طلای سبز چیست

toranj
طلای سبز برای شما میتونه هر گیاه یا کالای سبزی باشد ولی در اینجا طلای سبز واقعی را به شما معرفی خواهیم کرد.

طلای سبز چیست؟ طلای سبز همان گیاهی است که بیدون هیچ گونه اثرات منفی این روزها مورد استفاده قرار میگیرد وبرای  بیماری های بسیاری استفاده می شود.

در ادامه شما را با طلای سبز آشنا خواهیم کرد.

قرص اسپرولینا (Spirulina) یا طلای سبز چیست؟

سلول‌های سیستم ایمنی افراد سالم را به میزان 13 برابر افزایش داده  و با خستگی، کسالت، ضعف و … مبارزه می کند. خیلی زود سراغ اسپرولینا بروید. به خاطر اینکه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است و از کمبود آنها جلوگیری می‌کند. این جلبک باعث تسهیل سرعت جذب این مواد مغذی می‌شود. آهن موجود در اسپرولینا برای افرادی که دچار کم‌خونی هستند، بسیار مفید است. اگر دنبال یک منبع مناسب برای جذب کلسیم هستید نیز می‌توانید به اسپرولینا اعتماد کنید؛ به خاطر اینکه بیشتر از شیر گاو کلسیم دارد و به راحتی جذب بدن می‌شود. بهتر است بدانید که اسپرولینا یکی از منابع غذایی سرشار از منیزیم است.

مقابله با دیابت نوع 2

این ماده سرشار از اسیدهای چرب ضروری و پُلی‌ساکاریدهاست و می‌تواند میزان قند خون را کنترل کند. نتایج یک پژوهش هندی که در سال 2001 روی 25 بیمار دیابتی انجام شده ، نشان می‌دهد بعد از مصرف روزانه دو گرم اسپرولینا به مدت دو ماه می‌شود میزان قند خون این افراد را کاهش داد. به عقیده‌ این محققان، این جلبک برای افرادی که از دیابت نوع دو رنج می‌برند، مفید است. اسپرولینا به صورت پودر، قرص و کپسول تولید و به بازار عرضه شده. می‌توانید این پودر را در شیر، سالاد، سس، خورش‌ها و … اضافه کرده و میل کنید. قرص‌های این جلبک معمولا کمتر از پودر آن جذب می‌شوند، اما مصرف آن راحت‌تر است؛چون متوجه طعم آن نخواهید شد،حتما مصرف آن تحت‌نظر پزشک باشد.

مصرف زیاد اسپرولینا باعث مسمومیت و اوردوز نمی‌شود. می‌توانید در طول سال از این جلبک استفاده کنید. مهم‌ترین خطری که مصرف بیش از اندازه‌ این جلبک می‌تواند ایجاد کند، افزایش اسیداوریک است که به دلیل وجود پروتئین زیاد آن است. مطمئن‌ترین میزان مصرف این جلبک، همان 3 تا 5 گرم درروز است.

موارد منع مصرف اسپرولینا این طلای سبز

باید بگوییم که برای اسپرولینا تقریبا مورد منع مصرفی وجود ندارد. مصرف آن به خصوص برای افراد ضعیف و همچنین افراد سالمند توصیه می‌شود. تنها مورد منع مصرف آن در طول شیمی‌درمانی است. از آنجایی که این جلبک سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست، امکان دارد که مانع نابودی سلول‌های سرطانی شده و در روند درمان اختلال
 ایجاد کند.
توجه داشته باشید که خانم‌های باردار و شیرده بهتر است در مصرف این جلبک احتیاط کنند. این افراد قبل از مصرف بهتر است حتما با پزشک خود مشورت کنند.

عوارض جانبی

امکان دارد با مصرف اسپرولینا در برخی افراد دو مشکل به وجود بیاید:
سردرد: احساس خستگی و در برخی موارد نادر مشکلات پوستی از دیگر عوارض جانبی احتمالی این جلبک است. این عوارض نیز خیلی زود از بین می‌روند، اما در صورت طولانی شدن آن باید حتما به پزشک مراجعه کنید.
مشکلات گوارشی: مانند نفخ و بیرون‌روی. معمولا 3 تا 4 درصد افرادی که برای اولین بار اسپرولینا مصرف می‌کنند، دچار مشکلات گوارشی می‌شوند. البته این مشکلات موقتی است و در مصرف‌های بعدی از بین می‌رود.

برخی نیز زیتون را طلای سبز می دانند:

زیتون، می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری کند و اشتها را افزایش دهد.

زیتون درختچه‌ای است به ارتفاع حدود سه متر که در شرایط مساعد، ارتفاع آن به 12 متر و قطر تنه‌اش به 3 متر می‌رسد.


چوب درخت زیتون بسیار سخت و مقاوم و رنگ آن زرد است که خطوط قهوه‌ای رنگ در آن وجود دارد.

این گیاه در اوایل بهار شروع به گل دادن می‌کند و میوه آن کم‌ کم و در اواخر تابستان به ثمر می‌رسد که در این هنگام زیتون سبز روشن است و در اواسط پاییز به رنگ سبز تیره در‌می‌آید.

اگرچه میوه این گیاه، حاوی چربی بالایی (بین 35- 15 درصد) است با این وجود منبع خوبی از اسید اولئیک (اسیدهای چرب اشباع نشده امگا9) و ویتامین E است.[اسیدهای چرب ضروری را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید]

زیتون می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری کند و اشتها را افزایش ‌دهد.

برگ زیتون کاهش دهنده فشارخون است و جوشانده آن برای تسکین درد دندان مفید است.

روغن زیتون علاوه بر کاهش کلسترول و پیشگیری از بروز عوارض عروقی، مانع رسوب کلسترول درون رگ‌ها و تنگ شدن آن‌ها می‌‌شود.

زیتون و روغن آن میزان قند خون را تنظیم می‌کند و خاصیت ضد سرطان و ضد التهابی دارد و ممکن است از التهاب روده پیشگیری ‌کند. زیتون برای پیشگیری و درمان آسم و آرتروز نیز می‌تواند مفید باشد. (طلای سبز )

از نگاه بوعلی سینا و زکریای رازی نیز پسته طلای سبز نامیده می شود:

مغز پسته ماده‌ای سرشار از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و املاح است، پسته در واقع گرانترین آجیل و البته با ارزش غذایی فراوان است، ارزش غذایی پسته به نسبت سایر آجیل‌ها و مواد پروتئینی همانند گوشت، شیر، تخم‌مرغ و حبوبات در خور اهمیت و توجه است، مغز پسته در بین بیش از 200 ماده خوراکی شامل انواع آجیل‌ها، حبوبات، سبزیجات، میوه‌های خشک و تر و لبنیات بیشترین میزان قابل جذب بدن را دارا است.

مغز پسته به دلیل داشتن آهن خون‌ساز است، نیروی جنسی را تقویت می‌کند، مغز و ذهن را قوی می‌کند، برای آرامش قلب و اعصاب و باز کردن مجاری کبد مفید است و معده را تقویت می‌کند.

مغز پسته همچنین برای تسکین سرفه مفید است، اسهال معمولی و خونی، دردهای مقعدی و رحمی، جوش‌های دهان، یرقان و ریزش موی سر را درمان می‌کند، لثه را تقویت می‌کند، دردهای کبدی را تسکین می‌دهد، سموم بدن را از بین می‌برد و برای بندآوردن خون و بیماری‌های زنان مفید است.

مغز پسته – طلای سبز – خطر سقط جنین را کاهش می‌دهد، دهان را خوشبو و بخار بدبوی معده را زایل می‌کند، پاک‌کننده خلط‌ های تنفسی است، ضعف و لاغری مفرط را از بین می‌برد و به سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خستگی را برطرف می‌کند.

خواص دارویی پسته و پوست آن

مغز پسته از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است، مغز پسته به علت داشتن آهن خون‌ساز است و آن‌هایی که مبتلا به کم‌خونی هستند باید حتماً روزانه مقداری پسته بخورند، جوشانده پوست و برگ درخت پسته برای رفع درد و خارش مقعد مفید است.

پوست سبز پسته تازه از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است و برای رنگرزی به‌کار می‌رود، اما بهترین دارو برای رفع بوی بد دهان است، جویدن آن سبب التیام زخم‌های داخل دهان می‌شود، برای استحکام لثه آن را روی لثه بمالید و یا بجوید، دم کرده پوست سبز پسته حالت دل به هم خوردگی و استفراغ را از بین می‌برد و برای رفع اسهال مفید است.
 
برای رفع سکسکه پوست سبز پسته را دم کنید و یک فنجان از آن را بنوشید، پوست سفید پسته برای بواسیر و بیرون زدن مقعد مفید است، برای درمان این بیماری باید پوست سفید پسته را در آب بجوشانید و آن را داخل لگنی بریزید و شخصی که این بیماری را دارد برای چند دقیقه در آن بنشیند که این کار موجب تسکین درد و تخفیف بیماری می‌شود.

خواص روغن پسته

روغن پسته مایعی زرد و زلال است که از عصاره مغز پسته به دست می‌آید و دارای خواص غذایی و درمانی است، این روغن دارای اسیدهای چرب است.

روغن پسته ملین و برای دردهای کبدی مفید است در قدیم این روغن را به اعضای بدن از کار افتاده افراد فلج می‌مالیدند، ریختن چند قطره از آن در بینی برای پاک‌کنندگی و تقویت حافظه به کار می‌رود.
 

مضرات مغز پسته

مغز پسته چربی زیادی دارد و بنابراین برای معده مناسب نیست و کسانی که معده ضعیف دارند، باید آن را با زردآلو بخورند در ضمن مغز پسته گرم و خشک است، خوردن زیاد آن سبب گرمی بدن و کهیر و دانه‌های قرمز رنگ در پوست می‌شود، البته برای رفع گرمی و خشکی باید سرکه، انار ترش و یا برگه زردآلوی ترش مصرف کرد.

در مصرف پسته احتیاط کنید
 
پسته‌های تازه‌ای که در سطح گسترده‌ای عرضه می‌شوند در صورت نگهداری در شرایط معمولی به سرعت در معرض آلودگی‌های قارچی و سمی قرار می‌گیرند.

از خرید و مصرف مغز پسته‌هایی که پوسته خارجی آن‌ها سیاه رنگ شده که به تدریج به عمق پسته نفوذ می‌کند، باید خودداری شود و اگر بیش از مصرف روزانه پسته دارید آن را در فریزر نگهداری کنید، کسانی که معده ضعیف دارند، پسته را با زردآلو بخورند و پسته و نارگیل هم نباید با هم مصرف شود.
 
چنانچه در فردی ضعف یا نارسایی کبد، کلیه و دیابت وجود داشته باشد، باید از خوردن زیاد پسته خودداری کند، زیاده‌روی در خوردن پسته موجب یبوست می‌شود.

طلای سبزچیست ، معجون سبز لاغری

مروزه، برخی میوه ها و سبزی ها در رژیم های غذایی لاغری جایگاه خاصی پیدا کردند و بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می کنند که از میوه ها و سبزی های خاصی در رژیم غذایی خود بیشتر استفاده نمایید تا لاغر شوید و لاغر بمانید. از سوی دیگر ترکیب چند میوه و سبزی در کنار برخی ادویه ها می توانند تجمع مواد مغذی ضروری را برای بهبود عملکرد سوخت و ساز بدن مهیا نمایند. از جمله این مواد غذایی می توان به سیب، خیار و زنجبیل اشاره کرد.

در واقع سیب، خیار و زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و املاح معدنی هستند که خواص فوق العاده ای بر سلامتی و لاغری دارند. حتی می توان این سه ماده غذایی را توام با هم و به صورت یک نوشیدنی سبز و سالم هر روز ناشتا برای لاغری و کاهش وزن استفاده نمود.

طرز تهیه معجون سبز لاغری

برای تهیه این نوشیدنی  سبز لاغری می توان یک خیار را پوست کنده و همراه با یک عدد سیب خرد شده و مقداری زنجبیل رنده شده تازه در یک مخلوط کن ریخته سپس یک لیوان آب به مخلوط حاضر اضافه کرده و خوب مخلوط نمود. نوشیدنی لاغری شما آماده برای مصرف می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
نرگس عبادی

نرگس عبادی

1399-10-17 - 14:02 پاسخ

چرا استفاده از پودر چاقی طلای سبز خیلی خوابم می گیره . تا چقدر طول می کشه دیگه عادی بشم

الهه

الهه

1398-10-28 - 00:07 پاسخ

تضمین داره این محصول اگه وزنمون برگرده یا عوارض داشته باشع

1396-12-23 - 11:23 پاسخ

عالی