روش درست کردن همبرگر خانگی

a.mahammadi
همبرگر یکی ازپرطرفدارترین و لذت‌بخش‌ ترین فست فودها است که اگر سالم و سلامت درست و پخته شود، می تواند بسیار مفید و در عین حال خوشمزه باشد

اگر شما هم جزو افرادی هستید که عاشق همبرگر هستید توصیه میکنیم طرز تهیه این غذای فوق العاده خوشمزه و البته سالم و بهداشتی را فرا گیرید.

 مواد لازم:گوشت چرخ کرده با چربی 20 درصد 500 گرم، آرد سوخاری به مقدار لازم، تخم مرغ 1 عدد، پیاز 1 عدد، سیر 2 عدد، نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم 

طرز تهیه : ابتدا گوشت را خوب پهن کنید. سپس تخم مرغ را به گوشت اضافه کنید. سیر و پیاز را (ریز رنده کنید و آب آن را بگیرید) به مواد اضافه کنید. سپس نمک و فلفل را بسته به ذائقه خود به مواد اضافه کنید و شروع به ورز دادن گوشت نمائید.گوشت را با دستان خود ورز دهید تا بافت بهتری داشته باشید، تا جایی ورز دهید که احساس کنید مواد بخوبی با یکدیگر ترکیب شده اند، بار دیگر گوشت را پهن کنید و آرد سوخاری را روی گوشت پهن شده بریزید، مقدار آرد سوخاری بسته به نوع آرد متفاوت میباشد. برای بدست آوردن مقدار دقیق آرد سوخاری باید پس از پاشیدن مقداری آرد گوشت را چند دقیقه ورز دهید، اگر پس از این مدت مشاهده کردید که گوشت بافت نرم و آبدار و در عین حال خوبی دارد، آرد شما کافی بوده است، اگر گوشت کمی شل و بد فرم بود میتوانید مقداری دیگر آرد سوخاری اضافه کنید اما مراقب باشید که زیاد آرد نریزید تا گوشت پس از پخت خشک نشود.

 گوشت آماده شده را به قسمت های دلخواه تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل یک دایره ای درآورید ، لایه‌های همبرگر را بوسیله نایلون و یا کاغذ‌روغنی از هم جدا کنید و برای یک ساعت درون یخچال قرار دهید. (انجماد برای گوشت گاوی لازم است). حال می توانید همبرگرها را داخل روغن داغ سرخ کنید، اما پیشنهاد می کنیم اگر منقل روی گاز دارید همبرگرها را گریل کنید چرا که با این روش همبرگر سالم تر است و ضرری نخواهد داشت. در هر دو صورت بگذارید هر دو طرف همبرگر خوب پخته و سرخ شود.

  نکات: یک دست بودن همبرگر در هنگام پختن از وارفتگی آن جلوگیری میکند.

  زمان ترکیب مواد از مخلوط کردن هر یک از مواد لازم برای تهیه همبرگر به طور جداگانه خودداری کنید و تنها زمانی که کلیه مواد را به گوشت اضافه کردید مواد را به آرامی با یکدیگر مخلوط نمایید.

اگر به دنبال یک همبرگر رژیمی هستید، می‌توانید زرده تخم مرغ و آرد سوخاری را از دستور حذف کنید و یا به مقدار کمتری استفاده نمایید.

توجه داشته باشید اندازه ی ضخامت و بزرگی و کوچکی همبرگر به نان و سلیقه ی شما بر میگردد، اما همبرگرهای کوچک تر و نازک تر راحت تر مغذ پخت می شوند. دقت کنید که بیش از اندازه هم نازک نشود، که در اینصورت خشک میشود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ