نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتوراصلا کار سختی نیست. اگر به تازگی پکیج ایران رادیاتور خریده اید، ما به شما نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور را آموزش می دهیم. در ادامه می توانید نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور را بخوانید.

نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور

اگر به تازگی پکیج ایران رادیاتور خریداری کرده اید ولی بانحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور اشنا نیستید، اصلا نگران نباشید، ما به شما نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور را آموزش می دهیم. قبل از روشن کردن پکیج ایران رادیاتور باید حواستان به یک سری نکات ایمنی و هشدارهای مربوط به نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتورباشد. در ادامه می توانید نحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور را بخوانید.

یکی از مدل های پکیج های گرمایشی پکیج ایران رادیاتور است که به منظور گرم کردن محیط در اماکن مسکونی و تجاری کاربرد دارد، این دستگاه که با جریان آب گرم کار می کند و

گرمای خود را ازطریق سطح تبادل کننده گرما به محیط منتقل می کند، با شروع فصل سرما احتیاج به راه اندازی و تنظیم مجدد دارد، در مقاله ذیل از نحوه راه اندازی این پکیج سخن خواهیم گفت:

برای راه اندازی هر پکیج استفاده از دفترچه راهنما و کمک گرفتن از فرد متخصص به روند بهبود کار کمک می کند، راه اندازی پکیج شامل مراحل زیر است:

تست گازبندی: از عدم نشتی لوله های مربوط به گاز و رگولاتور گاز اطمینان حاصل نمایید.

هواگیری: در داخل دستگاه پکیج و سیستم رادیاتورها هیچگونه هوایی نباید وجود داشته باشد، درصورت وجود هوا، اقدام به هواگیری کنید.

کنترل عملکرد درست پتانسیومر: دمای شوفاژ را کنترل کرده و مطمئن شوید که مشعل ها به موقع خاموش و روشن می شود.

کنترل دمای آب گرم مصرفی: کنترل کنید که دمای آب مصرفی در ابتدای روشن کردن دستگاه 45 درجه سلسیوس بیش از دمای آب سرد اولیه باشد.

کنترل فلوسوییچ آب: عملکرد صحیح مشعل را با سه بار خاموش و روشن کردن آن بررسی کنید.

کنترل دمای مدار گرمایش: از فشار مناسب آب و خاموش و روشن شدن پکیج در دمای معین مطمئن شوید.

کنترل عملکرد جرقه زن: روشن شدن مشعل به وسیله جرقه زن را با چشم کنترل کنید.

و اما در راه اندازی پکیج ایران رادیاتور نیز مانند دیگر پکیج ها رعایت موارد بالا الزامی است.

و مدار آب گرم مصرفی، مدار شوفاژ و سیستم گازرسانی باید هواگیری شوند:

آب سرد ورودی دستگاه را باز کرده و سپس با با بازکردن شیر آب گرم مصرفی اقدام به هواگیری سیستم آب گرم مصرفی می نماییم

عقربه گیج فشار را به مقدار 1.5 بار می رسانیم و در این حالت سیستم پکیج را هواگیری می نماییم، درصورتی که این مقدار تنظیم نباشد امکان انفجاری روشن شدن دستگاه وجود دارد.

نهایتا با بازکردن شیر دستی گاز، از نشتی یا عدم نشتی گاز اطلاع حاصل کرده و درصورت نیاز مسیر گازرسانی را هواگیری می کنیم.

  توجه

 اگر هواگیری به درستی انجام نشود گرمای لازم تولید نمی شود. درصورت مشاهده یخ زدگی در گرمایش مرکزی از خالی کردن کل آب خودداری کرده و و از ضد یخ مخصوص استفاده نمایید.

مشاهده خرابی قطعات یا عملکرد نامناسب پکیج در هنگام روشن کردن پکیج ایران رادیاتورهشداری برای تعمیر پکیج و سرویس پکیج است.

در هنگام نصب دستگاه از نصاب خود بخواهید مراحل راه اندازی را به تفصیل توضیح داده و توجه داشته باشید که رعایت نکات ایمنی در هر عملی حرف اول را می زند و حفظ آرامش در هنگام بروز حادثه از ایجاد خطرات بعدی جلوگیری می کند.

در شکل بالا سه ولوم و یک عقربه و یک دگمه کوچک را میبینید

ولوم سمت راست : مسئول خاموش  و روشن کردن پکیج است  اگر بر روی صفر باشد خاموش و اگر بروی یک باشد پکیج روشن است .

ولوم وسطی : تنها مسئولیت ان تنظیم دمای ابگرم مصرفی است. و معمولن با یک بار تنظیم شدن دیگر به ان دست نمیزنیم .معمولن توصیه میشود ک این ولوم را روی وسط قرار دهیم . البته این کار به سلیقه شما و مزاج شما بستگی دارد .

ولوم سمت چپ :  اگر این ولوم روی صفر قرار داشته باشد به این معنی است ک دستگاه روی حالت تابستانه قرار دارد اما اگر این ولوم را بچرخانیم به حالت زمستانه میرود اینکه شما ولوم را در کجا قرار میدهید بستگی دارد به اینکه چه دمایی از پکیج میخاهید . همیشه سعی کنید این ولوم رادر نقطه ماکزیمم قرار ندهید چون به دستگاه فشار می اید

عقربه :  عقربه همیشه باید بین یک تا دو قرار گیرد . تنظیم این عقربه توسط شیر پرکن انجام میگیرد .  شیر پرکن در دستگاه ایران رادیاتور  معمولن در زیر دستگاه و سمت راست قرار دارد و به صورت یک شیر کوچک ابی رنگ پلاستیکی مشخص میشود ک به صورت مورب از پکیج بیرون امده است .

البته در مدلهای جدید این شیر پرکن به رنگ سیاه و عمود از پکیج بیرون امده است و در پشت شلنگ گاز قرار دارد. توضیحات بیشتر شیر پرکن را از لینک زیر بخوانید

کارکرد شیر پرکن

توجه:شیرپرکن را حتمن در پایان تنظیم ببندید

دکمه ریست :  این دکمه فقط زمانی به کار می اید که دستگاه ارور بدهد که با فشار دادن ان ارور موقتن رفع میشود .

نکته اول :  همیشه سعی کنید تادمای محیط را با ولوم سمت چپی کنترل کنید و تا جایی که امکان دارد به شیر رادیاتور دست نزنید و سعی کنید شیر رادیاتور  تا اخر باز باشد .

نکته دوم : شیر رادیاتور و شیر های رفت و برگشت پکیج نیازی نیست تا در تابستان بسته شود .

نکته سوم : در مسافرت های زمستانه اگر پکیج در محیط بیرون از خانه قرار دارد پکیج  را خاموش نکنید بلکه در دمای ملایم قرار دهید . و یا اینکه اب درون پکیج را به روشی خالی کنید. انگاه پکیج  را خاموش کنید و به مسافرت بروید .

ایران رادیاتور و پکیج شوفاژ در یک نگاه:

تولید پکیج ایران رادیاتور در انواع دیواری و زمینی گرمایشی در این شرکت از سال 1383 آغاز گردید. پکیج های گازی، دیواری و زمینی ایران رادیاتور به کمک تبلیغات گسترده، قیمت های مناسب و رقابتی و خدمات پس از فروش مناسب و پاسخگوی خود، در همین مدت کوتاه توانسته است بخش بزرگی از بازار مصرف پکیج های گرمایشی در کشور را تصاحب نماید.
پکیج های شوفاژ دیواری و زمینی ایران رادیاتور در انواع و کاربردهای مختلفی تولید می شوند که می توان به مدل های پکیج های دیواری و زمینی فن دار، بدون فن، تک مبدل، دو مبدل، سه مبدل، آنالوگ و دیجیتال در ظرفیت های 21000 تا 36000 اشاره کرد.
پکیج شوفاژ دیواری گرمایشی ایران رادیاتور در انواع تک مبدل و دو مبدل تولید می شود و هر کدام بر اساس ظرفیت، نوع، راندمان سوخت مصرفی، فشار آب مورد نیاز و . . . دارای مدل های متنوعی می باشند. این تقسیم بندی برای سهولت بیشتر در امر انتخاب پکیج مناسب برای هر مصرف کننده می باشد. پکیج های مدل ECO – K – ES – E – M – L – LR  پکیج های دو مبدل هستند و سری مدل های BM جز مدل های تک مبدل ایران رادیاتور محسوب میشوند. همچنین لازم به دکر است در هر کدام از این دو مدل سری FF فن دار و سری CF بدون فن می باشد.
پکیج دو مبدل یا مونو ترمیک ایران رادیاتور (MONOTHERMIC)

در این نوع پکیج ها از دو نوع مبدل استفاده میگردد :
مبدل اصلی (Gas Water Heat Exchanger)
مبدل صفحه ای (Water Heat Exchanger)
مبدل اصلی در پکیج ایران رادیاتور وظیفه تامین گرمایش رادیاتورها را به عهده دارد، به گونه ای که آب سیستم گرمایش از طریق این مبدل گرم شده و به رادیاتور ها منتقل می شود. ولی برای تامین آبگرم مصرفی (بهداشتی) آب سیستم گرمایش از طریق پمپ ها از مبدل اصلی عبور کرده و سپس به جای حرکت به سمت رادیاتورها، از مبدل صفحه ایی عبور میکند و همزمان آبسرد ورودی نیز از مبدل صفحه ای میگذرد و بر اثر عبور این دو آب از مبدل و عمل انتقال حرارت از آب گرم (مدار گرمایش) به آب سرد ورودی، آب گرم مصرفی ایجاد میشود. با توجه به اینکه در این پکیج ها آبگرم مصرفی با شعله مشعل تماس مستقیم ندارد، تشکیل رسوب بر جدار داخلی مبدل صفحه ای به مراتب دیرتر از پکیج های تک مبدل اتفاق می افتد.

پکیج دیواری ایران رادیاتور

پکیج تک مبدل یا بی ترمیک ایران رادیاتور (BITHERMIC)

در این نوع پکیج ها از نوعی مبدل تحت عنوان مبدل اصلی دوبل (Double Gas Water Heat Exchanger) استفاده می شود. ساختار این مبدل ها به گونه ای است که آبگرم مصرفی و همچنین آب سیستم گرمایش را از داخل این مبدل عبور داده و پس از گرم شدن به رادیاتور ها می رساند.
برای تامین آبگرم مصرفی، هنگامی که شیر آب باز میشود. پمپ دستگاه که آب سیستم گرمایش را سیرکوله می نماید، متوقف شده و تنها آب سرد ورودی وارد مبدل می گردد و توسط شعله مشعل پکیج گرم شده و در نهایت به مصرف میرسد و دقیقا شبیه یک آبگرمکن فوری دیواری عمل میکند. در این سیستم کنترل دمای آبگرم مصرفی بدلیل تماس مستقیم با سیال شعله، سخت تر بوده و به همین دلیل دمای آبگرم حین مصرف تا حدودی دچار نوسان می گردد.
یکی دیگر از عواملی که استفاده از این سیستم ها را محدود میسازد رسوب گذاری زود هنگام آن بدلیل تماس مستقیم با شعله مشعل پکیج می باشد.
نکاتی که هنگام خرید پکیج ایران رادیاتور باید به آن توجه داشته باشید:

برای محاسبه تقریبی ظرفیت پکیج مورد نیاز، متراژ واحد مسکونی را درعدد 150 (کیلو کالری) و متراژ واحدهای اداری را در عدد 100 (کیلو کالری) ضرب می کنیم.
در صورتیکه بخشی از مسیر دودکش پکیج دیواری بصورت افقی ( بیش از 30 سانتی متر) باشد، استفاده ازپکیج های فن دار الزامی است.
پکیج های دو مبدله در شرایطی مورد استفاده قرار می گیرند که یا آب ورودی دارای سختی (املاح) زیاد باشد و یا زیربنای آپارتمان بیش از 120 متر باشد.
در صورتیکه محل نصب پکیج در بالکن یا فضای باز باشد نیز استفاده از پکیج فن دار الزامی است.
فشار آب شهردرمحل نصب دستگاه پکیج  گازی می باید حداقل 0.5 و حد اکثر 3.5 اتمسفر باشد.
تمامی محصولات ایران رادیاتور دارای 24 ماه گارانتی و نصب رایگان (تحت شرایط مصوب) هستند.
مواردی که شامل نصب رایگان ونحوه روشن کردن پکیج ایران رادیاتور میشود:

– بررسی و تعیین محلی برای نصب پکیج ایران رادیاتور
– قرار دادن پکیج ایران رادیاتور در محل تعیین شده برای نصب و اتصال آن به شبکه آب، برق و گاز توسط اتصالات همرا آن
– شستشوی مدار رفت و برگشت گرمایش
– راه‌اندازی پکیج شوفاژدیواری ایران رادیاتور
– آموزش کار با دستگاه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ