علت خاموش شدن ناگهانی آیفون هفت چیست؟

اگر گوشی آیفون دارید و ناگهانی خاموش می شود و علت خاموش شدن ناگهانی آیفون هفت را نمی دانید، این مقاله را بخوانید تا مطلع شوید که علت خاموش شدن ناگهانی آیفون هفت چیست؟

خاموش شدن ناگهانی آیفون هفت

گوشی های اندروید مختلف، به دلایل مختلفی به صورت ناگهانی خاموش می شود. گوشی آیفون یکی از انواع گوشی است که این روزها افراد بسیاری ازاین گوشی استفاده می کنند و از امکانات این گوشی راضی هستند. اما ممکن است مانند سایر گوشی های اندروید گوشی آیفون هم  به طور ناگهانی خاموش شود. اگر گوشی آیفون هفت دارید و ناگهانی خاموش می شود و علت خاموش شدن ناگهانی آیفون هفت را نمی دانید، این مقاله را بخوانید تا مطلع شوید که علت خاموش شدن ناگهانی آیفون هفت چیست؟

علت خاموش شدن ناگهانی آیفون هفت چیست؟

ظرفیت باتری آیفون 7 نسبت به آیفون 6 اس بیشتر شده است و اپل از چیپ A10 Fusion که مصرف کمتری دارد در این دستگاه استفاده کرده است بنابراین طبیعتا باید عمر باتری بسیار خوبی را با این گوشی تجربه کنید. علت خاموش شدن ناگهانی آیفون هفت، تخلیه سریع باتری در این دستگاه انتقاد کرده اند. البته در روز های اول خرید کاربران از گوشی خود استفاده ی زیادی میکنند و اپلیکیشن های زیادی را دانلود و نصب میکنند و باید این نکته را در نظر گرفت.

راه حل برای خاموش شدن ناگهانی آیفون هفت:

در منوی تنظیمات و بخش Battery حالتی به نام Low Power Mode وجود دارد که عمر باتری گوشی شما را مقداری افزایش میدهد اما استفاده از این حالت هزینه هایی نیز دارد. اپلیکیشن هایی مانند ایمیل، Siri، تازه سازی برنامه های سیستمی و پس زمینه، دانلود های خودکار و برخی از افکت های زیباسازی برای افزایش عمر باتری به طور کامل در این حالت غیر فعال میشوند. هر چند میتوانید برخی از این برنامه ها را به طور دستی فعال کنید اما متعاقبا با فعال کردن هر کدام از آنها، مصرف باتری نیز بیشتر خواهد شد.

نگاهی به منوی Battery Usage در بخش Battery منوی تنظیمات بیاندازید و بررسی کنید که چه برنامه ای در حال استفاده ی مضاعف از باتری گوشی شماست.

علت خاموش شدن ناگهانی آیفون 6 چیست؟

همان طور که ممکن است شنیده باشید، اپل برنامه ای برای تعمیر آیفون ۶ اس برای استفاده کنندگانی که گزارش داده اند به صورت رندوم گوشیشان خاموش می شود، راه اندازی کرده است. برنامه تعمیرات اساسا معاوضه باتری قدیمی با یک باتری جدید است. کسانی که می خواهند بدانند که علت خاموش شدن ناگهانی آیفون ۶ اس چیست، ادامه مطلب را بخوانند.

به گفته مسئولین شرکت اپل، گوشی های تولید شده در خط تولید ماه اکتبر سال ۲۰۱۵، دارای نقص فنی بوده اند که خاموش شدن ناگهانی را به دنبال داشته است. شرکا اگل از کاربران این نوع گوشی ها درخواست کرده است تا با مراجعه به نمایندگی های رسمی شرکت اپل و تعمیرگاه های اختصاصی این گوشی ها، اقدام به رفع مشکل و تعویض رایگان باتری گوشی های آیفون ۶s کنند.

همچنین شرکت اپل با اعلام موضوع جهانی بودن این مشکل برای گوشی های های آیفون ۶s افزود؛ این شرکت تمامی تلاش خود را برای رفع این مشکل به کار گرفته است تا کمترین خسارت به گوشی های مربوطه وارد شود.

توضیحاتی که در وبسایت چینی زبان اپل گذاشته شده به این مضمون است: ما متوجه شدیم تعدادی از دستگاه های آیفون ۶ اس که در سپتامبر و اکتبر ٢٠١۵ ساخته شده باتری هایی دارند که در معرض کنترل فراگیر هوا قرار گرفته اند. در نتیجه باعث شده این باتری ها سریع تر از باتری های دیگر خالی و باعث خاموش شدن ناگهانی شوند.

شرکت کوپرتینو همچنین خواستار این بود که این اطمینان را به مشتریان خود بدهد که با خاموش شدن یک ناگهانی، گوشی هایشان همچنان ایمن است. این شرکت ذکر کرده است: موضوع مهمی که باید گفته شود این است که این یک مشکل ایمنی نیست. ما همچنین می خواهیم از مشتریانمان که بدانند گوشی آیفون به گونه ای طراحی شده است که به صورت اتوماتیک وار در موقعیت های معین مثل هوای سرد خاموش می شود، برای بعضی از استفاده کنندگان آیفون ممکن است اینکه گوشیشان به صورت اتفاقی خاموش شود غیرمنظره باشد، اما این گوشی به گونه ای طراحی شده که در ولتاژ پایین از وسیله های الکتریکی محافظت کند. خوشبختانه این توضیحات، یک آسودگی خاطر برای مشتریان به وجود می آورد. مخصوصا در دنبال کردن گزارشات مربوط به نوت ٧ که شاهد انفجار این گوشی بودیم.

اینکه تعدادی از آیفون های ۶ اس دارای باتری های معیوبی هستند شکی نیست. اگر شما از این دسته افراد بدشانس هستید باید به سایت اپل بروید و سریال نامبر گوشیتان را وارد کنید تا مطمئن شوید گوشی شما باتری معیوبی دارد یا خیر، اگر آیفون شما باتری معیوبی داشت. خارج از اینکه باتری شما سالم باشد یا معیوب اپل صراحتا اعلام کرده گوشی های آیفون در مواقعی مانند هوای بسیار سرد یا در مواقع داغ شدن گوشی، برای محافظت از آیفون تان گوشی اتوماتیک خاموش می شود.

مشکل خاموش شدن ناگهانی آیفون ۶ و آیفون ۶ اس حسابی کاربران را کلافه کرده و متاسفانه هنوز هم برخی از کاربران در حال گزارش آن هستند. اگرچه اپل با ارائه برنامه‌ای تلاش کرد تا باتری معیوب پرچمداران گذشته خود را تعمیر کند، اما به‌نظر حالا آخرین نسخه از آی او اس به حل این مشکل کمک بسزایی خواهد کرد.

آی او اس ۱۰٫۲٫۱ که اواخر ماه ژانویه (حدود یک ماه پیش) به صورت رسمی در اختیار کاربران قرار گرفت، مشکل خاموش شدن ناگهانی آیفون ۶ و ۶ اس را به ترتیب تا ۷۰ و ۸۰ درصد کاهش داده است. با توجه به اطلاعات گزارش‌شده، علت خاموش شدن آیفون های اپل، توقف ناگهانی فعالیت باتری بوده که در نتیجه آن، دستگاه نیازمند خاموشی اضطراری بوده است. به همین دلیل، نمونه چنین مشکلی در باتری‌های جدیدتر آیفون ۷ دیده نمی‌شود. پیش از این نیز اپل طی بیانه‌ای رسمی، ارتباط بیش از حد باتری آنها با هوا هنگام تولید را به عنوان مشکل اصلی اعلام کرده بود.علاوه بر حل این مشکل، به‌نظر جدیدترین ویرایش از سیستم عامل آی او اس کاربران را نسبت به مشکل داشتن باتری و نیاز به تعویض یا تعمیر آن مطلع می‌کند. درواقع اگر باتری دستگاه شما قدیمی تلقی شود، اعلانی مخصوص برای آن نمایش داده خواهد شد.

به‌گفته اپل، هم‌اکنون بیش از ۵۰ درصد از کاربران آخرین نسخه از آی او اس را دریافت کرده‌اند. اگر مشکل خاموش شدن ناگهانی دستگاه شما را نیز آزار می‌دهد، بهتر است همین حالا برای دریافت ای او اس ۱۰٫۲٫۱ اقدام کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ