روز جهانی توالت

روز جهانی توالت این روزها در فضای مجازی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. آیا روز جهانی توالت واقعا در تقویم وجود دارد. با ما همراه باشید.

روز جهانی توالت

در تقویم جهانی هر روز از سال را برای موضوعی خاص نام گذاری کرده اند، یکی از روزهای سال به روز جهانی توالت نام گذاری شده است تا دراین روز به یکی از معضلات مهم موجود در جوامع به طور خاص رسیدگی شود که حوادث ناگواری در خصوص نبود توالت در مکان های عمومی رخ داده است. این روزها، روز جهانی توالت در فضای مجازی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.  19 نوامبر روز جهانی توالت است و سازمان ملل متحد نیز هر ساله به همین مناسبت آماری را از افرادی که به توالت دسترسی ندارند منتشر می کند. 

به گزارش عصر ایران؛ در روز جهانی توالت در گزارش سازمان ملل متحد آمده است هم اکنون 2.4 میلیارد نفر در جهان نیز به خدمات مناسب توالت دسترسی ندارد. 

همچنین ضعف در خدمات توالت، دستشویی و دفع فاضلاب، خطرات ابتلا به بیماری ها و سوء تغذیه به ویژه برای کودکان را افزایش می دهد. 

علاوه بر این سازمان ملل متحد خواستار فراهم کردن تاسیسات امن و تمیز دستشویی و توالت برای همگان به ویژه زنان و دختران شده است. 
 
بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این بیانیه تاکید کرد: از هر سه زن در جهان، یک زن نمی تواند به توالت امن دسترسی داشته باشد. در نتیجه این وضعیت، این زنان به بیماری ها مبتلا می شوند و احتمالا به هنگام یافتن جایی برای انجام کار خود با خشونت هایی روبه رو می شوند. 
 
سازمان ملل متحد تاکید کرده است با وجود اینکه آب شیرین و مناسب به اندازه مصرف همه انسان های جهان وجود دارد اما سیاست های بد و ضعف زیرساخت ها باعث شده میلیون ها نفر که اکثر آنها کودک هستند به دلیل ابتلا به بیماری های مرتبط با دفع نامناسب فاضلاب و وضعیت زندگی غیربهداشتی و نبود آب پاکیزه آسیب پذیر باشند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ