بیوگرافی قاسم افشار

mahdie.mohtashami
با بیوگرافی قاسم افشار گوینده محبوب خبر شبکه یک بیشتر آشنا شوید.

قاسم افشار گوینده خبر شبکه یک

قاسم افشار از گویندگان با سابقه و محبوب خبر شبکه یک می‌باشد. قاسم افشار از جمله مجریان شبکه خبر می‌باشد که بعد از انتخابات 1388 در اخبار تلویزیون ظاهر نشد. قاسم افشار بعد از انقلاب از سال 1357 گوینده اخبار سیاسی از شبکه یک بود. بعد از عدم حضور قاسم افشار در گویندگی شبکه خبر برای همه مردم سوال برانگیز بود که به چه دلیل دیگر اخبار سیاسی را نمیگوید و به یکباره از تلویزیون بیرون آمد. این در صورتی می‌باشد که آقای حیاتی اظهار داشت آقای قاسم افشار به دلایل سیاسی از گویندگی دست نکشیده است و به دلایل کاملا شخصی دیگر به کار خود ادامه نمی‌دهد. 

قاسم افشار در ۱۳ آبان سال ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در تهران و قصرشیرین طی کرد. سپس برای ادامه تحصیل به مدرسه عالی پارس رفت و در رشته روانشناسی ادامه تحصیل داد. با وقوع انقلاب فرهنگی تحصیلات دانشگاهی او نیمه تمام ماند. ولی بعد از بازگشایی دانشگاه ها کارشناسی روانشناسی را از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرد. او سپس کارشناسی ارشد خود را در همین رشته از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ نمود.

او از کودکی و دوران مدرسه به اجرای برنامه علاقه داشت و در دوره دبیرستان این علاقه به سمت گویندگی خبر کشیده شد. وی علاوه بر گویندگی اخبار صدا و سیما، به عنوان کارشناس ارشد با سازمان پژوهش های علمی نیز همکاری می کرده است.

افشار از سال۱۳۵۸ یا ۱۳۶۰ کار گویندگی خبر را در صدا و سیما آغاز نمود او از قدیمی ترین گویندگان صدا و سیما بود. سعید فانیان مدیرسابق شبکه سوم سیما در سایت شخصی خود گفته که قاسم افشار فقط در موارد اندکی با رادیو همکاری کرده و همواره گوینده اصلی مشروح اخبار تلویزیون بوده است. به گفته فانیان، افشار همواره بعنوان چهره شاخص خبر سیما مطرح بوده و در کار خویش مسلط بود.

فواد بابان دیگر گوینده خبر پس از بازنشستگی درباره افشار گفته است:

تاثیر خبری که مثلاً از زبان قاسم افشار شنیده می شود با آنچه جوانی تازه فارغ التحصیل می خواند، خیلی متفاوت است… آقای قاسم افشار از یکه تازان عرصه خبر بودند که به مدت ۳۰ سال تنها در یک بخش خبری ماندند و خبر مشروح شبکه یک را خواندند در حالی که من، آقای حیاتی، سلطانی و… علاوه بر گویندگی بخش های مختلف خبری رادیو و تلویزیون در سایر برنامه های مختلف زنده و تولیدی دیگر هم فعالیت می کردیم، اما ایشان حتی خبر نیم روز را هم با این که متعلق به شبکه اول بود، نپذیرفتند. آقای قاسم افشار در مدت خدمتشان حتی یک روز غیبت یا یک دقیقه تاخیر نداشتند. یک گاف یا تپق در خبرخوانی او دیده نمی شد حال آن که ما در این مدت با صدها اشتباه، ایراد، تپق و مشکل مواجه بودیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
محمد رستمی

محمد رستمی

1397-02-03 - 17:02 پاسخ

میخوام با قاسم افشار حرف بزنم