امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان کیست؟

mahdie.mohtashami
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده ارتش نیروی زمینی می‌باشد. احمدرضا پوردستان با حکم آیت الله خامنه‌ای به این سمت انتصاب شدند.

سرتیپ احمدرضا پوردستان رییس ارتش زمینی جمهوری اسلامی می‌باشد.احمدرضا پوردستان از سال ۱۳۸۷ به سمت فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شده‌است. سرتیپ احمدرضا پوردستان زاده‌ی اهواز می‌باشد. سرتیپ احمدرضا پوردستان ۱۰۰ ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی، در جریان جنگ ایران و عراق  را داشته که عمده آن در لشکر ۹۲ زرهی خوزستان بوده‌است.

حکم انتصاب احمدرضا پوردستان به سمت فرماندهی نیروی زمینی ارتش توسط رهبر معظم انقلاب می‌باشد.

متن انتصاب حکم احمدرضا پوردستان به شکل زیر می‌باشد:

به پیشنهاد فرمانده کل ارتش و نظر به حسن سوابق و تجارب، شما را به فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می کنم. انتظار می رود با بکارگیری عناصر مؤمن و کارآمد نیرو، زمینه های لازم برای ارتقاء توان رزم و نوآوری و شکوفایی استعدادها و امکانات و تجهیزات موجود را فراهم سازید.

از تلاشهای ارزنده امیرسرتیپ دادرس در دوره تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی می کنم.

توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

سیدعلی خامنه ای

4/شهریورماه/1387

احمدرضا پوردستان طی سخنانی به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در صحن علنی مجلس اظهار داشت:

نیروهای تروریستی در نزدیکی مرزهای ما هستند. در سال گذشته همین موقع، ستاد کل نیروهای مسلح به ما ابلاغ کرد که تروریست‌ها درجلولا و سعدیه  هستند و گام بعدی آنها خانقین خواهد بود و می‌خواستند به کشور ما بیایند. این گروهک‌های داعش  در استان‌های مرزی ما فضاسازی کرده بودند و زاغه مهمات و نیرو پیش‌بینی و آماده کرده بودند، تا در زمان ورودشان با ترور، شروع به انفجار و آشوب کنند، که توسط سربازان گمنام کشورمان خنثی شد. اما ما در کمتر از سه روز ۵ تیپ رزمی را برای مقابله با آنها سازمان‌دهی کردیم و نیروهای پیاده و بالگرد شناسایی ما، تا ۴۰ کیلومتر به داخل خاک عراق رفتند و توپخانه‌هایمان را ثبت تیر کردیم.

انتقاد سرتیپ پوردستاناز تهمت‌زنی به ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این اتهاماتی که به ارتش مبنی بر این‌که در آغاز جنگ تحمیلی آمادگی نداشت نارواست؛ چرا که اگر آمادگی نداشت همان روز 31 شهریور با 140 فروند هواپیما به انجام عملیات نمی‌پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ حماسه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان که عصر امروز در مراسم رونمایی از پنج عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس سخن می‌گفت، در سخنانی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ شهدای دوران دفاع‌مقدس گفت: زمانی که شیپور جنگ نواخته شد عراق با 12 لشکر و 366 فروند هواپیما و تعداد بالایی از نیروهایش به ایران حمله کرد. ملت ایران در آن دوران نشان داد که شهادت‌طلبی و دین‌داری لقلقه زبانشان نیست و در جانشان ریشه کرده است. آنها عزت و اقتدار ما را به جهانیان ثابت کردند.

وی با اشاره به تحرکات ضدانقلاب و آمریکا برای براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: بعد از انقلاب با استفاده از محاصره اقتصادی، منزوی‌سازی، ترورهای کور و هوشمند و ایجاد اختلافات فرقه‌ای و قومیتی به دنبال این بود که نظام جمهوری اسلامی ایران ساقط کند.اگرچه سپاه در آن دوران مأموریت اصلی‌اش در ابعاد اطلاعاتی و امنیتی برای حفظ انقلاب بود و به شایستگی به ایفای نقش پرداخت اما از نظر عملیاتی،این ارتش بود که با لشکرهایی که داشت با ضدانقلاب مقابله کرد و امنیت را در مرزها حاکم ساخت.

سرتیپ پوردستان تاکید کرد: هر چیزی باید در زمان خودش تحلیل شود. متاسفانه افرادی این اتهام را به ارتش وارد می‌کنند که در آغاز جنگ تحمیلی آمادگی نداشت اما این‌گونه نیست؛ چرا که در همان روزهای آغازین با 140 فروند هواپیما به عراق حمله کرد. یکی از دلایلی که باعث شد ارتش در آن زمان کمی ضعیف شود سیاست‌های غلط بنی‌صدر بود. هم‌چنین در آن زمان که ارتش جلوی دشمن سینه سپر کرده بود افرادی قصد انحلال ارتش را داشتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: نیروی زمینی ارتش در دوران جنگ تحمیلی بیش از 2/5 میلیون سرباز را آموزش و سازماندهی کرد. این آمار یعنی 250 لشگر. هم‌چنین با 1000 قبضه توپ توانست سپاه را در طول جنگ تحمیلی پشتیبانی کند و همواره در تمامی حوادث در نوک پیکان قرار بگیرد.

وی در پایان سخنانش به ویژگی‌های برجسته دفاع مقدس پرداخت و گفت: ما در جنگ از اعتقادات و باورهایمان که مبتنی بر اسلام است دفاع کردیم. رزمندگان ما مانند گلادیاتور هرکسی را که جلویشان بود نمی‌کشتند و بصیرت‌هایشان بر اسلحه حاکم بود. ما قصد کشورگشایی نداشتیم و هرگز از سلاح‌های کشتار جمعی برای کشتن نیروهای نظامی و غیرنظامی استفاده نکردیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در این مراسم حجت‌الاسلام حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و سیدمحمد حجازی مدیر فرهنگسرای اندیشه نیز سخنانی را در رابطه با هشت سال دفاع مقدس بیان کردند.

هم‌چنین در پایان این مراسم از پنج کتاب با عناوین «آتش در آب»، «عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین»، «بهشت مسموم» و دو جلد کتاب با عنوان «تقویم تاریخ دفاع مقدس» رونمایی و از نویسندگان این آثار تقدیر شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ