کربوکسی تراپی چیست

کربوکسی تراپی چیست؟با این روش نوین در زمینه بهبود پوست بیشتر آشنا شویم.

همه افراد می خواهند پوستی زیبا داشته باشند.اکنون روش های بسیاری برای بهبود مشکلات پوستی وجود دارد.یکی از این روش ها کربوکسی تراپی می باشد.کربوکسی تراپی شاید برای خیلی از افراد ناشناخته باشد اما می توان کربوکسی تراپی را به عنوان یکی ا موثر ترین راه ها برای بهبود بعضی از مشکلات پوستی دانست.کربوکسی تراپی که یک مزوتراپی محسوب می شود باید توسط افراد ماهر صورت بگیرد .

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یک نوع مزوتراپی است که در آن بجای تزریق مایعات مزوتراپی از گاز دی اکسید کربن استفاده می شود. این دمیده شدن می تواند شبیه مزوتراپی در لایه مزودرم و یا اینکه عمیق تر و در لایه زیر پوستی انجام شود. درمان سریع، راحت، موثر و سرپایی می باشد. گاز CO2 با مکانیسمافزایش جریان خون موضعی موجب بهبود قابلیت ارتجاعی پوست، کاهش سلولیت ، کاهش چربی موضعی و تحریک تولید کلاژن می شود. کربوکسی تراپی جایگزین خوبی بجای لیپوساکشن برای افرادی که کاندید مناسبی برای جراحی و بیهوشی نیستند می باشد.

کربوکسی تراپی برای درمان پیری پوست ،کاهش سلولیت با هر شدتی ، کاهش چین و چروک و پارگی پوست ( استرچ مارک ) مورد تایید FDA قرار گرفته است . کربوکسی تراپی از دو طریق تاثیر گذار می باشد: اول اینکه با فشار گاز دی اکسید کربن سلول های چربی شکسته شده و در مرحله بعد عروق ناحیه متسع شده و موجب جذب اکسیژن بیشتر در پاسخ به غلظت بالای دی اکسید کربن می شود و در نهایت توانایی لیپولیز افزایش یافته و دوم افزایش تولید کلاژن منجر به سفت شدن پوست می شود.تزریق گاز CO2 بیش از 70 سال در اروپا برای بیماری های ایسکمیک عروق مورد استفاده قرار گرفته است و در سال 2000 در ایتالیا برای زیبایی به دنیا معرفی شد. روش کربوکسی تراپی در حال حاضر به طور گسترده ای در شمال و جنوب امریکا و اروپا مورد استفاده قرار می گیرد.

شایع ترین موارد استفاده کربوکسی تراپی عبارتند از :
کاهش سلولیت
کاهش موضعی چربی با یا بدون لیپوساکشن
مکمل درمان لیپو ساکشن برای صاف کردن ناهمواری های پوست
آلوپسی
بیماری های عروقی مرتبط با دیابت
زخم های پوستی
برخی از مشکلات نعوظ به علت اختلالات عروقی
پارگی پوست( استرچ مارک)
جای جوش و افتادگی پوست (بازوها، قفسه سینه، …)
درمان چین و چروک

چند جلسه کربوکسی تراپی لازم است ؟

تعداد جلسات متفاوت و با نوع درمان متفاوت است . برای کاهش چربی موضعی به طور معمول 8 تا 10 جلسه نیاز است. فاصله بین جلسات هر یک یا دو هفته می باشد. به منظور تثبیت نتایج درمانی برای چند سال ،سالی یک نوبت درمان تکرار می شود. برای درمان سلولیت 6 تا 10 جلسه به فاصله یک تا دو هفته درمان انجام می شود. همراهی با ماساژ و کاپینگ گرم به درمان این ضایعات کمک بیشتری می نماید. برای درمان استرچ مارک و چین و چروک پوست 4 تا 6 جلسه مورد احتیاج است که به فاصله یک هفته انجام می شود.

آیا گاز دی اکسید کربن سمی است ؟

گاز دی اکسید کربن غیر سمی است. دی اکسید کربن به طور طبیعی توسط سلول های بدن ما هر روز تولید می شود. این گازمحصول متابولیسم طبیعی است و وارد خون شده و از طریق ریه ها دفع می شود بنابراین برای بدن غیر سمی می باشد.

عوارض کربوکسی تراپی چیست ؟

عوارض جانبی کربوکسی تراپی کم است و خود محدود شونده می باشند و شامل درد خفیف در محل تزریق، احساس صدای خش خش در پوست و گاها کبودی در محل تزریق است و ظرف چند ساعت تا چند روز بطور کامل برطرف می شوند.

اقدامات احتیاطی لازم را بعد از هر جلسه کربوکسی تراپی چیست ؟

اجتناب از استحمام با آب سرد و شنا به مدت 4 ساعت بعد از درمان توصیه می شود.

کاربردهای بالینی دیگر کربوکسی تراپی چیست ؟

کربوکسی تراپی برای درمان کبودی های سیاه زیر چشم و استرچ مارک، کاهش سلولیت، و کاهش توده چربی موضعی بر روی صورت و بدن قابل استفاده می باشد.

چه مناطقی از بدن را می توان با کربوکسی تراپی درمان نمود ؟

این روش می تواند برای درمان پلک، صورت، گردن، دستها، معده، باسن، و پاها استفاده شود.

فواید دیگر کربوکسی تراپی چیست ؟

علاوه بر افزایش اکسیژن جریان خون در منطقه تزریق، کربوکسی تراپی تشکیل کلاژن در پوست را افزایش داده و ظاهر جوان تر و شاداب تری به آن می دهد.

تاثیر کربوکسی تراپی برای درمان کبودی زیر چشم چگونه است ؟

یکی از علل عمده سیاهی زیر چشم احتقان خون مویرگی است. شبکه مویرگی در پلک پایین می تواند به دلایل مختلف پرخون شود. به طور معمول، اشک از پلک ها به داخل بینی تخلیه می شود، اما اگر بنا به دلایلی از قبیل انسداد به علت احتقان مزمن بینی ، آلرژی فصلی، شکستگی قبلی بینی، یا انحراف تیغه بینی تخلیه اشک بخوبی عمل نکند، و سرعت جریان خون در پلک پایین کند شده و اکسیژن رسانی مختل می شود و نهایتا رنگ کبود در این ناحیه ایجاد می شود.. کربوکسی تراپی موجب بهبود شبکه مویرگی پلک پایین شده و بعلاوه با افزایش لایه کلاژن پوست را جوان تر می نماید. با تزریق مقدار کمی از گاز دی اکسید کربن به مناطق آسیب دیده، جریان خون افزایش یافته و شبکه مویرگی تقویت شده و گردش خون برای زمان طولانی در موضع افزایش می یابد. در نهایت رنگ تیره زیر چشم تیدیل به صورتی شده که تاثیر آن تا 6 ماه می ماند.

تاثیر کربوکسی تراپی بر روی استرچ مارک چگونه است ؟

استرچ مارگ بدلیل کش آمدن پوست و پاره شدن کلاژن پوستی ایجاد می شود. کربوکسی تراپی موجب تشکیل کلاژن های جدید شده و با بهبود ماتریکس قوام پوست افزایش یافته و ظاهر پوست طبیعی می شود.

تاثیر کربوکسی تراپی بر روی آلوپسی چگونه است ؟

شرایطی که باعث کاهش گردش خون ایجاد می شود شرایطی است که می تواند با این روش درمان شود . بنابراین کربوکسی تراپی برای آرتریت حاد، اختلال در نعوظ، روماتولوژی و سندرم raynauds نیز کاربرد دارد.

روش درمان کربوکسی تراپی چگونه است ؟

دستگاه دارای یک مخزن گاز دی اکسید کربن است که توسط لوله های پلاستیکی به جریان تنظیم کننده متصل می شود. سرعت گاز با توجه به میزان انتخاب شده توسط پزشک تنظیم می شود. قبل از خروج گاز یک فیلتر ناخالصی های آن را جدا می کند و از طریق یک سوزن نازک گاز به زیر پوست تزریق می شود. در ناحیه پلک استفاده از کرم بی حسی به منظور کاهش درد توصیه می شود. بعد از تزریق گاز پلک ها متورم می شوند ( شبیه کسی که ساعت ها گریه کرده است) ولی 10 دقیقه بعد گاز جذب شده و ظاهر فرد طبیعی می شود. در اسکار و استرچ مارک احساس درد وجود ندارد ولی گاها یک احساس سوزش در زمان تزریق گاز ایجاد می شود که 5 تا 10 دقیقه بعد از بین می رود. برای درمان سلولیت و بافت چربی موضعی چون حجم گاز بیشتری تزریق می شود یک احساس کشش و فشار در موضع احساس می شود. در موضع بمدت 24 ساعت احساس گرما و مور مور شدن وجود دارد که بدلیل افزایش جریان خون می باشد.

عوارض جانبی کربوکسی تراپی چیست ؟

تنها عارضه جانبی این روش کبودی در محل تزریق است که موقتی است و بطور کامل برطرف می شود.

مدت زمان هر جلسه کربوکسی تراپی چقدر می باشد ؟
بطور متوسط هر جلسه بین 15 تا 30 دقیقه طول می کشد

قیمت کربوکسی تراپی چقدر است ؟

هزینه کربوکسی در کلینیک های مختلف بصورت جلسه ای محاسبه می شود و به نسبت سایر روش های مشابهه هزینه مناسب تری دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ