بلک فرایدی چیست

اگر با اصطلاح بلک فرایدی یا جمعه ی سیاه آشنا نیستید و دوست دارید بدانید بلک فرایدی چیست، با ما همراه باشید.

بلک فرایدی چیست

بلک فرایدی اصطلاحی است که اگر در خارج از ایران زندگی می کنید حتما تاکنون شنیده اید، ولی هموطنان داخل کشور به ندرت این اصطلاح را شنیده اند.  بلک فرایدی یا جمعه ی سیاه به آخرین جمعه ی ماه نوامبر اختصاص دارد که در آن مردم برای جشن کریسمس و سال نو میلادی خرید می کنند و برای این جشن بزرگ آماده می شوند. بلک فرایدی روز بعد شکرگزاری در آمریکا است که یک سنت برای آنها می باشد. برای اطلاع بیشتر درباره بلک فرایدی این متطلب را تا انتها بخوانید.

جالب باشد بدانید که روزبلک فرایدی در ایالات متحده روز تعطیلی نیست، اما طبق شنیده‌ها اکثر کارمندان آخرین جمعه نوامبر را مرخصی گرفته و خودشان را آماده خرید در جمعه سیاه می‌کنند. به طور سنتی  تمامی فروشگاه‌ها این روز را از پیش از ساعت 4 صبح آغاز به کار کرده و تا پیش از تاریکی هوا به کار خود ادامه می‌دهند.
فروشگاه‌داران و کمپانی‌ها در این روز شگفت انگیز، رقابت فوق‌العاده‌ای را با یکدیگر تجربه می‌کنند و با کاهش قیمت محصولات خود، حتی فروش چندین ماهشان را در طول یک روز تجربه می‌کنند. همین قضیه موجب شد تا نام حراج جمعه سیاه بیش از پیش در ایالات مختلف آمریکا شنیده شود و مغازه‌داران مختلف این روز را پا به پای خریداران، با تخفیف‌های فوق‌العاده عالی به شب برسانند.

به طور کلی فلسفه حراج بلک فرایدی ، ارائه تخفیف‌های گسترده همراه با تمامی محصولات و کالاها، فارغ از دسته بندی و نوع آن‌ها است. بعضا این تخفیف‌های به حدی می‌رسند که باعث تحریک هرچه بیشتر مشتریان برای خرید محصولات مورد نظرشان شده و آن‌ها را هر جوری که هست مجاب به خریداری آن‌ها کرده تا حواسشان به جیبشان هم نباشد. برای درک هر چه بهتر این قضیه بد نیست بدانید که بسیاری از کالاهای گران قیمت (نظیر تلویزیون‌ها، کنسول‌های بازی و انواع مختلف لوازم الکترونیکی) که در این روز با تخفیف‌های فوق‌العاده بالا (حتی برخی تا 70 درصد) به فروش می‌رسند، صفوف طولانی از مردم را در جلوی این فروشگاه‌ها تشکیل می‌دهند که حتی در بسیاری از موارد موجب شکسته شدن درب فروشگاه‌ها نیز می شود. به همین خاطر این کالاهای با ارزش را “Doorbuster” نام گذاری کرده‌اند.

اما حراج بلک فرایدی امروزه دیگر مختص فروشگاه‌های فیزیکی و نیازمند حضور مشتریان در محیط فروشگاه نمی‌شود. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ نیز مدت‌هاست پا به عرضه گذاشته و در این روز اقدام به اعمال چنین تخفیف‌های بزرگی می‌کنند که برای خریداران بسیار جذاب است. با ورود فروشگاه‌های اینترنتی از حدود 10 سال پیش به جمعه سیاه ، تاریخ نوع جدیدی از فروش حراجی را به خود دید و طی این مدت نیز هر ساله شاهد هر چه بیشتر شدن وسعت این تخفیف‌های هستیم. در حال حاضر فروشگاه‌های آمازون، ای بای، علی بابا و بست بای جزو اصلی‌ترین برگزارکنندگان حراج بلک فرایدی هستند که خریداران از سراسر جهان اقدام به خرید محصولات آن‌ها در این روز می‌کنند. با توجه به تشکیل شرکت‌های خرید واسط، حتی علاقه‌مندان ایرانی نیز می‌توانند از این فروشگاه‌ها خریداری کرده و از تخفیف‌های عالی آن‌ها بهره‌مند شوند.
به عنوان مثال فروشگاه بین‌المللی اینترنتی بست بای، دوربین دی اس ال آر نیکون D3400 با قیمت اصلی 999 دلار را تنها با قیمت 499 دلار و با کاهش قیمتی 500 دلاری به فروش می‌رساند که بی‌تردید این قضیه می‌تواند بسیاری از خریداران را به سمت خود ترغیب کند. بنابراین اگر شما هم قصد خرید یک محصول خاص گران قیمت را دارید، بلک فرایدی جمعه سیاه امسال می‌تواند بهترین زمان برای این اقدام باشد.
این روزها دیگر جمعه سیاه مختص به ایالات متحده نیست و فروشگاه‌های بزرگ در تمامی نقاط جهان با استقبال فوق‌العاده مشتریان خود در این روز مواجه می‌شوند. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ