فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی می تواند بر بسیاری از موارد مانند روابط عاطفی و حتی حساب بانکی شما تاثیر بگذارد. با فنگ شویی بیشتر آشنا شویم.

فنگ شویی از جمله مواردی است که این روزها از خیلی آدم های مدرن می شنوید اما نمی دانید واقعا چیست. برخی فکر می کنند فنگ شویی تنها یک دیزاین برای خانه یا محل کار است که به شما آرامش می دهد اما باید بدانید که فنگ شویی بیشتر از یک ارامش به شما فایده می رشاند. در ادام هبا ما باشید تا بخوانید فنگ شویی چیست؟

تعریف فنگ شویی

 فنگ شویی چیست؟  فنگ شویی هنر باستانی شرقی، برای قرار دادن هر وسیله در جای صحیح خود چه در منزل و چه در محیط کار است .هنگامی که انسان و محیط پیرامون او با هم هماهنگ باشند، نتیجه اش زندگی خوب و موفقیت برای ماست و هدف فنگ شویی هم رسیدن به همین موفقیت است .

اگر بخواهیم فنگ شویی را لغت به لغت ترجمه کنیم به معنی باد و آب است و به این معناست که از حرکت باد و آب و به کار بردن درست عناصر مادی انرژی خوبی در محیط زندگی ما جریان پیدا می کند.

خاستگاه فنگ شویی قاره آسیا است به همین خاطر قوانینش برای ما ایرانیان بیگانه و نا آشنا نیست و بسیاری از راه کار هایش از قدیم در فرهنگ ما نیز وجود داشته و بخشی ازباور های کهن ما بوده.

به عنوان مثال خونه تکونی که مردم ما همیشه قبل از بهار انجام میدن و آلودگی هایی که در طول سال ایجاد شده و بی نظمی هایی که به خاطر استفاده مداوم از وسایل در طول سال به وجود آمده راپاکسازی می کنن و با انرژی جدید و تازه به استقبال سال جدید می روند
شاید در زندگی خودتان با مواردی برخورد کرده باشید که خرید یا اجاره محل جدیدی برای کار یا زندگی شما باعث شده تا تغییراتی خوب در زندگی شما به وجود بیاید و در مکالماتتان این کیفیت را این طور بیان کنید که این خونه برامون اومد داشته یا برامون خوش یمنه و هرکسی در اون زندگی کنه شانس میاره.

گاهی اوقات هم وقتی محل زندگی قبلی و فعلی خودتون را مقایسه می کنید می بینید که در خانه قبلی وضع کار و حرفه خوبی نداشتین ولی در این خانه وضع کارتان بهتر شده و در عوض مشکلات دیگری پیدا کردین و یا مثلا وقتی مهمونی میرین ممکنه یه جا علی رغم این که زیاد با افراد آشنا نیستین، ولی احساس راحتی و صمیمیت کنید ولی در عوض جای دیگه بدون هیچ علت مشخصی احساس ناراحتی کنید.

واقعیت اینه که بسیاری ازین مشکلات و تغییرات زندگی با وضعیت محیط زندگی ما و چگونگی قرار گرفتن وسایل ما در این محیط ارتباط داره و فنگ شویی به ما کمک می کنه تا این ارتباط را بشناسیم و جنبه های مثبت را تقویت و نقاط ضعف را بر طرف نماییم.

  فنگ شویی چیست؟

مفهوم بنیادی فنگ شویی “چی” است و آن را چنین معنا کرده اند: “فعالیت فیزیولو‍ژیک” ، “نیروی عملی موجودات زنده” ، “انرژی زندگی ” “دم حیات” یا “نرژی فعالی که همه چیز در آن جریان دارد.

انباشتگی چه تاثیری بر وجود انسان دارد؟

اکثر مردم نمی دانند که انباشتگی هایشان تا چه اندازه بر وجودشان تاثیر دارد و شاید بر این عقیده باشند که انباشتگی آنها دارایی آنهاست یا فکر می کنند که حداقل پس از نظم و ترتیب بخشیدن به آنها، آنها را نوعی دارایی بالقوه به حساب آورند.

در این قسمت 6 تاثیر عمده ی حفظ انباشتگی  ذکر می کنم:

1.حفظ انباشتگی می تواند احساس خستگی و رخوت به وجود آورد.

2.شما را در گذشته نگهدارد.
3.در جسمتان گرفتگی و احتقان ایجاد کند.

4.در وزن بدنتان تاثیر بگذارد.

5.بر شیوه ی رفتار مردم با شما تاثیر بگذارد.

6.و از نظر مالی برایتان گران تمام شود.

هدف فنگ شویی چیست؟

هدف عمده ی فنگ شویی، هماهنگ کردن زندگی خانوادگی و کسب موفقیت  در کار و پیشه از طریق افزایش و جریان درست انرژی در محیط اطرافتان(خانه ومحل کار)است.

و اما توصیه های فنگ شویی:

سلامی دوباره با انرژی چی

1-درهم ریختگی ها را مرتب کنید.

2-شیرهایی که چکه می کنند را تعمیر کنید.

3-از سالم بودن کامل گاز و فر خود مطمئن شوید.

4-گیاهان پژمرده و خشک را از داخل و خارج خانه دورکنید.

5-در ،توالت خود را زمانی که استفاده نمی کنید ببندید.

6-زیر تخت تان تمیز و وسیله ای نباشد.

7-همیشه از در جلویی ساختمان استفاده کنید نه در پشتی.

8-چراغهای سوخته را تعویض کنید.

9-آنچه را که دوست ندارید؟

آنچه را که نمی خواهید؟

آنچه را که لازم ندارید؟

آنها را دور بریزید یا ببخشید.

به قواعد فنگ شویی زیر که برگرفته از هنر باستانی متعادل کردن انرژی است توجه کرده و آنها را در طراحی منزل خود بکار بگیرید. (فنگ شویی چیست؟ )

1.    برای جذب عشق: فرش در زیر پایه های مبلمان قرار گیرد.  هیچگاه همه مبلمان را نزدیک به دیوار قرار ندهید. مبلمان باید به گونه ای قرار گیرند که به تقویت روابط و در کنار هم بودن کمک کنند. بنابراین معیار اصلی تان در چیدمان مبل ها، ترجیحا “دیوار” نباشد. اندازه فرش و چیدمان مبل و صندلی به نحوی باشد که لااقل پایه های مبلمان روی فرش قرار بگیرد (نه اینکه تنها دور تا دور فرش قرار بگیرند)

2.     جذب ثروت: آشپزخانه را تمیز نگهدارید. آشپزخانه ارتباطی مستقیم با توانایی شما در جذب ثروت دارد. برای جذب ثروت تا می توانید یخچال را از مواد خوراکی تازه و مفید و مورد نیاز پر کنید و همیشه یخچال، اجاق گاز، سینک ظرفشویی و میز آشپزخانه را پاکیزه نگهدارید.

3.    جذب عشق: فضایی دو نفره را به هر اتاق اختصاص دهید.
اگر خواهان رابطه ای عاشقانه هستید، اطراف خود را با تصاویر و چشم اندازهای مفرد پر نکنید. مثلا در گوشه اتاق یک صندلی تک نفره قرار ندهید و یا از تصاویر هنری تک، کمتر استفاده کنید. ایجاد انرژی دو نفره در اطراف شما اهمیت قابل توجهی دارد. فضای نشیمن دو نفره ترتیب دهید و از چراغ خواب های قرینه در دو سوی تخت خود استفاده کنید.

4.    . جذب ثروت: برای دکوراسیون از رنگ های قرمز، بنفش و سبز استفاده کنید. رنگ، تاثیر قابل توجهی در روحیات ما دارد. قرمز رنگی مطلوب و قدرتمند است. قدم زدن بر فرش قرمز و یا پوشیدن کروات قرمز رنگ حسی از قدرت را به ما منتقل می کند. بنفش و سبز نیز رنگهایی کلیدی برای جذب ثروت و فراوانی هستند. اما نکته ای کلیدی آن است که برای مثال اگر به رنگ سبز علاقه ای ندارید، برای شما در جذب ثروت و یا عشق موثر نخواهد بود. نکته دیگر اینکه نباید خانه خود را صرفا با این رنگ ها پر کنید؛ بلکه این رنگ ها را هوشمندانه در فضا بکار بگیرید و قدرتی منحصر بفرد به خانه خود ببخشید.

5.    جذب عشق: از میز ناهار خوری گرد استفاده کنید. برای تقویت عشق، اتاق ناهارخوری (بعد از اتاق خواب اصلی) دومین فضای پر اهمیت خانه است. میز ناهارخوری را به نحوی قرار دهید که تمامی اعضا بتوانند براحتی به یکدیگر نگاه کرده و صحبت نمایند. حتی اگر هر شب با هم غذا نمی خورید به تعداد افراد خانواده صندلی قرار دهید، زیرا کنار هم قرار گرفتنتان حتی بصورت سمبولیک شما را به یکدیگر نزدیک تر می کند.

یروی از قوانین فنگ‌شویی برای شما شانس فوق‌العاده‌ای به همراه می‌آورد، امّا چیدمان اشتباه اشیاء بدشانسی را به دنبال خواهد داشت. اکثر مردم از این امر آگاه نیستند. به همین خاطر حتی بخشی از این علم حیرت‌انگیز می‎تواند بی‌اندازه مفید باشد. فنگ‌شویی هم‌چنین به ما نشان می‌دهد که چگونه از نفسِ کشنده یا «شارچی» (که در محیط همراه با شنگ‌چی وجود دارد) اجتناب یا آن را منحرف ساخته و سرانجام آن را از بین ببریم.

یکی از قوانین اصلی فنگ‌شویی اجتناب کردن از ساختمان‌هایی است که این نفس کشنده را ایجاد می‌کنند. فنگ‌شویی راه‌کارهایی را ارائه می‌دهد تا اثرات زیان‌آور نفس کشنده را خنثی کنیم. اگر از این منظر نگاه کنیم، یادگیری و درک فنگ‌شویی بسیار ساده است. وقتی شما اصول اولیه‌ی فنگ‌شویی را بدانید، استفاده و عمل به آن خیلی راحت خواهد بود. قوانین فنگ‌شویی به هیچ وجه سخت یا پیچیده نیست، مگر این که بخواهید عمیقاً و به طور تاریخی آن را بررسی کنید. در غیر این‌صورت به‌کارگیری فنگ‌شویی در زندگی روزمره آسان است و موجب آسایش و آرامش شما در زندگی می‌شود.

فنگ‌شویی چیست؟  بسیار هیجان‌انگیز است چون می‌تواند در هر سطح و مرتبه‌ای اجرا شود و به تمام جنبه‌های زندگی انسان و آرزوهای او به پردازد. فنگ‌شویی می‌تواند شانس خوب را در فرم یک موفقیت عظیم در زمینه‌های ثروت، قدرت، موقعیت و مقام، شهرت، عشق و … جذب کند. فنگ‌شویی مطلوب همان‌طور که باعث به‌وجود آمدن یک زندگی خانوادگی شاد، توأم با رضایت می‌شود، به همان اندازه می‌تواند خوش‌شانسی را برای کسانی که به دنبال علم‌آموزی هستند همراه بیاورد. فنگ‌شویی شانس موجود در تقدیر و سرنوشت ما را تکمیل و هم‌چنین شانسی را که برای خودمان می‌سازیم، تقویت می‌کند. فنگ‌شویی به تنهایی ایفای نقش نمی‌کند چون جادو نیست. بلکه سعی و کوشش انسان را با مقداری خوش‌شانسیِ غیرمادی که به پیروزی و موفقیت می‌انجامد، تکمیل می‌کند.

این کتاب به دستورالعمل‌های خاص فنگ‌شویی می‌پردازد که شانس خوب را در زمینه‌ی موفقیت در امتحانات تولید کرده و متعاقب آن دستیابی و نیل به دانش را میسر می‌سازد دستورالعمل‌های مذکور هم‌چنین حاوی چندین راه‌نمایی برای سازگار کردن موقعیت فیزیکی شخص هنگام مطالعه می‌باشد. انرژی‌های سودمند باعث ایجاد اشتیاق شخصی و گرایش به موفقیت می‌شوند که در نهایت به پیروزی منتهی خواهد شد. این بخش از فنگ‌شویی مخصوصاً برای دانش‌آموزان دارای هدف‌های بزرگ مناسب خواهد بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ