چگونه پوستی سفید داشته باشیم؟

a.mahammadi
همه ما تمایل به زیباتر شدن و بهتر به نظر رسیدن داریم و برای رسیدن به آن راه ها و روش های مختلفی را امتحان میکنیم. با داشتن پوستی جوان ، سفید و شاداب میتوانید زیبایی و سرزندگی را در خود ایجاد کنید.

شفافی و سفید شدن پوست و جوانی آن خواسته هر فردی است. آلودگی ها ، مواد آرایشی و پاک کننده های غیر استاندارد موجود در بازار، اشعه خورشید و بسیاری از عوامل دیگر به شدت روی کدری و تیرگی پوست موثر هستند اما با وجود تمامی این مشکلات شما میتوانید به خواسته خود یعنی داشتن پوست شفاف و سفید برسید .

همانطور که میدانید یک سری اصول کلی برای مراقبت از پوست وجود دارد این اصول پایه ای رعایت مسائل ساده ای هستند همچون : ورزش کردن منظم و مداوم ، نوشیدن کافی آب درطول روز  به دور بودن از استرس، تا جای ممکن دوری از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، تغذیه مناسب و استفاده کمتر از مواد دارای چربی زیاد و مضرو قندهای مصنوعی میباشد  اما در کنار اینها استفاده از روشن کننده های مختلف چه شیمیایی و چه خانگی و گیاهی خیلی موثر بوده و پوستتان را چند برابر روشن تر میکند.

ما در این مطلب روشن کننده های کلی را معرفی میکنیم که طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده تاثیرات خوبی روی پوست داشته اند اما همانطور که می­دانید ، پوست عضوی بسیار حساس میباشد و انواع مختلفی دارد که ممکن است هر دارویی روی آن موثر نباشد و اثر منفی هم بگذارد پس بهتر است قبل از مصرف هر یک با پزشک مشورت بفرمایید و  زیر نظر پزشک بهترین و مناسب ترین را برای خودتان انتخاب و مصرف بفرمایید.

روشن کننده های طبیعی

توت فرنگی: ویتامین سی موجود در توت فرنگی یک ماده ی مغذی برای پوست بوده و به کلاژن سازی کمک بسیاری میکند همانطور که میدانید کلاژن همان ماده ایست که در دوران جوانی زیر پوست ساخته میشود و باعث شادابی و جوانی میشود

آناناس : همانند توت فرنگی آناناس هم سرشار از ویتامین سی است و علاوه بر آن آنزیمی نیز دارد که به کم رنگ کردن لک ها کمک میکند.

لیمو : اسید آسکوربیک و آنتی اکسیدانهای موجود در لیمو به کمرنگ کردن لک ها و کاهش تیرگی پوست کمک میکند. ماساژ پوست با آب لیمو ترش تازه می تواند سلول های مرده پوست را از بین برده و با لایه برداری پوست موجب شفافیت و سفید شدن پوستتان شود. اما نکته حائز اهمیت این اسید که لیمو حالت اسیدی دارد و برای هر پوستی مناسب نمیباشد.

گوجه فرنگی: گوجه فرنگی نیز در تولید کلاژن سازی بسیار مناسب است و علاوه بر آن تیرگی کلی صورت را نیز تا حدود ی کم میکند.

سیر: همانطور که میدانید سیر یک آنتی بیوتیک قوی است هم مصرف آن و هم استفاده از آن در ماسک های خانگی خون را تمیز میکند در نتیجه تیرگی های پوست مثل تیرگی زیر چشم که ناشی از مشکلات مربوط به جریان خون زیر پوست میباشد با مصرف سیر بهتر میشود.

سیب زمینی: حاوی مواد معدنی و ویتامین های بی شماری از جمله ویتامین ث می باشد که مصرف آن به صورت خوراکی و موضعی می تواند در سفید کردن رنگ پوست تاثیر بسزایی داشته کافیست یک عدد سیب زمینی را برش دهید و برش های آن را بر روی پوستتان بگذارید و پوستتان را به وسیله برش های سیب زمینی ماساژ دهید پس از خشک شدن رطوبت موجود بر روی پوستتان صورتتان را با آب ولرم بشویید و از روشن شدن پوستتان شگفت زده شوید.

زردچوبه: این ادویه دارای خواص بی شماری در حوزه درمان و زیبایی پوست می باشد .زردپوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین می باشد که این ترکیب از تولید بیش از حد ملانین در هنگام قرار گرفتن در طیر نور آفتاب جلوگیری کرده و در نتیجه از تیره شدن رنگ پوست پیشگیری می کند.آلوئه ورا: آلوئه ورا گیاهی مفید برای رفع مشکلات پوستی و روشن شدن رنگ پوست محسوب می شود. این گیاه حاوی اکسیر جوانی یا ویتامین ای می باشد و به علت داشتن خواص آنتی اکسیدانی به خوبی می تواند در سفید شدن رنگ پوستتان موثر باشد .

شیر: شیر مایعی حیات بخش است که در لطافت و شفافیت رنگ پوست اثر ویژه ای دارد. مالیدن شیر به پوست به علت داشتن اسیدهای آلفا هیدروکسی پوست را به آرامی لایه برداری کرده و با از بین بردن پوست های مرده پوست  موجب شفافیت پوستتان می شود.

 گلاب: بهترین دوست پوست و برطرف کننده انواع مشکلات پوستی می باشدبه وسیله این مایع خوشبو می توانید حلقه های تیره زیر چشمتان را برطرف کنید و تیرگی های ایجاد شده در سایر مناطق پوست را روشن نمایید .

گلبرگ شقایق: یکی از گل های مؤثر در سفیدکنندگی پوست، گلبرگ شقایق است که می توانید آن را با مقداری آب دم کرده صاف کنید و سپس بهپوست خود بمالید.

باقلای پخته: باعث پاکی پوست و صافی آن می شود. مقداری باقلای پخته را له کرده و پوست خود را با آن پوشش دهید. با تکرار این کار پوستتان صاف و زیبا می گردد.

جعفری: به منظور روشن تر شدن پوست ۲۵۰ گرم جعفری را در مقدار کمی آب بجوشانید و از آن به عنوان یک ماسک استفاده نمایید. این ماسک را به مدت یک هفته استفاده کنید.

کدو حلوایی: از آن جمله میوه های فوق العاده ای است که برای سلامت و زیبایی پوست و مو عالی است. چنانچه مقداری کدو حلوایی گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید موجب شفافیت رنگ پوست می شود.

کرم های روشن کننده:کرم های روشن کننده نیز روش بسیار موثری برای روشن کردن پوست میباشد. در این کرم ها نیز ترکیبات ویتامین سی، کلاژن ساز و… بکار برده شده است اما مقدار اینها ممکن است کم باشد بنابراین تاثیر کندی روی پوست میگذارد. بنابراین اگر قصد استفاده از این کرم ها را دارید حتما با مشورت پزشک آن را تهیه بفرمایید.

اسکراب پوست: استفاده از اسکراب پوست هم میتواند بسیار کمک کننده باشد ، همانطور که میدانید اسکراب یک لایه بردار محسوب میشود درواقع کرمی است که داخل آن دانه ها ی ریز و زبری وجود دارد که کار لایه برداری را همان ها انجام میدهند

میکرودرم : در کنار روش های فوق روشی سریع تر هم وجود دارد و آن هم لایه برداری با استفاده از دستگاهی بنام میکرودرم ابریژن میباشد. این دستگاه یک لایه برداری سطحی از پوست انجام میدهد که هم به روشن شدن پوست کمک میکند هم جوش ها را از بین میبرد و در صورتیکه جلسات خود را دقیق و منظم پیگیری کنید به کمرنگ شدن لک های پوستیتان نیز کمک میکند.

لیزر : لیزر درمانی هم از انواع روشهای موثر برای شفافیت پوستی میباشد نحوه کلی کار لیزرها بدین صورت است که بصورت موضعی قسمت هایی از پوست را لایه برداری میکنند تا سلولهای جدید و بدون آسیب جایگزین آنها شوند و پوست به نوعی ترمیم شود اما روشهای انجام آن متفاوت است و بسته به نوع پوست و تشخیص پزشک روش انتخابی اعمال میشود

لایه برداری: اگر راه های بالا تاثیر زیادی نداشت نشان دهنده این است که تیرگی و لک ها و مشکلات پوستی شما قدیمی و  عمقی میباشد بنابراین احتیاج به لایه برداری قوی تری دارید. روش موثر لایه برداری عمقی تر و موثر تر پیلینگ یا لایه برداریی میباشد که با توجه به تشخیص عمق و سن تیرگی ها و عارضه ها از درجه های مختلف استفاده میشود . با این روش لایه برداری میتوایند چین و چروک ها ،لکها و کک و مک های ایجاد شده در  دوران بارداری ، زخم های خفیف و آکنه ها هم درمان میشود.

 روش بسیار موثر دیگر استفاده از اسیدهای میوه برای لایه برداری میباشد این اسیدها قوی ، ضعیف و متوسط بوده و تاثیرات بسزایی روی پوست میگذارند پزشک متخصص این اسیدها را با توجه به نوع پوست و نوع تیرگی ها  و عارضه ها تجویز میکند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ