ماجرای بازداشت مهناز افشار چیست؟

parya
طی چند روز گذشته توییت های مهناز افشار نقل محافل فضای مجازی بود که در نهایت به حکم بازداشت وی انجامید. در این قیمت ماجرای بازداشت مهناز افشار را بخوانید.

مهناز افشار بازیگری است که این روزها توییت هایش بر سر زبانهاست و خبرساز شده است. آخرین توییت این بازیگر نام آشنا دردسرساز شده و سبب بازداشت شدن مهناز افشار شد. این بازیگر پیش از این نیز با انتشار پست هایی در توییتر برای مسائل اجتماعی، توجه مراجع قضایی را نیز به سمت خود جلب کرده بود که در نهایت این مساله با شکایت سیذغفار دریاباری به حکم جلب مهناز افشار منجر شد.

علت حکم جلب مهناز افشار چیست؟

 در پی شکایت سید غفار دریاباری از مهناز افشار به دلیل انتساب اظهارات خلاف واقع، وی به دادگاه احضار و در صورت عدم حضور، حکم جلب مهناز افشار صادر می‌شود.

این موضوع در دستور نیابت قضایی دادسرا بابل به دادسرا تهران درج شده است.

احسان خاکزاد شاهاندشتی وکیل سید غفار دریاباری طلبه آملی با بیان اینکه دستور مقام قضایی در خصوص روند رسیدگی به پرونده مهناز افشار امروز صادر شده است، گفت: براساس قانون، خانم مهناز افشار از زمان ابلاغ اخطاریه احضار، پنج روز فرصت دارد تا در دادگاه حضور یابد و در غیر این صورت حکم جلب و بازداشت وی صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه از این خانم بازیگر با دوعنوان اتهامی اعلام جرم و شکایت شده است، افزود: نشر اکاذیب با قصد اضرار که سبب هتک حیثیت شده است و انتشار عکس موکل بدون اجازه وی دو مورد اتهامی مهناز افشار است.

احسان خاکزاد ادامه داد: بازنشر توییت دروغین توسط خانم افشار سبب تشویش اذهان عمومی، احساس عدم امنیت، سلب آرامش و تحریک برخی از مخاطبان نسبت به موکل و خانواده وی شده است به گونه‌ای که برخی‌ها حجت الاسلام دریاباری را در فضای مجازی و حقیقی مورد تهمت، افترا و تهدید قرار دادند.

وی در خصوص انتشار تصویر موکل بدون اجازه وی نیز گفت: سید غفار دریاباری تیرماه پارسال این عکس را در منزل یکی از دوستانش گرفته بود و این عکس نیز بدون اجازه وی در فضای مجازی پخش شد.

وکیل طلبه مازندرانی افزود: قانون در ماده ۱۷ جرائم قضایی به صراحت اعلام کرده است انتشار تصویر بدون اجازه شخص جرم تلقی می‌شود و در خصوص این پرونده نیز انتشار تصویر سید غفار دریاباری در فضای مجازی سبب هتک حیثت او شده است.

خاکزاد ادامه داد: مرجع قضایی شهرستان بابل با توجه به اقامت خانم افشار در تهران جهت تسریع در رسیدگی به دادسرای استان تهران دستور نیابتی داده است.

وی در خصوص شکایت ازعوامل سازنده آن توییت نیز گفت: آقای دریاباری در خصوص سازنده آن توییت نیز شکایتی را در دادسرا مطرح کرده و پلیس فتا در حال پیگیری موضوع است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ