بهترین نژاد سگ خانگی

کسانی که در آپارتمان ها زندگی می کنند برای اینکه در نگهداری سگ در محیط کوچک به مشکل برنخورند به داشتن سگ هایی که نژاد های شناخته شده و بهتری دارند نیازدارند، به این منظور داشتن اطلاعات درباره بهترین نژاد سگ خانگی خالی از لطف نیست.

بهترین نژاد سگ خانگی

کسانی که در خانه های آپارتمانی زندگی می کنند یا منازل مسکونیشان حیاط ندارد، برای نگهداری سگ های خانگی باید در انتخابشان دقت بیشتری داشته باشند. برای برطرف کردن این مشکل دانستن اطلاعات بیشتر درباره بهترین نژاد سگ خانگی خالی از لطف نیست. بهترین نژاد سگ خانگی در دنیا شناخته شده است و برای قشرهای خاص و انسان های خاص سگ های خاصی پیشنهاد می شود. در ادامه بهترین نژاد سگ خانگی معرفی می شود. در زیر چند سگ از بهترین نژاد سگ خانگی معرفی می شود.

  بیچون فرایز:

7068

بیچون فرایز یک سگ پشمالو است که در گروه سگ های عروسکی قرار دارد.این سگ ها به سادگی به صاحب خود علاقه مند میشوند.رفتار مهربانانه و هوش زیاد این سگ ها یاد دادن را به آن آسان تر میکند.بیچون فرایز یک سگ اجتماعی است و با حیوانات دیگر رابطه ی خوبی دارد.یاد دادن جای دستشویی به این سگ های کوچک کمی سخت است و اگر با آن ها مثل یک عروسک برخورد کنیم ممکن است مشکلات رفتاری پیدا کنند.آن ها در خانه فعال هستند و باید به پیاده روی کافی بروند.موی آن ها باید هر روز شانه شود و بیچون فرایز ها باید هر ماه به حمام بروند.به خاطر این که موی سگ بیچون فرایز زیاد نمیریزد سگ مناسبی برای افراد مبتلا به آلرژی است.

چی هوا هوا:

7069

سگ چی هوا هوا در گروه سگ های عروسکی قرار دارد و بسیار شاد است.آن ها باید به درستی تربیت شوند تا خود را رئیس ندانند.ممکن است چی هوا هوا جای دستشویی خود را دیر یاد بگیرد.آن ها سگ هایی باهوش هستند و سریع چیزها را یاد میگیرند.با انی که این سگ کوچک است و میتواند در آپارتمان نگهداری شود باید هر روز به پیاده روی کافی برود.

کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل یکی از بهترین نژادهای سگ خانگی اسپانیایی از سگ‌های کوچک است که در دسته سگ‌های عروسکی قرار می‌گیرد. از سال 2000 این سگ را در آمریکا زیاد می‌بینیم و آن را از محبوب‌ترین سگ‌ها می‌دانند. گوش های البریشمی و بلند این سگ‌ها از ویژگی‌های متمایز کننده آن‌هاست. کاوالیر کینگ‌ها سگ های فوق‌العاده جذاب و قشنگی هستند که چشم‌های براق آن‌ها خیره کننده است. به قدری کوچک هستند که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. طول عمر آن‌ها معمولا 10 سال است و با بچه‌ها و سگ های دیگر بسیار صمیمی‌تر هستند.‌

بهترین نژادهای سگ خانگی کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل - Cavalier King Charles Spaniel

پاگ:

7070

 پاگ ها سگ هایی بسیار شاد ، دوستدار نوازش و بازیگوش هستند.آن ها خیلی باهوش هستند و ممکن است در جلسات آموزش حوصلشان سر برود.آن ها دیده بان های خوبی هستند و برای زندگی در آپارتمان مناسبند.پاگ ها با بچه ها و حیوانات دیگر رفتار خوبی دارند.آن ها در خانه زیاد فعال نیستند و میتوانند در یک خانه بدون حیاط زندگی کنند.سگ پاگ به پیاده روی علاقه ی زیادی ندارد زیرا به هوای گرم حساس است.

بهترین نژاد سگ خانگی

پودل:

7071

پودل ها به سه دسته تقسیم شده اند:پودل عروسکی ، پودل مینیاتوری و پودل استاندارد.سگ پودل یکی از باهوش ترین نژادهای سگ است و یاد دادن چیزی به آن خیلی راحت است.آن ها بسیار اجتماعی هستند و از بودن با انسان ها لذت میبرند.پودل ها سگ های دیده بان خوبی هستند اما اگر به پیاده روی کافی نروند به سگ هایی ترسو تبدیل میشوند.آن ها ممکن است رفتارهای پرخاشگری پیدا کنند اگر به خوبی تربیت نشوند.همچنین اگر به خوبی تربیت نشوند خیلی پارس میکنند.آن ها به راحتی در آپارتمان زندگی میکنند اما علاقه ی زیادی به بازی بیرون از خانه دارند.به خاطر هوش زیاد پودل ها باید با کارهای مختلف سرگرم شوند در غیر این صورت حوصلشان سر میرود یا مشکلات رفتاری پیدا میکنند.

بولداگ:

7072

قیافه ی سگ بولداگ کمی ترسناک است اما اجازه ندهید شما را گول بزند!بولداگ یکی از مهربان و آرام ترین و بهترین نژاد سگ خانگی است!بولداگ ها دوستدار نوازش هستند و با کودکان مهربانند.آن ها سگ های نگهبان بسیار خوبی هستند.بولداگ ها هیچ وقت به سادگی ناامید نمیشوند.

داشهوند: 

7073

داشهوند ها دوستدار نوازش و پت های خیلی خوبی هستند اما آموزش و یاد دادن جای دستشویی به آن ها بسیار دشوار است.آن ها باید به خوبی تربیت شوند تا مشکلات رفتاری پیدا نکنند.اگر شما داشهوند خود را در آپارتمان نگه میدارید هر روز برای بهتر کردن روحیه آن را به پیاده روی ببرید.

لهاسا آپسو:

7074

 لهاسا آپسو یک سگ کوچک مهربان است.آن ها دیده بان های خوبی هستند زیرا شنوایی قوی ای دارند.این سگ ها میتوانند در آپارتمان نگهداری شوند اما باید هر روز به پیاده روی بروند.اگر لهاسا آپسو به پیاده روی کافی نرود مشکلات رفتاری پیدا میکند.

شیتزو:

7075

 شیتزو یک سگ کوچک شاد است.آن ها بسیار مهربان هستند و به همین دلیل به راحتی با همه دوست میشوند.آن ها بسیار هوشیار هستند و سک های دیده بان خوبی اند.آن ها از بودن با انسان ها لذت میبرند و با حیوانات دیگر رفتار خوبی دارند.یاد دادن جای دستشویی به بعضی شیتزو ها سخت است.اگر این سگ ها به خوبی تربیت نشوند مشکلات رفتاری میگیرند.سگ های شیتزو برای آپارتمان مناسب هستند زیرا خیلی به گرما حساس هستند.این سگ ها باید هر روز به پیاده روی برده شوند در غیر این صورت مشکلات رفتاری خواهند گرفت.

یورکشایر تریر:

7076

یورکشایر تریر ها سگ های کوچک پر انرژی و شجاعی هستند.آن ها با این که اندازه ی کوچکی دارند اما از سگ های بزرگ نمیترسیند.آن ها دوستدار نوزش هستند اما باید به خوبی تربیت شوند تا مشکلات رفتاری نگیرند.یورکشایر تریر ها در خانه بسیار فعال هستند و به هوای سرد خیلی حساس اند.با این که آن ها سگ های مناسبی برای آپارتمان هستند اما باید هر روز به پیاده روی بروند.

گری هاوند ایتالیایی:

7077

این سگ کوچک و قوی دوستدار نوازش است و در دنیا هیچ چیز را بیشتر از خوشحال کردن صاحبش دوست ندارد.آن ها به صدا و کار های شما بسیار حساس هستند و میتوانند بگویند که شما عصبانی هستید یا نه.با این که آن ها سگ هایی اجتماعی هستند اما کمی از غریبه ها میترسند.آموزش به این نژاد سگ بسیار آسان است اما اگر این سگ ها به پیاده روی کافی نروند ممکن است به سگی ترسو تبدیل شوند.

بهترین نژادهای سگ خانگی چی واوا - Chihuahua

چی وا وا از کوچکترین و بهترین نژاد سگ خانگی بوده و باعث می‌شود بهترین انتخاب برای نگهداری در آپارتمان باشد. از دیگر ویژگی‌های این سگ این است که نیاز به ورزش و تمرین و درکل تحرک ندارد، و این هم از دیگر امتیازات چی واوا برای نگهداری در محیط های آپارتمانی می باشد. چی واوا یک دوست ایده‌آل است که با او هیچ ‌گاه احساس تنهایی نخواهید کرد. چی‌واوا روی پای شما می‌خوابد، کنار شما می‌نشیند و هرکجا که بروید همراهتان می‌آید. چی‌واواها باهوش و شیرین هستند و زن آن‌ها بین ۱۵ تا ۳۰ کیلوگرم است.

بیگل

بهترین نژادهای سگ خانگی بیگل – Beagle

بیگل یک نژاد سگ کوچک تا میانه است که برای استفاده‌های خانگی مناسب است. درگذشته از این سگ برای به تله انداختن شکارهای کوچکی چون خرگوش صحرایی، خرگوش و گوزن استفادده می‌شد. این نژاد سگ به تمارین متوسط روزانه نیاز دارد، به همین منظور اگر هر روز او را پیاده‌روی ببرید بسیار عالی خواهد بود. با بیگل باید در طول روز کمی بازی کنید تا همیشه دوست خوب شما بماند. از ویژگی‌های این نزاد داشتن حس شامه قوی و غریزه ردگیری آن هاست و به همین علت از آنها برای تشخیص برخی واردات ممنوعه استفاده می‌شود.

هاوانیز

بهترین نژادهای سگ خانگی هاوانیز – Havanese

به موهای هاوانیزها باید رسیدگی کنید، آن را آرایش کنید، والا شلخته و زشت خواهند شد. هاوانیز یک سگ کوبایی و کوچک استف دم بلند و نرمی دارد که از موهای ابریشمی پوشیده شده است. اگرچه جثه هاوانیزها کوچک است اما بسیار سرسخت و قوی هستند. هاوانیز را در رنگ های کرم، طلایی، سفید، نقره‌ای، طوسی و رنگین پیدا خواهید کرد. طول عمر آن‌ها نیز بین 12 تا 14 سال تخمین زده می‌شود.

بوستن تریر

بهترین نژادهای سگ خانگی بوستن تریر - Boston Terrier

بوستن تریر یکی ازبهترین نژادهای سگ خانگی است که دوستانه و با محبت است که از سگ‌های گروه تریرها محسوب می‌شود. این سگ هیچ چیز را به اندازه گذر زمان همراه خانواده دوست ندارد. این سگ را به عنوان سگ ملی آمریکا شناخته اند. بوستن تریرها سگ‌های باهوش، وفادار و فداکاری هستند. این سگ‌ها فعال و پرتحرک می‌باشند اما در عین حال نسبت به سگ‌های دیگر آرام هستند. بوستن تریرها موهای کمی دارند، به رنگ سیاه با لک های سفید یا گندمی دیده می‌شوند. برای اندازه ی بسیار کوچکی که دارند جزو سگهای عروسکی محسوب می‌شوند.

گریت دین

بهترین نژادهای سگ خانگی گریت دین - Great Dane

شاید باور نکنید که گریت دین یا سگ دانمارکی در لیست بهترین نژاد سگ‌های خانگی ما باشد. اما واقعیت این است که گریت دین‌ها سگ های تنبلی هستند که نیاز به تحرک و ورزش روزانه زیادی ندارند و بطور طبیعی آرام و ساکت هستند. اصلیت آن‌ها آلمانی بوده و در عین زیبایی که دارند، بسیار قوی و نیرومند نیز هستند. برخلاف نام آن‌ها که سگ دانمارکی هست، ربطی به دانمارک ندارند. گریت دین‌ها را به رنگ سیه با لکه‌های سفید یا سیاه ساده، حنایی، طلایی و آّبی می‌توان پیدا کرد. موهای کوتاهی دارد، پوست آن نرم و درخشان است. از گریت دین‌ها به عنوان سگ نگهبان نیز استفاده می شود.

افن پینچر

بهترین نژادهای سگ خانگی افن پینچر – Affenpinscher

افن پینچر که یا نام تریر میمون نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین نژادهای سگ خانگی است که رفتاری مشابه با تریرهای کوچک دارد. نژاد افن پینچرها آلمانی است و به قرن 17 برمی‌گردد. این سگ ها موهای بلندی دارند که سراسر صورت آن‌ها را پوشانده است. گوش ها آن ها نوک تیز است و معمولا به رنگ‌های سیاه و خاکستری دیده می‌شوند، اما نوع قهوه‌ای رنگ آنها نیز وجود دارد. این سگ‌ها با دیگر سگ های خانگی به خوبی کنار می‌آیند، شجاع، بازیگوش و جذاب هستند و از بودن کنار افراد خانواده لذت می‌برند. در کل این سگ به خانواده‌های شلوغ پیشنهاد می‌شود.

معیارهای نگهداری سگ خانگی

اگر سگ را برای محافظت از مکانی می خواهید بسته به اینکه محافظت از آن مکان چقدر اهمیت دارد از نژادهای متفاوتی می توانید استفاده کنید: 
سگهای محافظ مختلفی وجود دارند مثل دابرمن که معمولا پارس نمی کند و حتی در مواجهه با افراد ناشناس بدون پارس کردن حمله می کند. سگ هایی مثل گریت دین صدای بلندی دارن و بسیار قوی هستند ولی به اندازه دابرمن نمی توانند نگهبان های خوبی باشند. سگ نژاد راتویلر هم خیلی قوی است و می تواند به شدت وحشی باشد و برای نگهبانی از باغ ها و محل هایی که افراد زیاد در آن تردد نمی کنند مناسبتر است. سگهای سرابی نیز برای نگهبانی کارخانه، کارگاه ها و باغ ها استفاده می شوند که جثه بسیار بزرگ و صدای ترسناکی دارند و حضور و صدایشان گاهی برای ترساندن کافیست ولی آنها را معمولا برای گرفتن انسان تربیت می کنند و به آنها سگهای آدم گیر گفته می شود که میتوانند بسیار خطرناک باشند و نگهداری از آنها را تنها یک فرد می تواندبه عهده داشته باشد و همان فرد هم گاهی در معرض خطر خواهد بود.

دسته دیگه بهترین نژاد سگ خانگی، سگهای همدم هستند که آنها را هم بسته به اینکه کجا می خواهید ازشان نگهداری کنید متفاوتند. 
اگر فضای کافی مثل باغ یا باغچه دارید سگهایی مثل ژرمن شپرد، گریت دین، باکسر و پودل می توانند مناسب باشند که البته 2 تای اولی باهوش ترند و معمولا دوستان بهتری می توانند باشند. 
اگر فضای کوچکی برای نگهداری دارید باید از نژادهای کوچکتر استفاده کنید ولی همیشه توجه داشته باشید که اگر فرزند کوچک در منزل دارید سگهای نژاد کوچک معمولا حسادت می کنند و احتمال ایجاد حادثه هم برای سگ و هم بچه بیشتر میشود. به طور کلی اخلاق سگهای نژاد گریت دین و باکسر و بولداگ بهتر است و با بچه ها ارتباط خوبی برقرار میکنند ولی تریر ها و شی هوا هوا و نژادهایی مثل پکینیز حسادت بیشتری دارن و حضور بچه ها را به ندرت تحمل می کنند (به خصوص اگر کودک بعد از ورود سگ به خانواده متولد شده باشد) ولی اندازه شان کوچکتر است و در خانه راحت تر نگه داشته می شوند. از سگ های کوچک ولی خوش اخلاق میشود نژادهای پاگ و بولداگ را نام برد که هم کوچکند و هم خیلی حسود نیستند. سگهای نژاد تریر هم از نظر اندازه مناسب هستند و میزان حسادت و بدخلقی شان کمی کمتر از شی هوا هوا و پکینیز است. 
برخی نژادهای کمتر متداول هم هست مانند چوچو و سیبرین هاسکی که گران قیمت هستند و چون متعلق به مناطق سردسیر هستند و پوشش خارجی زیادی دارند در شرایط کشور ما نگهداریشان زیاد مناسب نیست.
بهترین نژادهای سگ خانگی محدود به موارد نام برده شده نیست ولی این نژادها قیمت مناسب تری داشته و راحت تر می توانید آنها را تهیه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ