طرز تهیه ی سبزه عید با عدس

mahdie.mohtashami
با نزدیک شدن به سال جدید و چیدن سفره هفت سین همه‌ی ما فکر سبز کردن سبزه به سرمان می‌زند. در اینجا طرز تهیه‌ی سبزه عید با عدس را به شما آموزش می‌دهیم.

با نزدیک شدن به سال جدید و چیدن سفره هفت سین همه‌ی ما فکر سبز کردن سبزه به سرمان می‌زند. در اینجا طرز تهیه‌ی سبزه عید با عدس را به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه ی سبزه عید با عدس

2-3 هفته قبل از عید داخل ظرف مقداری عدس بریزید و روی ان را با آب پر کنید و بگذارید چند روز در دمای اتاق بماند ؛ عدس آب را به خود جذب می‌کند ، هر روز چک کنید تا اگر آب عدس تمام شده بود باز هم به آن آب اضافه کنید ( عدس را در اب غرق نکنید بلکه اب را روی عدس ها اسپری کنید تا مرطوب بمانند ).
پس از چند روز یک دستمال پارچه ای را با اب نمدار کنید و روی عدس ها بگذارید سپس در جایی نزدیک پنجره که دارای هوای معتدلی است ( نه گرم و نه سرد ) قرار دهید.
هر روز عدس ها را با اب ابکشی کنید ( درون ظرف اب بریزید و خالی کنید تا عدس ها تازه بمانند ) ، روی دستمال را نیز هر روز با اسپری مرطوب کنید تا زمانیکه عدس ها جوانه بزنند.
پس از اینکه عدس ها جوانه زدند ان را به ظرف اصلی منتقل کنید ، پس از اینکه عدس ها کمی سبز شدند میتوانید دستمال را از روی ان بردارید ، سبزه را همچنان ابیاری کنید ( ابکشی و اسپری کردن اب ).
سبزه را در جایی قرار دهید که از نور مناسبی برخوردار است ، در این مدت نیز هر روز ظرف را نسبت به منبع نور اتاق بچرخانید تا سبزه ها یکدست رشد کنند.
نکته ها : اب عدس ها را هر روز تعویض کنید تا عدس ها خراب و پوسیده نشوند ، هیچوقت عدس‌ها را به صورت لایه نازک در ظرف نریزید بلکه مقدار زیادی در ظرف بگذارید.

نکات مهم برای درست کردن سبزه عدس

آب عدس‌ها را هر روز تعویض کنید تا عدس‌ها خراب و پوسیده نشوند.هیچوقت عدس‌ها را به صورت لایه نازک در ظرف نریزید بلکه مقدار زیادی در ظرف بگذارید.از ظروف فلزی برای سبز کردن سبزه استفاده نکنید. استفاده از ظروف سفالی و در درجه دوم چینی نتیجه بهتری خواهد داشت تا ظروف پلاستیکی…از هر بذری که می‌خواهید استفاده کنید، ۲۴ ساعت قبل در آب خیسش کنید(کاملا غوطه ور).هرچقدر قطر بستر ظرف کمتر باشد عمر سبزه بیشتر می‌شود.میزان تراکم سبزه به دلخواه شما بستگی دارد. اگر زیاد بذر بریزید، سبزه پرپشت می‌شود و اگر کمتر بذر بریزید سبزه کم‌پشت می‌شود.بهترین روش آبیاری غبار پاشی است و استفاده از روش‌های غرقابی خیلی مناسب نیست.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ