سه راه برای داشتن صبحی بهتر

تحقیقات نشان می دهد رفتار و عملکرد شما هنگام صبح بر فرآیند بازدهی شما در طول روز اثر می گذارد. شما مجبور نیستید گیاه خواری کنید یا یک برنامه ورزشی را شروع کنید. شما به عنوان یک انسان باید بتوانید در برابر شرایط گوناگون از طریق احساسات وخلق و خوی خود واکنش های مناسب نشان دهید.

تحقیقات نشان می دهد رفتار و عملکرد شما هنگام صبح بر فرآیند بازدهی شما در طول روز اثر می گذارد. شما مجبور نیستید گیاه خواری کنید یا یک برنامه ورزشی را شروع کنید. شما به عنوان یک انسان باید بتوانید در برابر شرایط گوناگون از طریق احساسات وخلق و خوی خود واکنش های مناسب نشان دهید. محققان دریافتند که رفتار کارمندان هنگام کارت زدن چطور بر عملکردشان در طول روز تاثیر می گذارد. رفتار اولیه به نحوه برخورد مشتریان بستگی داشت. مهم ترین اصل برای مدیران تاثیر این موضوع بر روی کارکرد بهتر کارمندان است.

به طور جدی برخورد شما مهم ترین موضوع رفتاری شما است:

به این فکر کنید آیا احساسات خود را نادیده می گیرید یا آنها را شکوفا می کنید. هنگامی که یک تجربه ناخوشایند دارید سعی کنید به موضوع فکر نکنید. افرادی که برای فراموشی اتفاقات ناخوشایند تلاش می کنند راحت تر به احساسات بدشان پایان می دهند. همچنین سعی کنید به خودتان توضیح ندهید که چه احساسی درباره این موضوع باید داشته باشید. در مطالعه ای دیگر بیمارانی که از ناهنجاری های عصبی رنج می بردند و سعی می کردند به موسیقی های آرام بخش گوش دهند، ضربان قلب سریعتری نسبت به افرادی که کتاب های صوتی گوش می دهند، داشتند. در واقع گروه دوم برای از بین بردن احساسات به جای سرپوش قرار دادن روی موضوع ناخوشایند در خود تلاش می کردند. 

بنابراین چه چیزی باید برای داشتن صبحی شاد انجام داد تا ذهن شما در چهارچوبی درست بتواند ملودی شادی داشته باشد:

  1. هدف
  2. کنترل احساسات
  3. خوشبینی

آیا می دانید اولین و مهم ترین نکته هنگام صبح چیست؟

احساس کنید در یک ماموریت هستید. زندگی شما باید معنا دار باشد. شما باید برای رسیدن به هدف تلاش کنید. احساس داشتن هدف خود مهم ترین انگیزه در جهان هستی شناخته می شود. آیا من در ساختن جهان خود سهیم هستم. هنگامی که احساس می کنید در زندگی خود هدف دارید نه تنها احساس زنده بودن می کنید بلکه این احساس را زنده نگه می دارید.

در ژاپن بیش از 4300 نفر از افراد بین 40 تا 79 سال در طول 7 سال مورد تحقیق قرار گرفتند. افرادی که دلیلی برای زندگی کردن داشتند و یا به عبارتی دیگر زندگی معناداری داشتند و به سلامت خود بیشتر اهمیت می دادند، 7 سال بیشتر زنده می ماندند.

مطالعه دوم: ارتباط بین جذابیت های فیزیکی و معنادار بودن زندگی

جذابیت های فیزیکی برای افرادی که در زندگی خود هدف دارند و به زندگی خود معنا می دهند بیشتر است. پروفسور Dan  Ariely

پیشنهاد می کند دید خود را نسبت به مسائل عوض کنید. اگر قادر به تغییر اوضاع پیش آمده نیستید، سعی کنید از زاویه های دیگر به موضوع نگاه کنید. اینکه چطور می توانید به دیگران کمک کنید انگیزه بیشتری پیدا خواهید کرد.

منطق نهفته که انگیزه مان را شکل می دهد:

اگر احساس خستگی و بی انگیزگی می کنید کافی است از خود بپرسید چطور می توانم به افراد دیگر کمک کنم این خود باعث می شود شانس بیشتری برای دریافت پاسخ مثبت پیدا کنید. تمرکز خود را روی کمک به دیگران قرار دهید.

کنترل احساسات :

گاهی تخلیه احساسات در یک مراسم با اجرای موسیقی پاپ رخ می دهد. ولی لازم نیست شما برای مرور اتفاقات خوشایند همیشه این کار را انجام دهید.

افرادی که احساسات خود را کنترل می کنند. 66 درصد بیشتر از افرادی که تلاش برای ابراز شادی می کنند. در شغل و روابط خود با دیگران احساس رضایت بیشتری می کنند

تحقیقات بین دانش آموزان با توانایی های مشابه نشان داد. دانش آموزانی که سعی در کنترل احساسات خود را دارند. بهتر توانستند مطالعات تکمیلی خود را ادامه دهند آن ها همچنین نمرات بالاتری کسب کردند.

افرادی که در شرایط خاص هم اهداف خود را دنبال می کنند به 50 درصد اعتماد به نفس بیشتری برای رسیدن به هدف خود دست پیدا می کنند. همچنین 32 درصد بیشتر به کنترل خود می اندیشند. آرامش ذهنی شما بیشتر می شود. هنگامی که تصمیم می گیرید و برای خود هدفی مشخص می کنید به غلبه بر فعالیت استرس زا که شما را به سمت انگیزه های منفی می کشاند کمک می کنید. این امر باعث کاهش نگرانی و اضطراب می شود. در نتیجه صبح خود را به آرامی آغاز کنید.

علاوه بر هدف و احساس کنترل شما برای ایجاد انرژی به عامل دیگری به نام خوش بینی هم نیاز دارید.

خوش بینی

حداکثر قدرت مغز: چالش مغز برای سلامت و عقل

مغز نمی خواهد بدن، منابع خود را هدر دهد. مگر اینکه شانس منطقی برای موفقیت داشته باشیم. اگر به کاری که انجام می دهیم ایمان نداشته باشیم؛ سیل انرژی از بین می رود و ناامیدی جای امیدواری را خواهد گرفت.

خوش بینی با سلامت بهتر و عمر طولانی تر در ارتباط است.

تحقیقات نشان داده است تمرین خوش بینی و قدردانی باعث افزایش شادی می شود. همچنین تفکر مثبت باعث ایجاد فرصت های بیشتر می شود.

هنگام صبح چند دقیقه در آینه نگاه کنید و چیزهای مثبت به خود بگویید خوش بینانه اندیشیدن را باید یاد گرفت.

خوش بینانه اندیشیدن در واقع مجموعه جدید از مهارت های شناختی است. صرفا تکرار یک عبارت مثبت دست آورد زیادی برای ما به وجود نخواهد آورد.

در مورد هدف خود فکر کنید. موانع را در نظر بگیرید و سپس راه غلبه بر آن ها را پیدا کنید. هنگامی که برنامه ای برای رویارویی با مشکلات پیش بینی کنید. امیدواتر و با انگیزه تر خواهید بود.

نتیجه گیری :

اینجا بهترین روش ها برای داشتن صبحی بهتر بیان شد

  1. مشخص کردن هدف
  2. کنترل احساسات
  3. خوش بینی

گاهی در آغوش گرفتن یک دوست می تواند اثرات تنش بر فشارخون و ضربان قلب را به نصف کاهش دهد. محققان می گویند بوسیدن همسر قبل از خروج از خانه 50 درصد احتمال تصادف ماشین را کاهش می دهد. بوسه در واقع یک نگرش مثبت برای شروع روز است که یک شیوه ی زندگی سالم است.

برگردان: عرب زاده

ساده ترین کارها برای داشتن زندگی شاد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ