تفریحات رایگان مقاصد محبوب گردشگری

parya
یکی از راه‌های عالی برای بهتر شناختن تفلیس استفاده از تور پیاده‌روی با راهنما است. کسانی که با بودجه محدود سفر می‌کنند، می‌توانند از تورهای پیاده‌روی رایگان استفاده کنند. با این حال، توجه داشته باشید که این تورهای پیاده‌روی متکی به اعانه‌های مشتریان هستند بنابراین اگر از تور راضی بودید، به رسم هدیه، هر چقدر که خواستید بپردازید.

 

اگر بعد از مدتها کار و مشغله فراوان قصد سفر به کشورهای دیدنی و جذاب دارید ما به شما تفلیس گرجستان که بسیار گردشگری می باشد را پیشنهاد می کنیم.

در ادامه با تفریحات رایگان چند مقصد محبوب گردشگری آشنا شوید.

تفریحات رایگان تفلیس گرجستان

یک تور پیاده‌روی رایگان بگیرید

 

یکی از راه‌های عالی برای بهتر شناختن تفلیس استفاده از تور پیاده‌روی با راهنما است. کسانی که با بودجه محدود سفر می‌کنند، می‌توانند از تورهای پیاده‌روی رایگان استفاده کنند. با این حال، توجه داشته باشید که این تورهای پیاده‌روی متکی به اعانه‌های مشتریان هستند بنابراین اگر از تور راضی بودید، به رسم هدیه، هر چقدر که خواستید بپردازید.

در یکی از پارک‌های متعدد تفلیس به استراحت و تمدد اعصاب بپردازید

نقاط تفریحی تفلیس چندان زیاد نیست، اما پارک‌های بزرگی در مناطق مختلف پایتخت هستند که می‌توانید در آنها آرام بگیرید و مناظر اطراف را تماشا کنید. می‌توانید جایی خنک برای روز گرم تابستانی پیدا کنید یا از تعطیلات آخر هفته گرم بهاری لذت ببرید. به عنوان مثال، پارک ریکه در شهر قدیمی جاذبه‌های مختلفی دارد. واکه پارک، دِدائنا پارک یا دریاچه تورتل (لاک‌پشت) از دیگر نقاط پیشنهادی ما برای بازدید در تور گرجستان هستند.

تفلیس را از بالا ببینید

پارک متاتسمیندا یک پارک تفریحی واقع در کوه متاتسمیندا با چشم‌اندازهایی جذاب از پایتخت است. شما می‌توانید تا پارک کوهپیمایی کنید یا با صرف هزینه‌ای اندک سوار فونیکولار (قطاری که با کابل کشیده می‌شود و بیشتر در ارتفاعات کاربرد دارد.) شوید. پارک امکانات تفریحی مثل سرسره آبی، چرخ و فلک، ترن هوایی و کافه‌های مختلف برای صرف غذا و نوشیدنی دارد. در مسیر پارک پانتئون متاتسمیندا قرار دارد، آرامگاهی که مشهورترین دانشمندان، نویسندگان، قهرمانان ملی و هنرمندان گرجستان در آن دفن شده‌اند.

 

درای بریج را کشف کنید

درای بریج یک بازار خیابانی است که می‌توانید در آن سنگ‌های قیمتی و اشیای عتیقه بیابید. اشیای مختلف، از مدال‌ها، پرچم‌ها، سنجاق‌ها و کلاه‌های بازمانده از شوروی سابق گرفته تا عتیقه‌های چینی و صفحه‌های گرامافون یا هر چیز دیگری که تصورش را بکنید، در این بازار پیدا می‌شود. بازار در تمام روزهای سال فعال است اما در روزهای گرم و آفتابی و تعطیلات آخر هفته شلوغ‌تر می‌شود

 

تفریحات رایگان تفلیس باکو

هسته تاریخی باکو را حسابی بگردید

اگر می خواهید از همان ابتدای سفر مستقیما به سراغ آثار ثبت شده ی باکو در یونسکو بروید، هسته ی تاریخی باکو جایی است که به دنبالش می گردید. عمق تاریخ و تمدن آذری  در میان دیواره های سنگی، سنگ فرش خیابان ها، برج ها و ساختمان های کهن این ناحیه به خوبی قابل لمس است.در مورد جزئیات تور باکو در سایت بیشتر بخوانید.

دهخدا در بخشی از لغت نامه اش باکو را چنین توصیف می کند:

آبش قلیل و خوشگوار و هوایش به گرمی مایل و زمینش ریگزار است.

در لا به لای پیچ و خم های سنگی این بافت تاریخی بگردید و پایتخت شروانشاهان (۱) را کمی بررسی کنید. برج سنگی به جای مانده از قرن دوازدهم را رصد کنید، سری به گرمابه ی قرن ۱۷ میلادی بزنید و از مقبره ی فیلسوفی به نام سید یحیی باقوی (آذربایجانی: سید یحیی باقووی)، دانشمند و فیلسوف قرون وسطایی آذربایجان، که قلعه ای به جای مانده از دوران حکومت شروان هاست، دیدن کنید. چای نوشیدن از چایخانه های سنتی باکو و بازدید از موزه های نقاشی مینیاتور و به تماشا نشستن آثار هنری نمایشگاه های دایر در باکو هم در کنار فعالیت های دیگر، خالی از لطف نیستند.

 

در پارک ملی قبوستان کند و کاو کنید

در غرب شهر قبوستان و در ۶۴ کیلومتری جنوب غرب باکو و در کرانه های غربی دریای خزر، پارک ملی وجود دارد که وجود آثار باستانی، سنگ نگاره های تاریخی، گل افشان ها و گازسنگ‌ها در آن، سبب شده تا در سال ۱۹۶۶ منطقه ای با اهمیت ملی -تاریخی اعلام شود. سنگ نگاره هایی که در این منطقه قرار دارند به حدی با اهمیت و با ارزش هستند که یونسکو آن ها را در سال ۲۰۰۷ در فهرست میراث جهانی به ثبت رساند.

پیرامون تاریخچه این مکان خوب است بدانید که در سال ۱۹۳۰ هنگامی که گروهی برای استخراج شن به محل اعزام شده بودند، متوجه و جود نقاشی ها و سنگ تراشی هایی در منطقه شدند. تعداد این نقاشی ها و سنگ تراشی ها به بیش از ۶۰۰۰ می رسد که برخی متعلق به ۴۰ هزار سال پیش هستند. اما نیاکان ما در این منطقه ی باستانی، تنها نقاشی و سنگ تراشی برایمان به یادگار نگذاشته اند، غارهای مسکونی و گورهای آنان نیز در پارک قبوستان قابل رویت و عبرت گیری هستند.

البته هنوز بُعد باستان شناسی قبوستان اندکی برای گردشگران ناشناخته است و بیشتر آنان برای مشاهده ی آتشفشان های گِلی که در اطراف پارک ملی قبوستان می جوشند، راهی این پارک ملی می شوند.

 

در آتش بازی ها شرکت کنید

در میان جشن های نوروزی سراسر دنیا، آذربایجان یکی از باشکوه ترین نوروزها را برگزار می کند.

مراسم چهارشنبه سوری هم از آیینی است که به طور کامل، یا بخش هایی از آن هنوز هم میان برخی کشورهای جدا شده از خاک ایران رواج دارند. گردشگرانی که در ایام نوروز به باکو سفر می کنند در گوشه گوشه ی شهر می توانند غرق در لذت تماشای پریدن مردمانی شاد از روی آتش باشند؛ ملتی که با عبور از فراز آتش بدی ها، سختی ها و بیماری های سال گذشته را بدان می سپارند و با دلی امیدوار وارد سال جدید می شوند. ترکیب رنگ های شاد شعله های آتش و شور و شوق مردم هم می تواند سوژه ی بسیار جالبی برای عکاسان باشند.

 در بلوار باکو قدم بزنید

بهره بری از سواحل دریای خزر، از نقاط مشترک ما و همسایه مان، آذربایجان است. در شمال ایران می توانیم به انواع شهرهای این خطه سفر کنیم و در شهرهای متعددی از نعمت ساحلی نرم، امواج زیبای آب و صدای جوشش و خروش دریا لذت ببریم.

اما نکته ای که بلوار باکو را خاص و ویژه می سازد، تنها قرارگیری اش کنار خزر نیست، بلکه امکانات خوب، این بلوار ساحلی را به یک تفرجگاه بدل کرده اند. مرکز خرید بلوار و سینمای ۵ بعدی، سالن اجرای کریستال (Crystall Hall)، موزه ی فرش و چرخ و فلک بلوار، همگی در بلوار باکو قرار گرفته اند.

در سفرتان به باکو حتما زمانی را به قدم زدن در بلوار باکو اختصاص دهید و از امکانات رفاهی و تفریحی موجود استفاده کنید.

تفریحات رایگان تایلند

خیابان واکینگ استریت پاتایا تایلند

معرفی پاتایا بدون اسم بردن از خیابان واکینگ استریت امکان پذیر نیست. واکینگ استریت پاتایا از جاذبه های اصلی این شهر محسوب می گردد. واکینگ استریت خیابانی نیم کیلومتری پر از کلوب های شبانه است که عبور و مرور وسایل نقلیه در آن ممنوع می باشد. واکینگ استریت با موزیک زنده، لامپ های روشن و نوشیدنی های فوق العاده، جاییستکه احساسات شما را تحریک می کند.بیشتر بخوانید: تور تایلند لحظه آخری و ارزان

چشم انداز پاتایا تایلند

چشم انداز شهر پاتایا در تپه پراتاناک می باشد که بهترین چشم انداز منطقه را دارد. منظره ای که از این تپه می بینید هم در شب و هم در روز زیباست. برای دیدن این چشم انداز تنها نیستید و عده زیادی مثل شما برای مشاهده این منظره به تنهایی یا به همراه تور به این مکان بینظیر، آمده اند. اگر می خواهید در سکوت و آرامش از دیدن این منظره زیبا لذت ببرید، بهترین زمان وقتی است که تورها باید برگردند. اگر کمی صبور باشید براحتی این فرصت را بدست می آورید چون تورها فقط 10 تا 15 دقیقه توقف دارند.

معبد چایی مونکول

هسته مرکزی بسیاری از رویداد ها و وقایع فرهنگی مذهبی و یکی از جاذبه های مهم پاتایا، معبد چایی مونکول می باشد. چایی مونکول یک معبد بزرگ سلطنتی است که در انتهای جاده جنوبی پاتایا واقع شده است. ساختمان معبد یک ساختمان جذاب و رنگارنگ می باشد. در معبد چایی مونکول مجسمه بودایی وجود دارد که میان ویرانه های 350 ساله در آیوت هایا پیدا شده است. در فضای وسیعی که در اطراف معبد وجود دارد، در روزهای خاصی بازاری شلوغ برپا می شود و چایی مونکول را همزمان به یک جاذبه فرهنگی و مرکز خرید تبدیل می کند. از گردشگران خارجی که در جشنهای بودایی معبد، شرکت می کنند با روی باز استقبال می شود.

تفریحات رایگان کیش

خانه اعیانی

خانه اعینی یکی دیگر از جاذبه های کیش است که کمتر به آن پرداخته می شود و اسم زیادی از آن برده نمی شود. این خانه یادآور خانه های چند خانواری و باستانی است که در گذشته بیشتر در یزد و کاشان دیده می شده است. وسعت خانه بسیار زیاد است و همچنین آثاری که از این خانه بدست آمده است به نظر مربوط به دوره ایلخانی است.برای کسب اطلاع از آفر تور کیش لحظه آخری به سایت سفر باتو مراجعه کنید..

روستای باغو

باغو از ابادی های قدیمی کیش است که در جنوب غربی جزیره قرار گرفته است. این روستا البته بسیار محروم مانده است و کسی به آن توجهی ندارد و این روزها به جز چند خانوار کوچک کس دیگری در آن زندگی نمی کند. خاک این منطقه بسیار حاصلخیز است و به همین علت انبوهی از درختان متفاوت را می توان در آن دید که برخی از آن ها بسیار قدیمی و کهنسال هستند و زیبایی چشمگیری دارند.

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیر زمینی کاریز یکی از شگفت انگیزترین شهرهای زیرزمینی است که تا به حال کشف شده است. این شهر با 2500 سال قدمت دارای قنات های شگفت انگیزی است که در آن زمان هم می توانسته است آب شیرین را همیشه در اختیار ساکنین قرار دهد. این شهر نزدیک به 10 هزار مترمربع وسعت دارد و در فاز یک آن شامل غرفه های صنایع دستی و رستوران های مختلفی مخصوص گردشگران است. این شهر همچنین شامل حمام های باستانی با صحن و حصاری 500 متری است که بیار زبیا و جالب است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ