دانلود ویدیوهای مفید و کاربردی یوتیوب راهکار های ساده ای دارد!

atoosamirzavandi
دانلود ویدیوهای مفید و کاربردی یوتیوب راهکار های ساده ای دارد که ما آن ها را به شما در ادامه این مقاله معرفی خواهیم کرد.

در این مطلب می خواهیم از راهکارهای ساده و پیش پا افتاده ای که برای دانلود ویدیو از یوتیوب می تواند کارساز باشد را به شما معرفی کنیم. یوتیوب همواره مملو از انواع و اقسام ویدیو های ارزشمند بوده و هست، به آسانی می توانید راجع به هر چیزی، هر موضوعی و هر سوالی یک راه حل بیابید، راه حل های ویدیویی همیشه آسان ترین روش ها برای رسیدن به نتیجه هستند و بدون شک اگر آدم کنجکاوی بوده باشید حتما مسیرتان به این وبسایت خورده است!

راه های بسیاری برای دانلود ویدیوهای یوتیوب وجود دارد که بر اساس شرایط، سیستم عامل ها و فضا های مختلف سعی خواهیم کرد راهکار ارائه بدهیم و بگوییم ساده ترین روش برای دانلود از یوتیوب کدام است!
در کنار نرم افزار هایی که اختصاصی کار دانلود کردن ویدیو از یوتیوب را به عهده دارند، با کمک ابزار هایی که در سایر نرم افزار ها وجود دارند به آسانی می توان مشکل دانلود از یوتیوب را مرتفع کرد!

اگر سیستم عامل ویندوزی دارید:

اگر سیستم عامل پیش فرض شما ویندوز است، برای دانلود ویدیو های یوتیوب اولین پیشنهاد ما نرم افزار ۴K Video Downloader می باشد. این نرم افزار همه کاره رایگان می باشد و میتوانید روی آن برای دانلود ویدیو های 4K و حتی 360 درجه حساب باز کنید.
برای دانلود ویدیو از یوتیوب بر روی کامپیوترهای با سیستم عامل ویندوز می توان ابتدا نرم افزار ۴K Video Downloader را دانلود کرد. این نرم افزار بسیار کاربردی، کاملا رایگان بوده و می‌تواند تمامی پلی لیست ها مثل ویدیوهای سه بعدی و ۳۶۰ درجه را دانلود کند. در پایان نصب این نرم افزار، چک باکس Launch را تیک زده و بر روی گزینه Finish کلیک کنید.
URL ویدیوی مورد نظر خود را کپی و سپس در نرم افزار پیست کنید.
ابتدا فیلترشکن کامپیوتر یا لپ تاپ خود را فعال کنید. همان طور که می‌دانید، هم اکنون عملکرد بسیاری از فیلترشکن های مختلف در ایران مختل شده است، پس از عملکرد صحیح فیلترشکن خود مطمئن شوید.
حال مرورگر خود را باز کنید. سپس وارد سایت یوتیوب شده و URL ویدیوی مورد نظر خود را از نوار آدرس مرورگر خود کپی کنید. حال به نرم افزار ۴K Video Downloader برگشته و بر روی گزینه سبز رنگ Paste Link (در بالا، سمت چپ) کلیک کنید. نرم افزار اطلاعات مربوط به ویدیو را جمع آوری کرده و به شما گزینه های دانلود ویدیو بر اساس کیفیت های مختلف آن را می‌دهد. این گزینه ها بر اساس کیفیت ویدیوی اصلی که در سایت یوتیوب آپلود شده اند متفاوت می‌باشند. اگر ویدیوی اصلی دارای کیفیت ۴k هم باشد، این نرم افزار می‌تواند آن را با کیفیت اصلی دانلود کند. اگر می‌خواهید حجم اینترنت کمتری مصرف کنید، می‌توانید ویدیوها را با کیفیت های پایین تر مثل ۴۸۰p یا ۷۲۰p دانلود کنید.

کیفیت و فرمت ویدیو را انتخاب کنید

با این نرم افزار شما می‌توانید تمامی ویدیوی مورد نظر خود را در کیفیت های مختلف دانلود کنید و یا فقط صدای آن را دانلود کنید. مثلا می‌توانید فقط صدای یک ویدیو کلیپ را در فرمت mp3 با حجم نسبتا پایین دانلود کنید. اگر به دنبال دانلود ویدیو هستید، بهتر است تا از منوی format نرم افزار، گزینه MP4  را انتخاب کنید. فرمت MP4  بهترین تعادل بین کیفیت و حجم یک فایل ویدیویی را ارائه می‌دهد.
حال باید کیفیت ویدیوی خود را انتخاب کنید. همان طور که گفتیم، کیفیت انتخابی شما بر اساس کیفیت اصلی ویدیوی بارگذاری شده در یوتیوب متفاوت می‌باشد. کیفیت های بالاتر حجم بیشتری دارند و اینترنت بیشتری مصرف می‌کنند. در این نرم افزار، حجم یک ویدیو در کیفیت های مختلف در جلوی گزینه‌ی آن به نمایش در می‌آید. همچنین با کلیک بر روی گزینه Browse می‌توانید تعیین کنید که ویدیوی شما در کدام قسمت از هارد دیسک کامپیوترتان ذخیره شود.

ویدیو را دانلود کنید

با کلیک بر روی گزینه download، دانلود ویدیوی مورد نظر شما آغاز می‌شود. اگر در کانالی که ویدیوی خود را از آن دانلود می‌کنید (کانال یوتیوبی) ویدیوهای دیگری هم وجود داشته باشد، نرم افزار ۴K Video Downloader از شما می‌پرسد که آیا مایل به دانلود کردن تمامی ویدیوهای این کانال هستید یا نه. این نرم افزار می‌تواند تا ۲۴ ویدیو را به طور همزمان از یوتیوب دانلود کند.

حالت Smart

اگر شما معمولا ویدیوهای خود را در یک فرمت خاص دانلود می‌کنید، می‌توانید Smart Mode این نرم افزار را امتحان کنید. در این حالت، تنظیمات شما در نرم افزار ذخیره شده و با یک کلیک بر روی آیکون سبز رنگ نرم افزار در قسمت بالا سمت راست، و کپی پیست کردن URL ویدیوی مورد نظر، دانلود ویدیو آغاز می‌شود.
پیشنهاد می کنیم برای مشاهده و آموزش نرم افزار های دانلود ویدیو از یوتیوب در سیستم عامل های اندروید، iOS و MAC به این مقاله جامع نت نوشت مراجعه کنید.
منبع الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ