نحوه کاشت سبزه ذرت برای عید 97

mahdie.mohtashami
تدارک سفره هفت سین یکی از زیبایی‌های فصل اسفند برای ما ایرانی‌ها می‌باشد. سبزه یکی از اجزای جدا نشدنی سفره هفت سین همه ما می‌باشد. نشانه شادابی و زندگی می‌باشد. در سر سفره هفت‌سین انواع سبزه‌ها را می‌توانیم قرار دهیم. با هر نوع بذری می‌توانیمسبزه بکاریم.

نحوه کاشت سبزه ذرت برای عید 97

 تدارک سفره هفت سین یکی از زیبایی‌های فصل اسفند برای ما ایرانی‌ها می‌باشد. سبزه یکی از اجزای جدا نشدنی سفره هفت سین همه ما می‌باشد. نشانه شادابی و زندگی می‌باشد. در سر سفره هفت‌سین انواع سبزه‌ها را می‌توانیم قرار دهیم. با هر نوع بذری می‌توانیم سبزه بکاریم.

آموزش کاشت سبزه ذرت

برای کاشتسبزه ذرت باید حدود بیست روز قبل از عید دست به کار شوید. برای چهار روز ذرت را خیس کرده و هر روز آب آن را عوض کنید ولی جای ظرف را عوض نکنید تا جوانه بزند. سپس ذرت‌ها را داخل دستمالی نخی ریخته و مرتب با آب اسپری کنید. روی ذرت‌ها را با دستمال بپوشانید تا مرطوب بماند و ذرت‌ها جوانه بزنند.
وقتی ذرت‌ها سبز شدند، یک سبد را داخل تنگ گذاشته و ذرت‌ها را داخل سبد بریزید. تنگ را پر از آب کرده به صورتیکه ذرت‌ها داخل آب باشند.
بعداز ده روز دانه‌ها ریشه داده و سبز می‌شود. می‌توانید داخل تنگ ماهی انداخته و برای عید یک سبزه ذرت زیبا با تنگ ماهی داشته باشید.

چند نکته درباره کاشت سبزه ذرت

با دانه ذرت که با آن پفیلا درست میکنید نمی‌شود سبزه ذرت تهیه کرد چون خشک است و جوانه نمی‌زند. باید از دانه ذرت تازه استفاده کنید.
مقدار دانه‌ها نباید خیلی زیاد باشد چون اگه تراکم زیاد باشد، لایه‌های زیرین نمی‌توانند رشد کنند و می‌پوسند.
اگر مقدار دانه‌ها کم باشد سبزه کم پشتی دارید. پس اندازه رو نسبت به ظرف نه زیاد و نه کم بگیرید. 
آبیاری زیاد هم باعث زود خراب‌شدن سبزه می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ