چگونه پریود را قطع کنیم؟

a.mahammadi
دارچین به عنوان ادویه از شاخه های درختان خانواده درخت کافور به دست می آید و بومی مناطق کارائیب، آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی است. مردم از سال دو هزار قبل از میلاد در مصر باستان از دارچین استفاده می کردند جایی که آن را بسیار مورد توجه قرار می دادند.


اگر می خواهید قاعدگی خود را برای مدت کوتاهی به دلیل ناراحتی، خونریزی شدید، گرفتگی عضلات، تعطیلات، پایان زمان پر استرس در محل کار و … متوقف کنید، می توانید از راههای مختلفی که در این مطلب ارائه شده براساس نیاز خود استفاده کنید. (پیش از استفاده از این روش ها با پزشک صحبت کنید.)

کاهش یا قطع خونریزی قاعدگی

مصرف ایبوپروفن: روزی سه یا چهار بار قرص ایبوپروفن یک دوز مصرف کنید. سعی کنید در بیست و چهار ساعت از این مقدار بیشتر نخورید. در برخی افراد این قرص باعث توقف قاعدگی و کاهش درد می شود.

به مقدار زیادی مایعات بنوشید:این کار باعث می شود همه چیز با سرعت بیشتری از بدنتان خارج و به سبک تر شدن خونریزی قاعدگی کمک می کند.. آب باعث کاهش جریان خون می شود.

مصرف میوه و سبزیجات: مصرف بیش از حد طبیعی میوه و سبزیجات باعث سبک شدن جریان خون و خونریزی قاعدگی می شود.لوبیا سبز باعث کاهش خونریزی قاعدگی یا توقف آن می شود.در برخی افراد، مک زدن لیمو باعث کاهش خونریزی و توقف قاعدگی به صورت موقت می شود.

مصرف سرکه سیب: دو قاشق چایخوری سرکه سیب را با آب مخلوط کنید و روزی سه بار بخورید تا نتیجه مثبت بگیرید.

تمشک و چای گزنه :شما همچنین می توانید  با مصرف چای گزنه  به کم کردن خونریزی قاعدگی کمک کنید. این یکی از راه های طبیعی موثر برای جلوگیری از دوره های اولیه است.

مصرف ژلاتین: یک پاکت ژلاتین را در آب مخلوط کنید و به سرعت بخورید. این ماده برای سه ساعت باعث توقف خونریزی قاعدگی می شود.

از درمان های گیاهی استفاده کنید: می توانید از بومادران، ریشه آنجلیکا، برگ تمشک و مریم گلی برای چای استفاده کنید. این مواد باعث سبک شدن جریان خون و توقف خونریزی قاعدگی می شود. مصرف بومادران در دوران عادت ماهیانه ، باعث کاهش خونریزی شدید پریود می شود.

بومادران حاوی ترکیباتی به نام تانین است که رگ های خونی را منقبض می کنند. مصرف بومادران چند روز قبل از قاعدگی، به کاهش خونریزی و جلوگیری از خونریزی طولانی کمک می کند. مریم گلی به درمان خونریزی های شدید قاعدگی کمک می کند. مدت هاست که از این گیاه دارویی برای درمان خونریزی های شدید استفاده می شود.

مریم گلی گلخانه ای حاوی روغن های ضد تشنج و تانین هاست که از تعریق جلوگیری می کنند و درد و خونریزی شدید را کاهش می دهند. مریم گلی ترشح استروژن را بالا می برد و می تواند تغییرات شدید و غیرعادی هورمونی در دوران قاعدگی را کاهش دهد.

چای درست شده از برگ های تازه و یا خشک شده تمشک، گیاه لیدی منتل، و کیسه کشیش، همگی گمان می رود که به توقف و یا کم کردن قاعدگی کمک کنند.

چوب دارچین: چوب دارچین موجب کم شدن خون عادت ماهیانه و دردهای رحمی را تسکین می دهد. چوب دارچین ماده ای ضدباکتری و ضدقارچی قوی و محرک رحم است که به کاهش درد و خونریزی قاعدگی کمک می کند.از چوب دارچین به عنوان درمانی برای اختلالات رحمی و پریود های نامنظم و دردناک استفاده می شود.

استفاده از جام قاعدگی: جام قاعدگی مانند تامپون می باشد و در قسمت بالای دهانه رحم قرار می گیرد. تامپون باعث جذب خون می شود و جام قاعدگی نیز به مدت دوازده ساعت از خروج خون جلوگیری می کند.

افزایش سرعت خونریزی قاعدگی

استفاده از گرما: گرما باعث می شود خون از بدن سریع تر خارج شود. بنابراین برای سرعت بخشیدن به خروج خون، بر روی شکم کیسه آب گرم قرار دهید.

ماساژ ناحیه رحم: این کار باعث درد و کاهش گرفتگی عضلات می شود. همچنین باعث افزایش سرعت خروج خون از بدن می شود.

داشتن رابطه جنسی : انقباضاتی که در اثر ارگاسم ( در رسیدن به اوج لذت جنسی ) در بدن ایجاد می شود می تواند به خروج سریع تر مایعات و خون از بدن و تمام شدن سریع تر پریودی کمک می کند.

روش های بلند مدت برای قطع خونریزی قاعدگی

برای روش های بلند مدت با پزشک خود مشورت کنیدف می توانید یک یا دو سال خونریزی قاعدگی خود را متوقف کنید. در این حالت پزشک ماده ای به شما تزریق می کند به نام دپوپرورا (نام تجاری نوعی پروژسترون) که باعث توقف خونریزی می شود. می توان از طریق عمل جراحی به طور دائمی از خونریزی قاعدگی جلوگیری کرد. این عمل های جراحی عبارتند از هیسترکتومی، برداشتن رحم، خارج کردن اندومتر و برداشتن پوشش داخلی اندومتر رحم. این عمل های جراحی می تواند خطرناک باشد و باعث مشکلاتی در بارداری شود.

به تناسب اندام فکر کنید: تمرین و ورزش به طور کلی امری حیاتی بوده و به تناسب اندام رسیدن به پریودیتان سبک تر و کوتاه تر خواهد شد. این یک روش کوتاه ساختن دوره پریودی است که هم قابل تحمل بوده و هم منافع زیادی برایتان همیشه خواهد داشت ورزش منظم باعث متناسب شدن شما و کاهش و سرعت دادن به خونریزی قاعدگی می شود. این کار در بلند مدت باعث کوتاه شدن دوره خونریزی قاعدگی می شود.

استفاده از قرص های ضد بارداری: می توانید در ماه بیست و یک روز قرص ضد بارداری مصرف کنید و سپس هفت روز دیگر قرص تلقینی بخورید. در این یک هفته خونریزی قاعدگی اتفاق می افتد. مصرف قرص های ضد بارداری باعث تنظیم شدن خونریزی قاعدگی می شود به خصوص در افرادی که از خونریزی شدید رنج می برند. اگر می خواهید خونریزی قاعدگی شما قطع شود نباید قرص های ضد بارداری را قطع کنید.این قرص ها بدون تجویز پزشک قابل خریداری است ولی پیش از مصرف بهتر است با پزشک مشورت کنید.

از خواص دارچین بیشتر بخوانید:

فواید دارچین، از تسکین درد پریود تا بهبود سطح قند خون

دارچین به عنوان ادویه از شاخه های درختان خانواده درخت کافور به دست می آید و بومی مناطق کارائیب، آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی است. مردم از سال دو هزار قبل از میلاد در مصر باستان از دارچین استفاده می کردند جایی که آن را بسیار مورد توجه قرار می دادند.
در قرون وسطی پزشکان از دارچین برای درمان بیماری هایی مانند سرفه، آرتروز و گلودرد نیز استفاده می کردند. در حال حاضر دارچین بعد از فلفل سیاه دومین ادویه محبوب در ایالات متحده و اروپا محسوب می شود. دارچین به عنوان ادویه به صورت پودر یا چوب عرضه می شود، همچنین می توان از روغن و مکمل های آن نیز استفاده کرد.

دو نوع اصلی دارچین کاسیا و سیلان است که ارزش غذایی متفاوتی دارند. برخی مطالعات حاکی از آن است ترکیبات موجود در دارچین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی، ضددیابت و ضدمیکروبی هستند. علاوه بر این، از شما در مقابل سایر بیماری ها از جمله سرطان و بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند.

با این حال، شواهد بیشتری برای تایید فواید دارچین لازم است. به گزارش مدیکال نیوزتودی، در این مقاله فواید ادعایی انواع دارچین برای سلامتی مورد بررسی قرار گرفته است.

فواید دارچین برای سلامتی

دانشمندان شواهدی از برخی از مزایای دارچین برای سلامتی پیدا کرده اند. این شامل:

دارچین گرفتگی های قاعدگی و سایر علائم سندورم پیش از قاعدگی را کاهش می دهد

چای دارچین به تحمل برخی علائم قاعدگی مانند سندروم پیش از قاعدگی (PMS) و دیسمنوره کمک می کند. در یک مطالعه به خوبی کنترل شده، سه روز دارچین یا دارونما برای زنان در سه روز نخست چرخه قاعدگی استفاده شد.

زنان گروه دارچین به طور قابل توجهی کمتر از افراد دریافت کننده دارونما دچار درد قاعدگی شدند. در مطالعه دیگری، به زنان 1.5 گرم دارچین، داروی مسکن یا دارونما در سه روز نخست چرخه قاعدگی داده شد.

زنان گروه دارچین نسبت به افراد دریافت کننده دارونما درد قاعدگی کمتری گزارش کردند. با این حال، درمان دارچین به اندازه داروی مسکن برای تسکین درد موثر نبوده است.

علاوه بر این، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد دارچین خونریزی قاعدگی، دفعات استفراغ و شدت تهوع را در دوران قاعدگی زنان کاهش می دهد.

بهبود عفونت های قارچی

روغن دارچین به درمان برخی از انواع عفونت های قارچی کمک می کند. یک مطالعه در فاز آزمایشگاهی در سال 2016 نشان داد روغن دارچین در برابر نوعی کاندیدا که بر جریان خون تاثیر می گذارد موثر است. این امر ممکن است به دلیل خواص ضدمیکروبی آن باشد. تحقیقات بیشتر این یافته ها را تایید می کند روغن دارچین می تواند در درمان این نوع عفونت نقش بسزایی داشته باشد.

تاثیر دارچین بر سطح قند خون

مطالعات در فاز حیوانی در سال 2015 نشان می دهد دارچین کاسیا سطح قند خون را کاهش می دهد، همچنین در این بررسی اشاره شده پس از مصرف 6 گرم دارچین توسط 60 نفر از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بین 40 روز تا چهار ماه در روز شرکت کنندگان دارای گلوکز، تری گلیسیرید، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم و کلسترول کل بودند.

با این حال، مرکز ملی بهداشت مکمل و یکپارچه، در یک بررسی در سال 2012 نتیجه گرفت دارچین به کاهش سطح گلوکز یا هموگلوبین گلیکوزیله ای وان سی در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 کمک می کند.

یک مطالعه در مقیاس کوچک دیگر تاثیر دارچین، کلسیم و زینک را در کنترل فشار خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مورد بررسی قرار داد روش درمانی تاثیر محسوسی مشاهده نشد.

ارتباط مصرف دارچین و جلوگیری از بیماری آلزایمر

برخی از مطالعات در فاز حیوانی نشان می دهند دارچین به جلوگیری از بیماری آلزایمر کمک می کند. بر اساس اظهارات برخی از محققان عصاره موجود در پوست دارچین به نام CEppt حاوی خواصی است که از بروز علائم جلوگیری می کند.

در ویژگی های آلزایمر مانند پلاک های آمیلوئید و بهبود توانایی تفکر و استدلال روی موش های دریافت کننده این عصاره کاهش مشاهده شد. اگر تحقیقات بیشتر اثربخشی آن را تایید کند این عصاره، اما نه لزوما دارچین کامل در درمان آلزایمر گزینه مفیدی محسوب می شود.

محافظت در برابر اچ آی وی با دارچین

سال 2000 یک تحقیق روی عصاره گیاهان دارویی هند نشان داد دارچین به محافظت در برابر اچ آی وی کمک می کند. دانشمندان در یک مطالعه در فاز آزمایشگاهی در سال 2016 دریافتند عصاره دارچین فعالیت ضد اچ آی وی از خود نشان می دهد.

این بدان معنا نیست مواد غذایی حاوی دارچین می توانند اچ آی وی را درمان یا از بروز آن جلوگیری کنند، بنابراین عصاره دارچین می تواند بخشی از روند درمانی اچ آی وی قرار گیرد.

جلوگیری از بیماری ام اس با دارچین

متخصصان دارچین را از نظر فعالیت در برابر بیماری ام اس مورد آزمایش قرار داده اند. در یک مطالعه محققان به موش ها مخلوطی از پودر دارچین و آب دادند و نتایج نشان می دهد دارچین می تواند روی سیستم عصبی مرکزی از جمله قسمت هایی از مغز اثر ضدالتهابی داشته باشد، همچنین مطالعات نشان می دهند دارچین با محافظت از لنفوسیت تی تنظیم ‌کننده پاسخ های ایمنی را تنظیم می کند.

به نظر می رسد افراد مبتلا به ام اس میزان Tregs کمتری نسبت به افراد فاقد این بیماری دارند. در برخی مطالعات درمان با دارچین مانع از دست رفتن برخی پروتئین های خاص Tregs شده است. علاوه بر این، دانشمندان دریافتند درمان دارچین میزان میلین را در موش های مبتلا به ام اس بازیابی می کند.

ام اس زمانی اتفاق می افتد که پوشش میلین روی سلول های عصبی آسیب ببیند. مرکز ملی پزشکی مکمل و جایگزین از تحقیقات بیشتری در مورد چگونگی تاثیر دارچین در درمان بیماری ام اس پشتیبانی می کند.

کاهش اثرات وعده های غذایی پرچرب با مصرف دارچین

در سال 2011 محققان نتیجه گرفتند رژیم های غذایی غنی از “ادویه های آنتی اکسیدان” از جمله دارچین به کاهش پاسخ منفی بدن به خوردن وعده های غذایی پرچرب کمک می کند. 6 نفر ظروف حاوی 14 گرم مخلوط ادویه را مصرف کردند.

آزمایش خون شرکت کنندگان نشان داد فعالیت آنتی اکسیدانی 13 درصد افزایش یافته، پاسخ انسولین 21 درصد و تری گلیسیرید 31 درصد کاهش یافته است.

ارتباط دارچین و درمان و بهبود زخم های مزمن

تحقیقات در سال 2015 نشان می دهند دانشمندان راهی برای بسته بندی ترکیبات ضدمیکروبی از نعناع فلفلی و دارچین به کپسول های ریز پیدا کرده اند که هم می تواند زیست لایه های باکتریایی را از بین ببرد و هم به طور فعال باعث بهبودی می شود. به این ترتیب ترکیب نعنا و دارچین بخشی از داروی درمان زخم های آلوده محسوب می شوند.

کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی با مصرف دارچین

ترکیبات مختلف موجود در دارچین برای سیستم قلبی عروقی مفید است. به عنوان مثال سینامالدهید در مطالعه ای در فاز حیوانی فشار خون را کاهش داد. یک مطالعه در سال 2014، موش هایی که تحت درمان دارویی با دارچین به مدت طولانی قرار گرفتند عملکرد قلبی بهتری در آنها مشاهده شد.

جلوگیری از سرطان با دارچین

نویسندگان یک مقاله خاطر نشان می کنند سینامالدهید خاصیت ضدتوموری و ضدسرطانی دارد. در این مطالعه دانشمندان با استفاده از عصاره دارچین و هل موش های مبتلا به سرطان را درمان کردند. آزمایش ها میزان کمتری از استرس اکسیداتیو را در سلول های ملانومای موش هایی که تحت درمان قرار گرفتند مشاهده کرد.

مزایای دیگر دارچین برای سلامتی

برخی از افراد از مکمل های دارچین برای درمان مشکلات گوارشی، دیابت، از دست دادن اشتها و سایر شرایط استفاده می کنند، همچنین در طب سنتی برای درمان برونشیت نیز نقش بسزایی ایفا می کند. با این حال، مرکز ملی پزشکی مکمل و جایگزین مطالعات انجام شده روی افراد برای استفاده از دارچین برای هرگونه شرایط سلامتی پشتیبانی نمی کند.

ارزش غذایی دارچین

بر اساس اعلام وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده به وزن 2.6 گرم حاوی:

انرژی: 6.42 کالری

کربوهیدرات ها: 2.1 گرم

کلسیم: 26.1 میلی گرم

آهن: 0.21 میلی گرم

منیزیم: 1.56 میلی گرم

فسفر: 1.66 میلی گرم

پتاسیم: 11.2 میلی گرم

ویتامین A: 0.39 میکروگرم

همچنین شامل ویتامین های B و K و آنتی اکسیدان های کولین، بتاکاروتن، آلفاکاروتن، بتاکریپتوکسانتین، لیکوپن، لوتئین و زئاگزانتین است. آنتی اکسیدان ها با کاهش استرس اکسیداتیو به جلوگیری از سرطان، دیابت نوع 2 و بسیاری از بیماری ها کمک می کنند. افراد از طریق غذا به طور معمول فقط مقدار کمی دارچین مصرف می کنند، بنابراین مواد مغذی موجود در آن نقش مهمی در رژیم غذایی نخواهد داشت.

چای دارچین و عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن

عسل و دارچین از نظر خواص درمانی شهرت زیادی دارند. عسل دارای آنتی اکسیدان و آنزیم هایی است که به فرد برای بهبود و تقویت کمک می کند، همچنین این ماده با خاصیت ضدباکتری خود عفونت ها و سلول های آسیب رسان را از بدن دفع می کند.

به همین ترتیب از دارچین به طور گسترده برای مبارزه با التهاب و ترمیم بدن استفاده می شود. دارچین و عسل با هم ترکیبی عالی برای مبارزه با آلرژی ها و التیام زخم های بدن ایجاد می کنند. حتی مصرف عسل و دارچین باهم یبوست را نیز درمان می کنند، بنابراین این چای به طرز شگفت انگیزی از بدن در برابر عفونت ها محافظت کرده و سلامتی فرد را حفظ می کند. برای تهیه این چای سالم به مواد زیر نیاز است:

یک چهارم قاشق چایخوری پودر دارچین

یک قاشق چایخوری عسل

یک فنجان آب

آب را داخل ظرف یا یک قوری به جوش بیاورید سپس پودر دارچین را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. اجازه دهید این ترکیب دو تا سه دقیقه بجوشد سپس این معجون شگفت انگیز را داخل یک فنجان ریخته عسل را به آن اضافه کرده و آن را بنوشید. چای دارچین عسل را می توان به طو رروزانه برای تقویت سلامتی و سیستم ایمنی بدن نوشید.

اثرات جانبی مصرف دارچین

مصرف مقادیر متوسط دارچین در کوتاه مدت به عنوان ادویه یا مکمل برای اکثر افراد گزینه بی خطری به نظر می رسد. با این حال، دارچین حاوی کومارین یک طعم دهنده طبیعی است، اما در ایجاد تداخل با وارفارین داروی رایج رقیق کننده خون نیز نقش دارد.

مصرف بیش از حد کومارین ضمن آسیب کبدی روی انعقاد خون نیز تاثیر می گذارد، بنابراین افراد باید قبل از افزودن دارچین به رژیم غذایی خود با پزشك مشورت كنند اگر:

مصرف داروهای ضدانعقاد یا سایر داروها

ابتلا به دیابت

ابتلا به بیماری کبدی

پودر دارچین کاسیا ماده رایج در ایالات متحده حاوی کومارین بیشتری نسبت به پودر دارچین سیلان است. یک مطالعه آلمانی از سال 2010 نشان می دهد محتوای کومارین حتی در نمونه های دارچین از یک درخت بسیار متفاوت است.

افراد هرگز نباید از دارچین به هر شکلی به عنوان جایگزین کامل درمان های پزشکی استفاده کنند، همچنین دارچین به عنوان مکمل و ادویه در دسترس است مکمل ها بر سلامتی و بیماری تاثیر می گذارند. با این حال، سازمان غذا و داروی آمریکا مکمل ها را کنترل نمی کنند، بنابراین نگرانی هایی در مورد کیفیت، خلوص و قدرت آنها وجود دارد، بنابراین همیشه باید قبل از استفاده از مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
ناشناس

ناشناس

1400-04-17 - 17:27 پاسخ

سلام من این ۱ماه شد ک خونریزی دارم امپول پروژکسترون زدم فایده ندارع نمیدونم چیکار کنم توروخدا بم بگید چیکار کنم؟؟؟این ۱ماه ک من پریودم و خیلی اذیتم بم راه حل بدید ممنون میشم

مهلت حسینی

مهلت حسینی

1399-08-27 - 15:21 پاسخ

با چه روش یا عملی میتونم برای همیشه به پریودی خاتمه بدم ؟ راحتترینش لطفاً.

Maryam

Maryam

1399-02-14 - 14:04 پاسخ

لطفا نظری دهید که زود تر تمام شود

حدیث میرزای

حدیث میرزای

1398-04-18 - 06:34 پاسخ

خیلی خیلی خوب بود من خیلی رازی بو دم

انیسanis42333@gmail.com

انیسanis42333@gmail.com

1398-03-14 - 00:44 پاسخ

سلام من کاملا موافقم.چون دردوران بارداری رحم مستعدمبتلاشدن به انواع بیماری ها وعلی الخصوص سرطان رحم هست وبه هیچ عنوان نباید رابطه ی جنسی داشت وبطورکلی هرچیزی رو که خداوند حرام کرده مطمعنا در اون ضررهای بزرگی هست موفق باشید

مهشید

مهشید

1397-03-27 - 09:49 پاسخ

سلام.25سالمه متاهل.برای تعویق پریود حدود12روز ال دی مصرف کردم ولی حین مصرف قرص دچار خونریزی شدم برای قطع خونریزی باید چکاری انجام بدم.میخام دوباره ده روز خونریزی نداشته باشم..ممنونم

1397-01-07 - 08:29 پاسخ

رابطه در دوران پریودی حرام است و حتی کفاره دارد این کار اصلا ضرر دارد هم برای مرد هم برای زن