بیوگرافی سید محمد حسینی (مجری)

پانته آ توتونپیان
سید محمد حسینی در تیرماه سال 1348 متولد شده است.سید محمد حسینی که بنیان گذار چالش سنگ و چالش آتش است،ساکن آمریکاست.

سید محمد حسینی (مجری) کیست؟

سید محمد حسینی در تیرماه سال 1348 متولد شده است.سید محمد حسینی که بنیان گذار چالش سنگ و چالش آتش است،ساکن آمریکاست.

محمد حسینی فعالیت مجری گری اش را از سال 1367 اغاز کرد.در سال 1384 به همراه سید کاظم حسینی،مجری بیشتر برنامه های شبکه پنج بود و در آن زمان طرفداران بسیاری داشت.

محمد حسینی تا زمان فعالیتش در ایران در برنامه‌هایی نظیر مسابقه سیمرغ و مسابقه بزرگ در تلویزیون ایران فعالیت داشت.

تحصیلات سید محمد حسینی چیست؟

سید محمد حسینی در دانشگاه اصفهان فیزیک خوانده است. در سال ۱۳۶۸ در این دانشگاه با تئاترهای «قنبرعلی دکتر می‌شود» و «مجری ناشی» بعنوان نویسنده و بازیگر درخشید که مورد استقبال دانشجویان، اساتید و هنرمندان قرار گرفت. دیری نگذشت که تئاتر زیر آسمان شهر جمله «انسان و شیطان» و «ازدواج با خودت» با خود به صحنه آورد. او هنوز پا به عرصه تلویزیون نگذاشته بود که بیش از ۱۰۰۰ شب اجرای این نمایش‌ها را در کارنامه خود داشت.

خروج محمد حسینی از ایران

او در سال ۱۳۸۴، در اوج معروفیت و محبوبیت، آن هم‌زمانی که سالهای متوالی توسط مردم بعنوان بهترین شومن ایران انتخاب شده بود از ایران خارج شد و هم اکنون در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کند.

اپوزیسیون ری استارتی‌ها

محمد حسینی یک برنامه اینترنتی رادیویی را مدیریت می کند که به آن « ری استارت» گفته می‌شود. محمد حسینی مجری سابق محبوب ایران از سال 1394 یک برنامه رادیویی را تولید و اجرا می‌کند. اسم این برنامه « ری استارت» نام دارد که به معنی «آغاز دوباره یا شروع از اول»  است. این برنامه با مدیریت محمد حسینی در رابطه با مباحث فلسفی-عرفانی می‌باشد که ناظر بر نوعی ردّیه بر ساختار رسمی تمام ادیان است و به جای آن بر شکلی از عرفان و تصوف با محوریت‌ترمی به نام انسان کامل می‌پردازد. شکل و فرم ارائه مباحث ری استارت به صورت همپرسه سقراطی است که به صورت مینی‌مالیستی با دستمایه‌‌ای از طنز و کمدی ارائه می‌شود. محمد حسینی بارها در برنامه استارت اعلام کرده که از خود چیزی نمی‌گوید بلکه فقط از متون کهن و نو اهل تصوف و عرفان و بیش‌تر از مولوی و عطار و حافظ و سخن می‌گوید. گفتنی اینکه، تصوف که خود را بالاتر از دین می‌گیرد در نهایت ایرانیان را به حکومت‌هایی مانند صفویان و قاجاریان که مردم را به خرقه پوشی‌ترغیب می‌کرد، رساند.

ری استارت‌ها و حسینی اعلام می‌کنند: ری استارت؛ قدرتمندترین و بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین اپوزوسیون ضد جمهوری اسلامی ایران است.

علت توسعه یافتن «ری استارت» چیست؟

تبلیغات دومینویی هواداران ری استارت در فضای مجازی مثلا در مترو‌ها و ارسال ایمیل‌های انبوه و معرفی برنامه «ری استارت» به همراه فایل‌های صوتی جهت جذب مخاطب و معرفی کانال تلگرام این برنامه، ادغام سه حوزه علمی و ساختن برنامه‌ای کمدی، سیاسی، عرفانی، از واقعیت‌هایی می‌گوید که مردم آن را تجربه کرده اند، خواهان اصلاحات در جامعه می‌باشد! اما برنامه «ری استارت» خواهان اصلاحات بنیادی است و مجری این برنامه با استفاده از عنصر هیجان و امید مخالفان نظام را  را جهت اصلاح نظام حرکت می‌دهد!!  قدر دانی از‌ترامپ و حمایت از دیگر سیاست‌های اوست!  گروه «ری استارت» هدف خود را ساختن امپراطوری تصوف می‌داند و معتقد به حکومت انسان کامل بر مردم است و مدعی است احکام شرعی از جانب روحانیون معتبر نیست و صدور احکام، وظیفه انسان کامل است. فقیه یعنی انسان کامل نه تقلیدپذیر. این گروه معتقد است که کعبه به ایران تعلق دارد نه عربستان و تمام حجاج حجشان باطل است جز تعداد اندکی! و زیارت قبور در شیعه و عزاداری‌ها و…به دلیل باور به انسان کامل در تصوف است و…! عده‌ای معتقدند دستان فراماسونری در برنامه «ری استارت» دیده می‌شود و مثلا در یک برنامه مجری راز اعداد ۶۶ و ۶۶۶ را بیان نمود یعنی ابجد واژه شیطان و الله و عدد ۶ سوم نماد شرک است!

وی ادعا دارد که سرگروه و لیدر اپوزسیونی است که دارای ۳۰ میلیون نفر طرفدار است.

اظهارات مرتضی حسینی درباره برادرش:

برادرمجری‌خارج‌نشین : غیرت دارم و با رفتارهای برادرم مخالفم.

مدتی از مجری قد بلند سیما خبری نبود تا اینکه در سال84 خبر مهاجرت او از کشور رسانه‌ای شد. به مرور، مجری سابق صداوسیمای در برنامه‌هایی شرکت می‌کرد که سخنانی ساختارشکنانه درآن‌ها مطرح می‌شدند و نهایتاً این روند به جایی رسید که حسینی به مدافعان حرم، مسوولان نظام و بسیاری از ارزش‌ها مستقیماً توهین کرد؛ اقدامی که به بهانه نقد مشکلات کشور بود.
مرتضی حسینی  برادر مجری سابق سیماست که او هم در تلویزیون مجری‌گری می‌کند:
بارها به برادرم گفته‌ام اگر باکسی مشکل داری، همه را وارد این دعوا نکن. تو با این رفتار داری به همه توهین می‌کنی. وقتی به شهدای مدافع حرم توهین می‌کنی به کل ملت توهین کرده‌ای. تو اگر با فلان شخص مشکل داری، بگو با او مشکل داری.
شخصاً به چهار مرجع مراجعه کرده‌ام و خواسته‌ام که مرا برای صحبت با برادرم واسطه کنند؛ نامه‌های این موضوع موجود است ولی متاسفانه هیچ کس مرا راه نداد.
قصد داشتم که این ماجرا را کمی آرام کنم ولی هیچ کس قبول نکرد. برادر من امروز کثیف‌ترین آدم است ولی شاید فردا متحول شد.
فکر نکنید برادرم شرایط خوبی دارد. پولش را خورده‌اند، بی‌کس و تنها شده است و صدها مساله دیگر. مدیران کم لطفی می‌کنند وگرنه من بردهان هرکسی که به اعتقاداتم توهین کند، مشت محکم می‌زنم.

چالش سنگ چیست؟

سید محمد حسینی مجری اخراجی تلویزیون با راه اندازی گروه ری استارت و چالش سنگ و آتش کاربران را تشویق به شکستن شیشه اماکن عمومی و بانک ها و آتش زدن مساجد می کند.

عده ای از جوانان که تحت تاثیر صحبت های احمقانه این مجری اخراج شده اقدام به تخریب شیشه های بانک ها و آتش زدن مسجد کردند دستگیر شدند.

اعترافات سید محمد حسینی در شبکه ی ماهواره ای من و تو 

محمد حسینی که چند سالی است به آمریکا مهاجرت کرده و در شبکه های سطح پایین ماهواره ای به لودگی مشغول است در برنامه شبکه من و تو در حالی که اشک میریخت به خیانتهایش در رسانه ملی و برخی رابطه هایش اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه پول هنگفتی که من دریافت میکردم را هیچکس دیگری نمیگرفت گفت:همانهایی که به من پولهای کلان میدادند تا خودشان را مسخره کنم میگفتند، در زمان شاه هم کسی به اندازه تو در صدا و سیما پول نگرفته است!

گریه و اعتراف بی پرده حسینی در مورد عاقبت خیانتهایش به نظام / مجری لوده ای که مورد توجه آقازاده معروف بود.
حسینی افزود:جالب اینجا بود ، همانها که به من پول هنگفت میدادند به خوبی میدانستند که چه هدفی دارم وآنان را با پولهای خودشان به تمسخر میکشم.
وی گفت:هر حرف و هر کاری که جلوی آنتن انجام میدادم هدفی در پشت آن داشتم و دغدغه من آن زمان پول نبود.

سید محمد حسینی افزود:تمام برنامه ها و نوشته هایم را با دقت طوری تنظیم میکردم که به تمسخر نظام جمهوری اسلامی ایران و دشمنی با آن ختم شود و جالب اینجا بود که مسئولین امر هم این را میدانستند و غیر از اینکه یک بار حراست مرا بخواهد برخوردی با من نشد.

حسینی ادامه داد:میدانستم که همه، حتی اصولگراها و بسیجیان نیز مرا دوست داشتند ولی به کار خود ادامه میدادم  و در جلسه ای که با آقازاده های …؟ داشتم به من گفت:تو خیلی متفاوت و جالب هستی و تمام خانواده ما تو را دوست دارند و می پسندند !

سید محمد حسینی که پس از چند بار دیپورت شدن در کشورهای مختلف اکنون در لس آنجلس ساکن است اظهار کرد:چند بار به طور جدی تصمیم به بازگشت گرفتم، چون وضعیت و نتیجه کارهای برخی از افراد را دیدم و عاقبت کار را در نظر گرفتم.
حسینی با بیان اینکه سرو ته آمریکا را که بزنی سه یا چهار قوم هستند که اگر آنها را از او بگیری تجزیه خواهد شد گفت:ایران هفتاد قومیت و بیشتر دارد و آنقدر با هم همفکر و هم دل هستند که وقتی به چیزی توجه میکنند همه با هم هستند و وقتی هم از چیزی رو بر میگردانند باز هم با هم هستند و هیچ کجای دنیا چنین مردمی وجود ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ