ترکیب تیم ملی اسپانیا چیست؟

تیم ملی اسپانیا یکی از رقیبان تیم ملی کشورمان در جام جهانی می باشد. اگر می خواهید بدانید ترکیب تیم ملی اسپانیا چیست، این خبر را بخوانید، ما برایتان ترکیب تیم ملی اسپانیا را دراین خبر آماده کرده ایم.

ترکیب تیم ملی اسپانیا چیست؟

 ایران، مراکش ، اسپانیا و پرتغال 4 تیم حاضر در گروه B هستند که در رقابت های مقدماتی جام جهانی به مصاف هم میروند. تیم ملی اسپانیا یکی از رقیبان تیم ملی ایران در گروه اول رقابت های جام جهانی می باشد. برای علاقمندان به فوتبال و تیم ملی ایران شناختن بازیکنان تیم ملی اسپانیا جذاب می باشد. اگر تمایل دارید بدانید ترکیب تیم ملی اسپانیا چیست، این متن را تا انتها بخوانید، ما برایتان ترکیب تیم ملی اسپانیا را نوشته ایم. 

ترکیب تیم ملی اسپانیا

             

 تیم ملی اسپانیا بزرگ ترین سورپرایز سید دوم است. قرار گرفتن این تیم در سید دوم یک دلیل داشت و آن هم رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال در ماه اکتبر بود. در رده بندی این ماه، تیم ملی اسپانیا روی پله هشتم نشست و به دلیل حضور روسیه در سید اول، خود به خود به سید دوم رفت. در رنکینگ ماه نوامبر، اسپانیا تا رده ششم خودش را بالا کشید اما ملاک فدراسیون جهانی فوتبال، رده بندی تیم های ملی جهان در ماه اکتبر بود. پس خود به خود باید اسپانیا را بزرگ ترین دردسر تمام تیم های سیدهای اول، سوم و چهارم دانست. در هر گروهی قرار بگیرد، احتمالا لقب «گروه مرگ» برازنده اش خواهد شد. حال با برگزاری قرعه کشی جام جهانی، مشخص شد که ایران آن تیم بدشانس جام جهانی لقب گرفته چرا که با اسپانیا هم گروه شده است.  در ادامه به بررسی سیستم و ترکیب تیم ملی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸، یکی از حریفان تیم ایران در جام جهانی  می پردازیم. 

قهرمان سه دوره جام ملت های اروپا و همین طور قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۰ هرچند با آن تیم باشکوه شش سال قبل کمی فاصله گرفته اما یکی از معدود تیم های حاضر در روسیه است که بدون شکست وارد جام جهانی شد. اسپانیا در گروه «G» اروپا، با ایتالیا، اسراییل، آلبانی، مقدونیه و لیختن اشتاین هم گروه بود. گروه ساده ای به نظر می رسید اما از ۱۰ بازی، ۲۸ امتیاز به دست آورد؛ یعنی تمام بازی ها را برد و فقط به یک تساوی رسید.

تیم ملی اسپانیا در هر حال، اسپانیا است؛ ماتادورهایی که هم چنان روی«تیکی تاکا» مانند ناموس خود تعصب دارند؛ تیمی که وقتی قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ شد، «ژاوی» و «پویول» و «پیکه» (بازیکنان بارسلونا) با پرچم ایالت کاتالانیا دور افتخار زدند، نه با پرچم کشور اسپانیا.
حالا «یولن لوپتگی»، سرمربی ۵۱ ساله اسپانیا باید میان خشم و عشق و نفرت و تعصب، تیمی که از داخل هم دچار اختلافاتی شده است را به جام جهانی روسیه ببرد.

دروازه

درون دروازه، «داوید دخه‎آ» از «منچستر» می ایستد؛ دروازه بانی که مورد تمجید «پیتر اشمایکل» مغرور قرار گرفته بود.

مدافعین

خط دفاعی اسپانیا از نظر اسم و رسم، فوق العاده است اما اوج اختلافات را می توان در همین نقطه دید. کاپیتان «سرخیو راموس» بعد از «الکلاسیکو» فصل قبل گفته بود دیگر حتی در تیم ملی جواب پیکه را نخواهد داد. این زوج، خط دفاعی اسپانیا خواهند بود. «مارک بارترا» از «بورسیا دورتمند»، «ژوردی آلبا» از «بارسلونا»، «آلوارو اودریزولا» از باشگاه «سوسیه داد» و «ناچو فرناندز» از «رئال مادرید»، نام‏دارهای خط دفاعی ماتادورها هستند.

هافبکها

در خط میانی، تقریبا اسپانیایی پیر را می بینیم. مهره های اصلی کمربند تیم اسپانیا را «آندریاس اینیستا»، «سرخیو بوسکتز» و «داوید سیلوا» تشکیل می دهند. خبری هم از مهندس «ژاوی» نیست. «مارکو آسنسنیو» بعد از درخشش در «رئال مادرید»، به تیم ملی دعوت شد و تا کنون فقط هشت بازی ملی انجام داده است. «تیاگو آلکانتارا»، هافبک باشگاه «بایرن مونیخ» هم یکی از مهره های کلیدی تیم او در مرکز زمین خواهد بود.
تیاگو یکی از ویژه ترین بازیکنان تیم ملی اسپانیا است. پدرش متولد برزیل بود و حتی برای تیم های ملی پایه برزیل هم بازی کرد. خودش در ایتالیا و شهر «سن پیترو» به دنیا آمده است اما حالا برای تیم ملی اسپانیا بازی می کند.

مهاجمین

در خط حمله، ویرانگرند. تصور کنید به بازیکنی مانند «جرارد دلوفئو»، ستاره جوان بارسلونا فقط چهار بازی ملی رسیده است. «لوکاس وازکز» از رئال مادرید و «پدرو رودریگز» از «چلسی» را بگذارید کنار دو ستاره کنونی اسپانیا؛ یعنی «آلوارو موراتا» از چلسی و «داوید ویا». خط حمله اسپانیا اگر صاحب توپ شود، از خیر گل زنی نمی گذرد.
اسپانیا را به سختی می توان مدعی درجه اول قهرمانی در روسیه دانست، مگر با قرعه ای ایده آل و کمی هم شانس در مرحله گروهی. «دل بوسکه» به خوبی می دانست کجا و چه زمان از سرمربی گری تیم ملی اسپانیا کنار بکشد.

سیستم و ترکیب تیم ملی اسپانیا

اسپانیا نیز مانند برزیل از قدرت هجومی خوبی برخوردار است و به همین دلیل در بیشتر بازیها از سیستم ۳-۳-۴ در بازیهایش استفاده می کند. و کارشناسان بر این باور بودند که هرحریفی که در گروه اسپانیا قرار گیرد، شانس کمی برای صعود خواهد داشت. چرا که در کمال ناباوری این تیم در سید ۲ قرار گرفته است. و از بد حادثه، اینبار قرعه گروه مرگ به نام ایران افتاد و در سخت ترین گروه جام جهانی قرار گرفته است.

میانگین قدی و میانگین سنی تیم ملی اسپانیا

میانگین سنی تیم ملی اسپانیا ۲۷٫۶ سال است و میانگین قدی آنها ۱۸۰ سانتی متر!

لیست بازیکنان تیم ملی اسپانیا برای جام جهانی ۲۰۱۸

از بین بازیکنان زیر، در نهایت ۲۳ بازیکن نهایی برای بازی در جام جهانی ۲۰۱۸ برای تیم اسپانیا انتخاب خواهند شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ