ترفندهایی برای اسباب کشی آسان!

atoosamirzavandi
در اسباب کشی بسیاری از افراد بشقاب ها را ته جعبه می گذارند اما اگر آن ها را نزدیک لبه قرار دهید، احتمال شکسته شدنشان کم تر است.

اسباب کشی یکی از کارهایی است که با شروع فصل تابستان کم کمک آغاز می شود اما به دلیل سختی هایی که دارد معمولا افراد حاضرند سختی ها و مشکلات خانه ی قبل را تحمل کنند تا از اسباب کشی بگریزند. در این مقاله راههای ساده برای جمع و بسته بندی وسایل پیشنهاد شده است.

وسایل مشابه را با هم بسته بندی کنید

برای مثال داروها را با وسایل ریز آشپزخانه داخل یک جعبه نگذارید. چون موقع باز کردن کارتن، وسایل با هم قاطی شده، باعث گیج شدن شما می شود و تفکیک آن ها کار سختی است.
از حوله و دستمال ها برای محکم ماندن وسایل در جای خود و سر نخوردن آن ها استفاده کنید. بهترین بسته بندی زمانیست که وسایل در جای خود با کمک چیزهای دیگر ثابت بوده، از فرو ریختنشان جلوگیری کنیم.
بعد از پر شدن کارتن روی آن بنویسید مربوط به چه کسی است و محتویات آن چیست؟
با یک فلش قسمت روی جعبه را مشخص کنید.
اگر وسایل شکستنی است، روی آن بنویسید “شکستنی با احتیاط حمل شود“.

بگذارید وسایل خرت وپرت داخل دراور باقی بماند

اگر در داشتن کارتن خالی محدودیت دارید یا انتقال وسایل دراور به کارتن برایتان مشکل است، در صورتی که داخل کشوها وسایل شکستنی نیست، بگذارید وسایل داخل کشو باقی بماند. کشوها را با چسب نواری به بدنه کمد یا دراور محکم کنید.
دقت کنید که دراور رنگ شده نباشد. نگذارید نوارچسب مدت طولانی روی دراور باقی بماند و چسب زدن را در آخرین لحظه جابه جایی انجام دهید

بشقاب ها را نزدیک لبه کارتن قرار دهید

بسیاری از افراد بشقاب ها را ته جعبه می گذارند اما اگر آن ها را نزدیک لبه قرار دهید، احتمال شکسته شدنشان کم تر است. بشقاب ها را داخل روزنامه بپیچید. ته کارتن و گوشه های جعبه وسایل دیگر قرار دهید تا بشقاب ها سر جای خود محکم و ثابت بمانند و جابه جا نشوند.
موقع بسته بندی ظرف های بلور، ظروف سنگین تر را ته گذاشته و ظرف های کوچک و ظریف را رو قرار دهید تا در صورت باز شدن جعبه موقع جابه جایی احتمال شکستن آن ها کم تر باشد. روی این جعبه ها حتما کلمه شکستنی را بنویسید.

کمد لباس های خود را خالی نکنید

زمان خود را هدر ندهید و لباس ها را در کمد نگه دارید. شما می توانید کشوهای خود را از کمد جدا کرده و روی آنها را بپوشانید. با این کار هم از سنگین تر شدن کمد خود جلوگیری کرده اید و هم زمانی اضافی صرف خالی کردن کشوها نمی کنید.

ظروف شکستنی را دسته بندی کنید

ظروف شکستنی در دکوراسیون آشپزخانه احتیاج به توجه بیشتری دارند، تا حدی که توصیه می کنیم کار بسته بندی خود را از این قسمت آغاز کنید. با این کار یک تیر و چند نشان زده اید، علاوه بر اینکه سامان و ترتیبی به کار خود می دهید و مانع شکستن ظروف می شوید از صرف هزینه های اضافی در این خصوص نیز جلوگیری نموده اید.

برای جلوگیری از ضربه به جعبه های ظروف شکستنی خود، از حوله های بزرگ استفاده کرده و آنها را در کف و دیواره های جعبه قرار دهید. بعد از آن هم می توانید از یک لباس یا حوله دیگری بر روی ظروف در جعبه استفاده نمایید.

نکته: پیشنهاد مفید دیگری که برایتان داریم این است که بر روی جعبه هایی که مربوط به ظروف شکستنی هستند یادداشتی بزنید که یادتان نرود. این کار به شما کمک می کند تا در زمانی که به منزل جدید خود رفتید و خواستید جعبه ها را باز کنید، بتوانید با سرعت بیشتری جعبه مورد نظر خود را باز نمایید.

اسباب بازی ها را دسته بندی نمایید

اکثر اسباب بازی ها از جنسی هستند که معمولا به راحتی شکسته نمی شوند. یا این حال شما می توانید آنها را دسته بندی کرده و در جعبه هایی قرار دهید و آنها را درون یک کمد بگذارید. به شما قول می دهیم که دسته بندی کردن وسایل کودکانتان به آنها این حس را می بخشد که در حال کمک کردن به پدر و مادرشان هستند.

این روش، خیال شما را از سالم ماندن اسباب بازی های فرزندانتان راحت نگه می دارد. علاوه بر تمام اینها، بیرون آوردن تک تک اسباب بازی ها از جعبه در خانه جدید قطعا برای فرزندانتان کار هیجان انگیز و جذابی به نظر می رسد.

حواستان به غذای روز اسباب‌کشی باشد

اگر کسی از شما پرسید: «کمک نمی‌خوای؟» بهتر است به او بگویید: «برامون غذا درست کن.» روز اسباب‌کشی هم خسته‌اید و هم وسایلتان توی کارتن و بسته‌بندی است و نمی‌توانید به راحتی غذا درست کنید. از طرفی آن‌قدر همه خسته و گرسنه‌اید که نیاز به یک وعده غذایی خوب دارید.

برای آخرین بار، سرک بکشید
پیش از اینکه خانه قبلی‌تان را ترک کنید به کمدها، قفسه‌های آشپزخانه، اتاق‌ها، انباری‌ و پارکینگ سرک بکشید تا مبادا شما و یا کارگران وسایلی را جا گذاشته باشید. یک صاحبخانه خوب منزل را تمیز تحویل نفر بعدی می‌دهد و بقایای وسایل اسباب‌کشی را به حال خود رها نمی‌کند.

اسباب کشی با روان کودک چه می کند؟

راهنمای یک خانه تکانی اساسی در یک ماه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ