علت مرگ اکبر افتخاری

علت مرگ اکبر افتخاری را دراین خبر بخوانید.

علت مرگ اکبر افتخاری

اکبر افتخاری بازیکن پیشکسوت 73 ساله ایرانی که در جام جهانی 1968 در برابر تیم رژیم صهیونیستی گل زنی کرد امروز18 ام آبان ماه سال96 در بیمارستان ابن سینای تهران درگذشت.

علت مرگ اکبر افتخاری بیماری بود که مدتی بود درگیر بیماری بود ودر بیمارستان بستری بود.

اکبر افتخاری در دو تیم استقلال و پرسپولیس هم فعالیت داشته است. قبل ازمرگ اکبر افتخاری فدراسیون فوتبال فدراسیون پزشکی ورزشی هزینه درمان اکبر افتخاری را تقبل کرده بود.

بیوگرافی اکبر افتخاری

اکبر افتخاری در شهرستان بندر شاهپور به دنیا آمد. پس از پایان دوره ابتدایی به شهر اهواز و باشگاه فوتبال کلنی خوزستان رفت و در آن تیم با بازیکنانی همچون مهراب شاهرخی و ناظم گنجاپور همبازی شد.

اکبر افتخاری با همین تیم در مسابقات کشوری دوم شد و این زمینه ساز حضور او در تیم ملی و باشگاه دارایی تهران شد و از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۷ در این باشگاه بازی کرد . در سال ۱۳۴۷ همراه با تیم ملی توانست به قهرمانی جام ملت‌های آسیا ۱۹۶۸ دست یابد. پس از این افتخار، باشگاه دارایی منحل شد و افتخاری به تیم استقلال تهران رفت.

اکبر افتخاری تا سال ۱۳۵۰ در استقلال بازی کرد و پس از خروج از استقلال به باشگاه عقاب تهران رفت. افتخاری بر خلاف هم دوره‌ای‌هایش خیلی زود از فوتبال خداحافظی کرد. او در حالی که ۲۷ سال داشت به پرسپولیس رفت اما تنها در ۸ یا ۹ بازی برای این تیم بازی کرد و سپس برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد.

اکبر افتخاری همراه با تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ۱۹۶۸ بازی کرد و پس قهرمانی ایران اکبرافتخاری نیز به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شد. هم‌چنین او در بازی فینال در برابر اسرائیل یکی از دو گل پیروزی ایران را به ثمر رساند. و همچنین به تیم منتخب آسیا نیز دعوت شد و با تیم منتخب آسیا برابر آرسنال قرار گرفت. با اینکه منتخب آسیا در این بازی ۴ بر دو بازی را واگذار کرد اما یکی از دو گل را افتخاری به ثمر رساند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ