بیوگرافی مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی ایران

parya
گزینه های بسیاری برای سرمربی گری تیم ملی فوتبال ایران بر روی میز رفتند و در نهایت رسانه های فوتبالی از انتخاب مارک ویلموتس با مبلغی بالغ بر 1.5 میلیون دلار خبر دادند.

همانطور که قبلا اعلام شده بود، مارک ویلموتس و خولن لوپتگی، دو گزینه ی اصلی برای سرمربی گری تیم ملی فوتبال ایران بودند که طبق گزارشات رسانه های بلژیکی، مارک ویلتموس با مبلغی بالغ بر 1.5 میلیون دلار، به تیم ملی ایران پیوست. ویلموتس در حال حاضر 50 سال دارد و هدایت تیم های ملی بلژیک، ساحل عاج و شالکه را در کارنامه ی فوتبالی خود دارد. مارک ویلموتس بلژیکی، از طرف رسانه های این کشور به عنوان گزینه ی نهایی برای سرمربی تیم ملی ایران، نام برده شده است، البته لازم به ذکر است که احتمالا یک دستیار ایرانی نیز (جواد نکونام) در کادر مربی گری وی خواهد بود. 

کارنامه و بیوگرافی مارک ویلموتس

شروع فعالیت فوتبالی ویلموتس

مارک ویلموتس در سال ۱۹۸۰ میلادی با تیم شهر زادگاهش فوتبال خود را در تیم جوانان آغاز کرد سپس با پیوستن به تیم سنت در سال ۱۹۸۷ اولین تجربه حرفه ای خود را در تیم بزرگسالان و لیگ حرفه ای بلژیک کسب کرده و با ۳۰ بازی و ۹ گل زده آمار خیره کننده ای را در اولین حضور حرفه‌ای رقم زد.

مارک ویلموتس ستاره تیم ملی شالکه

مارک ویلموتس سپس با تیم استاندارد لیژ در سال ۱۹۹۱ موفق شد به شهرت فراوانی دست یابد و با ۱۳۶ بازی برای این تیم ۶۷ گل را به ثمر رساند تا تیم معروف شالکه ۰۴ آلمان او را به خدمت بگیرد و در سال ۱۹۹۶ به مدت چهار سال در تیم شالکه ۰۴ بازی کرد و ۱۰۴ بازی را برای این تیم انجام داد و ۲۱ گل را هم به ثمر رساند.

سوابق و کارنامه ویلموتس

مارک ویلموتس سپس به تیم شالکه ۰۴ برگشت و فوتبال خود را در این تیم به پایان رساند تا در مجموع با ۳۲۱ بازی و ۱۳۳ گل کارنامه او به پایان برسد.

آغاز فعالیت مربی گری ویلموتس 

مارک ویلموتس، بعد از پایان دوران فوتبالش به مربیگری روی آورد و در سال ۲۰۰۳ با همان تیم شالکه ۰۴ که از دنیای فوتبال خداحافظی کرد به مربیگری پا گذاشت و هدایت این تیم را بر عهده گرفت. از تیم شالکه ۰۴ به تیم سنت آمد و در نهایت به بلژیک رفته و هدایت تیم ملی بلژیک را در سال ۲۰۱۲ برعهده گرفت. ۴ سال سرمربی تیم بلژیک بود و در نهایت به ساحل عاج آمد و هدایت این تیم را بر عهده گرفت. او که به عنوان گزینه نهایی سرمربی‌گری تیم ملی ایران عنوان می‌شود کارنامه موفقی با تیم بلژیک به دست نیاورده است و در نهایت جام جهانی توانسته تیم را از دیگر گروهی بالا ببرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ