امیرعلی اکبری کیست؟

parya
امیر علی اکبری از مردان پر زور و پر افتخار ایرانی است که تا سال ها پیش نامش در میادین کشتی میدرخشید اما حالا یکی از مبارزان سرسخت کشورمان در ورزش بوکس می باشد. برای آشنایی بیشتر با امیر علی اکبری تا انتها با ما باشید.

امیر علی اکبری از ورزشکاران صاحب نام ایرانی است که قهرمان جهان می باشد. امیر علی اکبری زندگی پر فراز و نشیبی داشته است که به گفته ی خودش امتحان الهی می باشد. اگر نام امیر علی اکبری را بسیار شنیده اید ولی هنوز نمی دانید که امیرعلی اکبری کیست، حتما این متن را تا انتها بخوانید تا با مرد پر افتخار ایرانی اشنا شوید.

امیرعلی اکبری کیست؟

امیر علی‌اکبری متولد آذر۱۳۶۶ و متولد ایران است. امیرعلی اکبری کشتی‌گیر فرنگی کار و مبارز هنرهای رزمی ترکیبی اهل کشور ایران است.

او برندهٔ مدال طلای قهرمانی کشتی فرنگی جهان در سال ۲۰۱۰ و برنز قهرمانی جهان ۲۰۰۹ و مدال طلای قهرمانی ۲۰۰۹ آسیا است.

اتهام دوپینگ و محرومیت

امیر علی اکبری در سال ۱۳۹۰ با اتهام استفاده از مواد نیروزا با دو سال محرومیت از شرکت در مسابقات مواجه شده بود. برای دومین بار در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ در نمونه خون وی ماده ممنوعه استروئید آنابولیک دیده شده و به همین دلیل فیلا به دلیل تکرار دوپینگ، وی را بصورت مادام‌العمر محروم کرد. اما خود او معتقد بود که اگر از او تست بگیرند موادی در خون او نیست و همه را شایعه و پاپوش می‌دانست.

امیر علی اکبری در مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی MMA

یک سالی پس از محرومیت از کشتی از وی خبری نبود تا در صفحات مجازی خود شرکت در ورزش هنرهای رزمی ترکیبی (MMA/Mixed Martial Arts) را اعلام کرد. چندی بعد او مبارزات خود را شروع کرد که همه آنها با پیروزی مواجه بود.داشتن رکوردهای جالب او در شکست دادن حریفهای خود در ۱۷ ثانیه و ۳۰ ثانیه است.

نائب قهرمانی امیرعلی اکبری در مسابقات گراند پری ۲۰۱۶ رایزن

در ادامه مسابقات گراند پری ۲۰۱۶ رایزن، یکی از تورنمنت‌های مسابقات ورزش‌های رزمی ترکیبی، که در دسامبر ۲۰۱۶ در ژاپن برگزار شد، امیر علی‌اکبری، موفق شد با شکست دادن هیت هرینگ، مبارز آمریکایی، به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات راه یابد. هیث هرینگ ۳۸ ساله که سابقه حضور در رشته‌های کیک بوکسینگ، سامبو (ورزش رسمی روسی) و کشتی را دارد به «اسب دیوانه تگزاس» معروف است. وی همچنین در مرحله نیمه نهایی با پیروزی مقابل والنتین مولدافسکی از روسیه فینالیست شد. در فینال مسابقات گراند پری ۲۰۱۶ رایزن، امیر علی‌اکبری با شکست مقابل میرکو فیلیپوویچ، نایب قهرمان شد.

علی اکبری برادر بزرگتر خود را عامل آشنایی او با کشتی معرفی می‌کند. وی الگوی خود را علی ابن ابیطالب امام اول شیعیان معرفی کرده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ