نحوه تماس با زائران کربلا

چگونه میتوان با زائران در کربلا تماس برقرار نمود.در این مطلب بخوانیم

نحوه ارتباط با زائران کربلا:

نحوه ارتباط با زائران کربلا چگونه است ؟سوالی که بسیاری از افراد برای ارتباط با عزیزان خود در کربلا به دنبال پاسخ آن هستند.در اربعین تعداد زیادی از ایرانیان برای زیارت به سمت کربلا راهی می شوند.خیلی از افراد نیز این مسیر را پیاده روی می کنند تا به مقصد عاشقان برسند.بسیاری از افراد با همراهان خود ،خانواده و یا دوستان  پا در این مسیر می گذارند که مانند هر سفر دیگری با خطر های خود همراه است و لازم است وسیله ارتباطی همراه داشته باشند تا بتوانند با کسانی که می خواهند در ارتباط باشند،اما نحوه تماس با زائران کربلا چگونه است؟در ابتدا توصیه هایی شده است که در ادامه به آنها اشاره نموده ایم.

توصیه شرکت ارتباطات :

شرکت ارتباطات زیرساخت  خطاب به زائران امام حسین (ع) در اربعین حسینی  توصیه هایی را ارائه کرد.              

*قبل از عزیمت به عتبات عالیات، از پرداخت آخرین قبض موبایل خود مطمئن شوید.

*حتی الامکان قبل از سفر ، دریافت پیامک های تبلیغاتی بر روی موبایل خود را مسدود کنید.

*حتی المقدور سیم کارت های اپراتورهای مختلف ایرانی را به همراه داشته باشید.

*برای استفاده از امکانات ارتباطی بهتر  با حفظ جنبه های امنیتی از گوشی های هوشمند استفاده کنید.

*قبل از نزدیک شدن به نواحی مرزی عراق ، که احتمال تداخل شبکه های  رادیویی دو کشور بیشتر می شود  تنظیمات گوشی را به گو نه ای انتخاب کنید که انتخاب شبکه (Network)  بر روی آن به صورت  دستی(Manual)  انجام شود.

* از تماس های تلفنی غیر ضرور و مکرر اجتناب کنید.

*مدت زمان مکالمه خود را کاهش داده، طول پیامکهای ارسالی را کم کنید.این کار ،ضمن کاستن از هزینه های شما فرصت بهتری  را برای سایر زوار  ایجاد میکند.

*برای تماس های خود ساعت معینی  را مشخص نکنید و تماس ها را در طول شبانه روز توزیع کنید.قطعا در ساعت استراحت سایرین ، برقراری ارتباط بهتر انجام می شود.

*در صورت غیر موفق بودن تماس، از تماس های مکرر در همان لحظه خودداری و این کار را به ساعت دیگری موکول کنید.

*زائرینی که به صورت خانوادگی و یا گروهی مسافرت کرده اند، یک نفر را به عنوان نماینده انتخاب و سعی کنند تمامی  تماس هایشان با ایران از طریق او صورت گیرد.

*برنامه و قرار ملاقات خود را به نحوی تنظیم کنید که برای پیدا کردن همسفران نیازکمتری  به استفاده از تلفن همراه و ارسال و دریافت  پیامک داشته باشید.

* از برقراری تماس در مکان های تمرکز و تجمع زوار تا حد امکان خودداری کنید

*حتی الامکان، از برقراری تماس تلفنی و ارسال پیامک در حین حرکت و جابجایی خودداری فرمایید.

*امکان برقراری  مکالمات تلفنی از شبکه ثابت بیشتر است لذا حتی الامکان  تماسهای خود را از محل اقامت و یا هتل های محل استقرار انجام دهید.

*برای برقراری تماس با تلفن ثابت در ایران، ابتدا شماره 0098 و سپس شماره تلفن ثابت در ایران به همراه کد شهر مورد نظر را (بدون صفر کد) شماره گیری کنید و برای تماس با تلفن همراه در ایران ابتدا شماره 0098 و سپس شماره موبایل را (بدون صفر اول شماره) شماره گیری کنید.

*گوشی موبایل خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید و در حفظ و نگهداری از آن کوشا باشید. مسئولیت سوء استفاده های احتمالی بر عهده شماست.

*اگر اقدام به خرید سیم کارت عراقی کردید، مراقب کلاه برداری های احتمالی باشید.

زائران کربلا سیم‌کارت ایرانی استفاده کنند یا عراقی؟

معاون وزیر ارتباطات خطاب به زوار اربعین گفت: ما نمی‌توانیم به مردم بگوئیم از چه سیم‌کارتی استفاده کنند اما راهکار منطقی آن است که افراد با بررسی و مقایسه تعرفه‌ها اپراتوری که خدمات مقرون به صرفه‌تری را ارائه می‌دهد انتخاب کنند.

به گزارش انتخاب، محمدجواد آذری جهرمی در خصوص آخرین توافقات صورت گرفته برای ارائه تسهیلات ارتباطی به زوار اربعین گفت: تعرفه تماس از سیم‌کارت‌های ایرانی به کشور عراق پیشتر کاهش یافته و به دقیقه ای ۵۵۰ تومان رسیده بود و از امروز به دنبال مذاکرت صورت گرفته قرار بر آن است که تماس از عراق به ایران نیز دقیقه‌ای حدوداً ۵۵۰ تومان شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ارتباط با نحوه انتخاب سیم‌کارت و اپراتور ارائه دهنده خدمات به زوار ایرانی توصیه کرد: با توجه به تعرفه در نظر گرفته شده برای برقراری ارتباطات زوار می ‌توانند از اپراتوری که کمترین نرخ را دارد، استفاده کنند.

جهرمی ادامه داد: با توجه به اینکه نرخ مکالمه رومینگ در عراق گران محاسبه می شود، بهتر است که زائران ایرانی برای بهینه سازی مصرف خود برای ارتباطات عراق به عراق از سیم کارت های عراقی استفاده کند و برای ارتباطات عراق به ایران و بالعکس استفاده از رومینگ مقرون به صرفه‌تر است.

وی همچنین یادآور شد: مطابق با گفته اپراتورهای عراقی این اپراتورها برای مکالمات زائران ایرانی و نیز دیتای زائران بسته های تشویقی در نظر گرفتند تا ارتباطات زوار با تسهیلات بهترین انجام شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار کرد: دریافت پیامک در کشور عراق رایگان است و ارسال پیامک، بسته به توافق اپراتورهای ایرانی با عراقی قیمت‌های متفاوتی خواهد داشت.

وی در ارتباط با هزینه‌های دیتا نیز توضیح داد: متوسط قیمت هر گیگ اینترنت موبایل در ایران پنج هزار تومان معادل ۲ دلار است، اما تعرفه اینترنت موبایل سیم‌کارت‌های عراقی نسبت به ایران بالاتر است و بر همین اساس از اپراتورهای عراقی خواسته‌ایم تسهیلاتی را برای زائران ایرانی درنظر بگیرند.  

جهرمی در ادامه به دیگر تسهیلاتی که برای زائران ایرانی در نظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: بنا بر اعلام اپراتورهای عراقی برای زائران ایرانی تسهیلاتی درنظر گرفته‌اند که شامل ۱۰ دقیقه مکالمه رایگان با ایران و دقایقی مکالمه رایگان داخل عراق است و درباره اینترنت موبایل نیز در صورت امکان تسهیلاتی درنظر گرفته خواهد شد.

با مطالعه مطالب بالا می توانید با زائرین خود در کربلا راحت تر ارتباط برقرار نمایید.اما توصیه های گفته شده را جدی بگیرید و به انها عمل کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ