بازیکنان تیم ملی مراکش چه کسانی هستند؟

تیم ملی مراکش یکی از رقیبان تیم ملی کشورمان در جام جهانی می باشد. اگر می خواهید بدانید بازیکنان تیم ملی مراکش چه کسانی هستند، این خبر را بخوانید، ما برایتان بازیکنان تیم ملی مراکش را دراین خبر آماده کرده ایم.

بازیکنان تیم ملی مراکش چه کسانی هستند؟

 ایران، مراکش ، اسپانیا و پرتغال 4 تیم حاضر در گروه B هستند که در رقابت های مقدماتی جام جهانی به مصاف هم میروند. تیم ملی مراکش یکی از رقیبان تیم ملی ایران در گروه اول رقابت های جام جهانی می باشد. تیم ملی مراکش بعد از 20 سال برای بار اول به جام جهانی صعود کرد و در روی برگه، آسان ترین رقیب ایران در این گروه می باشد. برای علاقمندان به فوتبال و تیم ملی ایران شناختنبازیکنان تیم ملی مراکش جذاب می باشد. اگر تمایل دارید بدانید بازیکنان تیم ملی مراکش چه کسانی هستند، این متن را تا انتها بخوانید، ما برایتان بازیکنان تیم ملی مراکش را نوشته ایم. 

بازیکنان تیم ملی مراکش 

هروه رنارد سرمربی فرانسوی و 49 ساله مراکشی ها پیش از این سابقه هدایت تیم های ملی ساحل عاج،زامبیا و آنگولا و همچنین باشگاه لیل فرانسه را داشته است. اکثریت تیم مراکش را بازیکنانی تشکیل می دهند که اکنون در لیگ های معتبر اروپایی حضور دارند، از لژیونرهای مراکشی می توان به نام های زیر اشاره کرد. اگر می خواهید بدانیدبازیکنان لژیونر تیم ملی مراکش چه کسانی هستند، با ماه همراه باشید.

منیر  محمدی 

دروازه بان 27 ساله تیم فوتبال نومانسیا اسپانیا است. دروازه بان یکی از گلر های خوب تیم ملی فوتبال مراکش محسوب می شود و تا کنون برای تیم ملی فوتبال کشورش 23 بار به میدان رفته است این دروازه بان که در اسپانیا حضور دارد در تیم های آلمریا و ملیلا و نومانسیا بازی کرده است و بیش از 160 بار برای تیم های اسپانیایی به میدان رفته است. منیر محمدی در تمام بازی های مقدماتی جام جهانی 2018 توانست دروازه خود را بسته نگه دارد و بسیاری از هواداران مراکشی امیدوارند این دروازه بان در مسابقات جام جهانی با توجه به قرعه این تیم و همگروهی با تیم هایی چون اسپانیا و پرتغال بتواند عملکرد خوبی داشته باشد.

مهدی بن عطیه          

بن عطیه کاپیتان تیم فوتبال مراکش مهمترین بازیکن این تیم است. بن عطیه 30 ساله که این روز ها در یوونتوس توپ می زند یکی از بازیکنانی بود که اجازه نداد دروازه تیم ملی کشورش در رقابت های مقدماتی جام جهانی حتی یکبار گشوده شود. او که سابقه حضور در تیم ملی جوانان فرانسه را در کارنامه دارد در تیم های بزرگی چون بایرن مونیخ ، یوونتوس ، اودینزه و رم توپ زده است و سابقه انجام بیش از 130 بازی را در سری آ ایتالیا را دارد. بن عطیه تاکنون 53 بازی برای تیم ملی کشورش انجام داده است.

نبیل ضرار      

نبیل ضرار یکی دیگر از بازیکنان کلیدی مراکش محسوب می شود این بازیکن 31 ساله که در پست دفاع راست و هافبک بازی می کند هم اکنون در تیم فنرباغچه ترکیه بازی می کند البته او فصل پیش در موناکو حضور داشت و بیش از 120 بازی برای تیمش انجام داد. او همچنین 114 بازی هم برای تیم بروژ بلژیک انجام داده است. ضرار 31 ساله یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی مراکش هم محسوب می شود و 26 بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفته است.

اشرف حکیمی     

اشرف حکیمی مدافع 19 ساله تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا جوان ترین بازیکن تیم ملی مراکش و یکی از امید های این تیم در رقابت های جام جهانی محسوب می شود. او تاکنون 5 بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفته است و به تازگی از تیم دوم رئال مادرید به تینم اصلی راه یافته است. این بازیکن همچنین امسال برای تیمش 3 بار به میدان رفته است.

مبارک بوصوفه  

بوصوفه 33 ساله که در پست دفاع تیم ملی فوتبال مراکش توپ می زند این روز ها در تیم الجزیره امارات حضور دارد. این بازیکن پیش از این در تیم های خنت ، آنژی ماچاخ قلعه ، لوکوموتیو موسکو و اندرلخت سابقه حضور دارد و به تازگی راهی لیگ امارات شده است.

کریم الاحمدی    

یکی دیگر از هافبک های تیم فوتبال مراکش کریم الاحمدی 32 ساله است. این بازیکن هم اکنون در تیم فوتبال فاینورد هلند بازی می کند و تاکنون بیش از 200 بازی برای این تیم انجام داده است. او همچنین سابقه عضویت در تیم های آستون ویلا و توئنته را هم در کارنامه دارد . کریم الاحمدی یکی از بازیکنانی محسوب می شود که میانگین سنی تیم فوتبال مراکش را بالا برده است . او تانون 44 بار برای تیم ملی فوتبال کشورش به میدان رفته است.

نورالدین امرابط 

امرابط یکی دیگر از ستارگان تیم ملی فوتبال مراکش محسوب می شود که سابقه حضور در تیم ملی زیر 21 هلند را هم در کارنامه دارد. این بازیکن 30 ساله هم اکنون به صورت قرضی در تیم فوتبال لگانس بازی می کند و تیم اصلی او واتفورد است. امرابط سابقه حضور در تیم های گالاتسرای ترکیه ، مالاگا اسپانیا و آیندهوون هلند را در کارنامه دارد.

خلید بوطیب  

بوطیب یکی از مهاجمان تیم ملی مراکش محسوب می شود که از سال 2016 در تیم ملی کشورش بازی می کند او تاکنون 13 بازی برای تیم ملی مراکش انجام داده است و 6 گل زده است. این مهاجم تیم ملی فوتبال مراکش هم اکنون در تیم مالاتیا اسپور ترکیه حضور دارد و پیش از این هم سابقه حضور در تیم استراسبورگ را هم در کارنامه دارد.

رشید علیوی     

یکی از بازیکنان جوان تیم ملی مراکش با 25 سال سن محسوب می شود. او از سال2104،  8 بار به تیم ملی دعوت شده و تاکنون توانسته تنها 2 گل برای تیم ملی فوتبال کشورش به ثمر برساند.علیوی هم اکنون درنیمس فرانسه حضور دارد.

حمزه مندیل  

دیگر جوان تیم ملی فوتبال مراکش حمزه مندیل 20 سال است. او هم اکنون عضو باشگاه لیل فرانسه است و تنها 2 بازی برای تیم باشگاهی خودش انجام داده است. با این حال او برای تیم ملی کشورش در رقابت های مقدماتی جام جهانی روسیه 6 بار به میدان رفته است.

سفیان بوفال    

سفیان بوفال هم یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی فوتبال کشورش محسوب می شود . پست او هافبک است و هم اکنون در تیم فوتبال ساتهامپتون بازی می کند. او همچنین سابقه حضور در تیم فوتبال لیل را هم در کارنامه دارد .

امین حارث     

امین حارث 20 ساله که هم اکنون در تیم ملی فوتبال شالکه آلمان حضور دارد یکی از بازیکنانی محسوب می شود که مراکشی ها امید زیادی به درخشش او در جام جهانی دارند. او تاکنون 12 بازی برای تیم شالکه انجام داده است و سابقه حضور در تیم نانت را هم دارد.

حکیم زیاش    

زیاش هم از بازیکنانی است که سابقه حضور در تیم های ملی دیگر کشور ها را دارد. او 8 بازی برای تیم های پایه تیم ملی هلند انجام داده است و هم اکنون در تیم ملی مراکش بازی می کند. او هم اکنون بازیکن تیم فوتبال آژاکس است و سابقه حضور در تیم توئنته را هم دارد.

فیصل فجر

 فجر 29 ساله تاکنون برای تیم ملی فوتبال کشورش 17 بازی انجام داده است و هم اکنون در ختافه بازی می کند. البته این بازیکن از از ابتدای فصل هیچ بازی برای ختافه انجام نداده است اما سابقه خوبی در الچه و دیپورتیو لاکرونیا دارد.

در ادامه هم در عکس زیر، لیست بازیکنان تیم ملی مراکش را می بینید.

 گفتنی است تیم ملی مراکش نخستین بار در جام جهانی 1970 مکزیک حضور یافت و آخرین حضورش نیز به جام جهانی 1998 برمی گردد. این تیم پس از 20 سال راهی جام جهانی شده است.

شیرهای اطلس با شکست دادنِ ساحل عاج در خانه حریف شاهکار کردند و موفق شدند به جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کنند. تیم ملی مراکش با پیروزی ۲ بر صفر در برابر حریف قدرتمند خود، به روند موفقیت های ساحل عاج در قاره آفریقا پایان داد و بعد از ۲۰ سال به جام جهانی رسید.

دو گل مراکش در این بازی را نبیل ضرار و مهدی بن عطیه به ثمر رساندند. مراکش آخرین بار در جام جهانی ۹۸ فرانسه، در مهمترین تورنمنت فوتبال جهان حاضر بود و با ۴ امتیاز در مرحله گروهی، توجه فوتبال دوستان را به خود جلب کرد. در ترکیب کنونی مراکش، نام بازیکنانی همچون مهدی بن عطیه(یوونتوس)، اشرف حکیمی(رئال مادرید)، نبیل ضرار(فنرباحچه)، نوردین آمرابات(لگانس)، حمزه مندیل(لیل)، سوفیانه بوفال(ساوتهمپتون)، امین حاریث(شالکه)، حکیم زیاش(آژاکس)، کریم ال احمدی(فاینورد)، زهیر فضال(بتیس) و هاشم مستور(میلان)، دیده می شود.

. در اولین دقایق پس از انجام قرعه کشی این طور تصور می شد که ایران حداقل می تواند مقابل مراکش نتیجه بگیرد و مقابل این تیم کار آسانی دارد. اما نگاهی به وضعیت تیم ملی مراکش و بازیکنان این تیم، تصورات ما را به هم می ریزد. تیم ملی مراکش در تاریخ فوتبال خود یک قهرمانی، یک نایب قهرمانی و یک مقام سومی در جام ملت های آفریقا داشته است.

مراکش آن تیمی نیست که تصور می کردیم. این تیم، بازیکنانی دارد که در باشگاه های درجه اول اروپا حضور دارند؛ باشگاه هایی که در تاریخ فوتبال ایران حتی یک بازیکن هم نتوانسته به آن ها وارد شود. این کشور بازیکنانی دارد که هر کدام برای خود در فوتبال جهان اسم و رسمی دارند. بعضی بازیکنان تیم ملی مراکش که اسم آن ها به گوش فوتبال دوستان خورده است ستاره هایی مانند: مهدی بن عطیه (یوونتوس)، حکیم زیچ (آژاکس)، فیصل فجر(ختافه) و اشرف حکیمی (رئال مادرید) هستند که از جمله بهترین بازیکنان تیم ملی مراکش به شمار می روند. قطعا رویارویی با آن ها کار آسانی برای تیم ملی ایران نخواهد بود.

بازیکنان تیم ملی مراکش که ۱۱ نفر اصلی این تیم را تشکیل می دهند عبارتند از: مهدی بن عطیه(یوونتوس) که کاپیتان تیم ملی مراکش در جام جهانی خواهد بود. می شود گفت بهترین بازیکن حال حاضر مراکش خود اوست. مونیر(نومانسیا اسپانیا)، اشرف حکیمی(رئال مادرید)، ال احمدی(فاینورد هلند)،بوسوفا(الجزیره امارات)، دیرار(فنر باغچه ترکیه)،بلحاندا(گالاتسرای ترکیه)، سیز(ولورهمپتون)، حکیم زیچ(آژاکس هلند)، آمرابات (لگانس اسپانیا) و فیصل فجر(ختافه اسپانیا).

تیم ملی مراکش قطعا یکی از بهترین تیم های مرحله انتخابی جام جهانی روسیه بوده، به دلیل اینکه این تیم در مرحله انتخابی جام جهانی ۱۱ گل زد و حتی یک بار هم دروازه‌ اش باز نشد. گرچه ایران تا پیش از بازی با سوریه وضعیت مشابهی داشت و دروازه اش باز نشده بود، اما دو گل از سوریه خورد تا از این نظر، رکورد مراکشی ها بهتر از ایران باشد. این تیم در حال حاضر در رده چهلم رنکینگ فیفا قرار دارد و شیر‌های اطلس (تیم ملی مراکش)، اولین تیم آفریقایی تاریخ بوده است که توانست از مرحله گروهی صعود کنند.

مراکش چهار دوره در جام جهانی حضور داشته که آخرین حضور این تیم در جام جهانی، به سال ۱۹۹۸ باز می‌گردد. حالا مراکش، پس از دو دهه، آماده حضور موفق در جام جهانی شده است و نمی خواهد به راحتی از جام جهانی حذف شود.

این تیم در انتخابی جام جهانی روسیه توانست از بین تیم های ساحل عاج،گابن و مالی به عنوان تیم اول از گروه خود و اولین تیم راه یافته به جام جهانی روسیه از قاره آفریقا باشد تا با این عملکرد درخشان در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ خط و نشانی برای حریفان خود در جام جهانی بکشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ