیام های از زمان عضویت خود به بعد را ببینند .

تلگرام و گروه هایش

تلگرام با وجود اینکه تقریبا تبدیل به یکی از پراستفاده ترین پیامرسان های موبایلی شده بود، با این وجود با ارائه چند آپدیت اساسی انفجاری در تعداد کاربران خود مخصوصا در ایران به وجود آورد، به طوری که امروز ۱۲% ترافیک کل اینترنت کشور به تلگرام اختصاص دارد.این درصد شگرف حقیقتا مدیون دو عنصر در این پیامرسان است، ساخت کانال تلگرام و سوپرگروه تلگرام.

در مطلبی که در بالا لینک کرده ایم نحوه ساخت کانال تلگرام آموزش داده شد.حال به چگونگی تبدیل گروه عادی به سوپرگروه تلگرام می پردازیم.البته پیش از آن بهتر است اشاره ای به فواید این نوع از گروه داشته باشیم!
این مطلب را نیز بخوانید: ترفند تلگرام / خواندن پیام ها بدون خوردن تیک دوم

    در گروه عادی تلگرام امکان اضافه کردن بیش از ۲۰۰ کاربر وجود ندارد، حال در سوپرگروه تلگرام اولیه امکان داشتن ۱۰۰۰ کاربر و اکنون امکان داشتن ۵۰۰۰ کاربر در یکجا تحت عنوان گروه مهیا شده است.
    در سوپر گروه تلگرام دیگر با حذف شدن کاربری توسط ادمین پیام مربوط به آن نمایش داده نمی شود، پیامی که به جد تاثیر روانی قابل توجهی بر روی سایر اعضای باقی مانده می گذاشت و علامت سوال زیادی را در ذهنشان روشن می کرد.
    متون، عکس ها، فایل ها و… قرار داده شده در گروه عادی ممکن است با گذر زمان و کلیرهسیتوری کردن همگی کاربر غیرقابل دسترس باشد، اما در سوپرگروه تلگرام تمامی فایل ها در فضای ابری تلگرام ذخیره شده و همه مطالب از ابتدای تاسیس گروه در اختیار خواهد بود.
    در سوپر گروه تلگرام هنگام نوشته شدن مطلبی نامرتبط، هم ادمین و هم منتشر کننده مطلب می تواند به حذف کلی آن ها بپردازد، حال آنکه در گروه عادی مطلب منتشرشده آبروریزی خود را خواهد کرد!!
    در سوپر گروه این امکان وجود دارد تا یک مطلب مهم را پین کرد که همواره بصورت یک نوار در بالای گروه به نمایش در می آید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ