چهارشنبه سوری سال 96 چه روزی است؟

mahdie.mohtashami
با نزدیک شدن به آخرین روزهای سال 96 چهارشنبه سوری در حال رسیدن است. ایرانیان باستان این روز را جشن می‌گرفتند. چهارشنبه سوری سال 96 چه روزی است؟

هر سال چهارشنبه سوری آخرین سه شنبه سال می‌باشد و از آنجایی که امسال 29 اسفند در روز سه شنبه می‌باشد.

این سوال برای همه به وجود می‌آید که چهارشنبه سوری چه روزی است؟

شب چهارشنبه هر سال به رسم ایران باستان مردم کشور ما جشنی برپا می‌کنند. 

 هر سال آخرین چهارشنبه را جشن می‌گیریم که چهارشنبه سوری نام دارد، این جشن سنت‌ها و آیین مخصوص به خود را دارد که در بسیاری از شهرهای ایران مانند قدیم الیام اجرا می‌شوند. در برخی از شهرها برخی از این رسم‌ها حذف شده است و تنها موردی که حذف نشده، رسم آتش روشن کردن و پریدن از روی آن است. آیا می‌دانید تاریخ چهارشنبه سوری ۹۶ کی می‌باشد؟

مراسم چهارشنبه سوری یکی از رسم و رسوم‌های قدیمی ایران است، که هر سال، اینروز را جشن می‌گیرند و رسم و رسوم آن را به جا می‌آورند. یکی از رسم‌های این روز که تحریف نشده، روشن کردن آتش و پریدن از روی آن می‌باشد. این رسم از زمان زرتشتیان پابرجا مانده است. زرتشتیان آتش را نماد مقدس بودن می‌دانستند و معتقد بودند پریدن از روی آتش، غم و غبار را از چهره فرد می‌شوید.

امروزه نیز مردم آخرین چهارشنبه سال را آتش روشن کرده و از روی آن می‌پرند، اگر خطرات این روز را در نظر نگیریم، رسم بسیار زیبایی است که از گذشتگان بر جای مانده. هیچ رسمی مبنی بر ترقه انداختن وجود ندارد، ولی امروزه رفته رفته رواج یافته و متاسفانه افراد زیادی قربانی این اشتباه می‌شوند. بهتر نیست به جای ترفه انداختن به دنیال تفریح‌های سالم‌تری باشیم؟!

تاریخ چهارشنبه سوری ۹۶ ، ۲۲ اسفند ماه است و یک هفته قبل از عید برگزار می‌شود چون اول فروردین روز چهارشنبه است، پس آخرین چهارشنبه یک هفته قبل از آن محسوب می‌شود.

اگر شما هم علاقه‌مند به برپایی این سنت قدیمی دارید، سه شنبه شب آتش روشن کنید و از رویش بپرید ولی تا می‌توانید هم خودتان و هم اطرافتان را از ترفه و … دور کنید که این شب قشنگ، تبدیل به خاطره بد در ذهنتان نشود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ