استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان

سعد حریری نخست وزیر لبنان طی اقدامی عجیب استعفا کرد. برای اطلاع از جزئیات علت استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

علت استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان

سعد حریری نخست وزیر لبنان که به عربستان سفر کرده بود طی اقدامی عجیب از سمت خود استعفا کرد. 

سعد حریری نخست وزیر لبنان پس از استعفا، در مصاحبه‌ای در تلویزیون اتهاماتی را علیه ایران و حزب‌الله لبنان ایراد کرد و اظهار داشت به دلیل دخالت ایران استعفا کرده است. برای اطلاع بیشتر از جزئیات علت استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. 

حریری در این سخنان گفت، فضا در لبنان شبیه فضای حاکم بر کشور قبل از ترور رفیق حریری، نخست وزیر فقید لبنان است و اینکه احساس می‌کند عده‌ای برای قتل او نقشه می‌کشند.

حریری گفت: ما هرگز نمی‌پذیریم لبنان اساس تهدید امنیت منطقه باشد.

وی مدعی استفاده حزب‌الله لبنان از سلاح علیه لبنانی‌ها و سوری‌ها شده و باعث ایجاد “مشکلات بسیاری” برای لبنانی‌ها شده است.

او درباره دلیل استعفایش “دخالت‌های ایران” را عامل اصلی این اقدام خود اعلام کرده است. حریری مدعی شد: ایران تمایل زیادی برای نابودی جهان عرب دارد و هر جا که ایران باشد مشکلات و فتنه‌ها سر باز می‌کند.

حریری گفت: با تمام تلاش خود برای حفظ بی‌طرفی لبنان در مسائل منطقه اما ایران مشکلاتی که هست را برای لبنان به ارمغان آورد. حزب‌الله به عنوان بازوی ایران نه تنها در لبنان بلکه در تمام جهان عرب فعالیت می‌کند و با زور سلاح آنچه که هست را به عنوان امر واقع بر ما تحمیل کرده است.

نخست وزیر مستعفی لبنان مدعی شد: شری که ایران در منطقه می‌پراکند به خود آن باز خواهد گشت. حزب‌الله به عنوان عامل ایران با دخالتی که در دیگر کشورها می‌کند مشکلات بسیاری برای جهان عرب ایجاد کرده است.

اخیرا ثامر السبهان، وزیر سعودی در امور کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس گفته بود،‌ از اینکه دولت لبنان نسبت به مشارکت حزب‌الله در جنگ علیه عربستان سکوت کرده، تعجب می‌کند.

حریری که به تازگی از عربستان به کشورش باز گشته بود بعد از توقف کوتاهی در بیروت از روز گذشته بار دیگر به عربستان رفته و در همین کشور هم استعفایش را اعلام کرد. او حتی با رئیس جمهور لبنان که روی کار آمدن هر دوی آنها بر اساس یک توافق داخلی در لبنان بود، در این باره سخن نگفته بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ