کارل لاگرفلد کیست+ بیوگرافی کارل لاگرفلد

آیا میدانید کارل لاگرفلد کیست؟ اگر این شخصیت مشهور را نمی شناسید همراه ما باشید.

اگر در چند ساعت اخیر سری به شبکه های اجتماعی زده باشید نام کارل لاگرفلد را حتما شنیده اید، ممکن است برایتان سوال شود که کارل لاگرفلد کیست، کارل لاگرفلد را افرادی که اهل مدل و لباس و طراحی لباس هستند می شناسند، در ساعات اخیر علت برجسته شدن نام کارل لاگرفلد به دلیل درگذشت وی بوده است که کاربران بسیاری به صحبت درباره ی وی پرداخته اند. بیوگرافی کارل لاگرفلد را در این قسمت از الو دکتر بخوانید.

بیوگرافی کارل لاگرفلد

کارل لاگرفلد (Karl Lagerfeld) در سال ۱۹۳۳ از پدری تاجر و ثروتمند آلمانی و مادری سوئدی در آلمانِ پیش از جنگ متولد شد. او در حال حاضر مدیر طراحی شنل، فندی و برندی با نام خودش می‌باشد.

کارل لاگرفلد پیش از این او برای کلوئه هم طراحی کرده و دسته‌ای در برند H&M ایجاد کرده است.

لاگرفلد در سن ۱۴ سالگی به پاریس مهاجرت کرد و به تحصیل در رشتهٔ طراحی و تاریخ پرداخت.

در سال ۱۹۵۵ به‌عنوان دستیار طراح پیر بالمین مشغول به کار شد. او با طراحانی مانند ژان پاتو، چارلز جوردن و ولنتینو کار کرده است.

او همچنین به‌عنوان طراح لباس برای کارهایی از جمله Les Troyens از هکتور برلیوُز در تئاتر La Scala  میلان و کمدی Verführung از آرتور شینتزلر در وین و Der Schwieriger از هوگو ون هوفمنشتال در فستیوال سالزبورگ ایفای نقش کرده است.

کارل لاگرفلد به زبان‌های متعددی صحبت می‌کند و کتاب‌فروشی‌ای با نام L7 در پاریس دارد. او همچنین چند کتاب از عکس‌های هنری خود منتشر کرده است.

کارل در ۱۹۶۷ به فندی ملحق شد و در دههٔ بعد به کلوئه و سپس در سال ۱۹۸۳ به شنل پیوست.

برند کارل لاگرفلد

۱۰ سال بعد از مرگ کوکو شنل در سال ۱۹۸۴ کارل لاگرفلد از برندی با نام خودش رونمایی کرد که به گفته خودش می‌خواسته راهی باشد برای جذابیت‌های روشنفکرانه.

کارل لاگرفلد پس از اینکه کمی لاغر شد، یک کتاب رژیم لاغری با عنوان رژیم کارل لاگرفلد منتشر کرد. وی با رژیم غذایی که شامل خوردن تن ماهی و موس توت سیاه می‌شد ۹۰ پوند از دست داد.

او می‌گوید:

«من فکر می‌کنم مد سالم‌ترین انگیزه برای کم کردن وزن است. او همچنین بیان کرد که رژیم گرفتن اصلاً چیز ساده و مفرحی نیست. شما واقعاً باید مثلاً من پشتکار داشته باشید که این کار را انجام دهید.»

در سال ۲۰۰۵، لاگرفلد برندی که به نام خودش بود (Lagerfeld Gallery and Lagerfeld) را به تامی هیلفیگر فروخت ولی این حق را برای خودش نگه داشت که در تمامی طراحی‌ها دخیل باشد.

لاگرفلد دو خط تولید کفش برای برند ایتالیایی هوگان در سال ۲۰۱۰طراحی کرد.

کمپانی سوئدی اورفورس در ژوئن ۲۰۱۱ از کالکشن ظروف شیشه‌ای ظریفی که لاگرفلد برایشان طراحی کرده بود رونمایی کرد.

او در مورد کالکشن گلدان‌ها و ظروف شیشه‌ای‌اش گفت:

«من از بیشترین چیزی که لذت می‌برم انجام دادن کاری است که قبلاً انجامش نداده‌ام».

او در ۳ ژوئن ۲۰۱۱ جایزه بنیان گوردون پارکس را برای به رسمیت شناخته شدن شغلش به‌عنوان طراح، عکاس و فیلم‌ساز دریافت کرد.

کارل لاگرفلد در مورد این افتخارش گفت:

«من بسیار سپاسگزار و مفتخرم، اما کار من هیچ‌وقت تمام نمی‌شود. من عکس‌های گوردون را پیش از آنکه خودش را بشناسم، می‌شناختم آن عکس‌ها زمانی که من دانش‌آموزی در مونیخ بودم بر من تأثیر گذاشتند. این چیزی است که شما از یک هنرمند انتظار دارید. این چیزی است که من به خاطر آن امید دارم».

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ