بررسی ژل و فیلر، ویژگی ها و خطرات - کلینیک پرسیس

بررسی ژل و فیلر، ویژگی ها و خطرات

بررسی ژل و فیلر، ویژگی ها و خطرات

 

کلینیک پرسیس نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک پرسیس کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

پیش از اینکه به سراغ یکی از این دو روش پر کننده های پوستی بروید بهتر از تفاوت های آن ها را بدانید و نسبت به نیاز خود بهترین روش را انتخاب کنید.

فیلر صورت چیست؟

با توجه به اینکه در طول افزایش سن میزان چربی صورت کاهش می یابد این موضوع باعث ایجاد چروک در صورت می شود. در این روش که با تزریق ژل یا فیلر که پر کننده پوست است، فرو رفتگی ها و چین و چروک های پوست حذف می شود.

نکته قابل توجه اینکه است که هدف اکثر مراجعین از انتخاب این روش، فرایند های زیبایی صورت همچون پر کردن گونه ها، فرم دادن چانه، برجسته تر کردن لب ها، پر کردن خطوط خنده و یا کمرنگ کردن زخم های پوستی است.

ژل تزریقی چیست؟

از متداول ترین انواع فیلر صورت تزریق اسید هایلورونیک است. این ماده به صورت طبیعی و در حجم بالا در بافت زمینه ای پوست تمام مهره داران قرار دارد و با افزایش سن میزان آن در بدن کاهش پیدا می کند و باعث ایجاد چین و چروک در صورت و نواحی دیگر بدن می شود. به همین دلیل تزریق ژل هایی از اسید هیالورونیک باعث ترمیم صورت و زیباسازی آن می شود.

نکته قابل توجه این است که این روش دائمی و نهایتا تا یک سال دوام خواهد داشت.

بهتر است برای چه مواردی و در چه زمانی تزریق ژل و فیلر انجام شود؟

  • اگر شما چین و چروک عمیق دور چشم ها،ابروها یا دهانتان دارید.
  • گر شما تمایل به تغییر در برجستگی وحجم لب و چانه و فک تحتانی تان دارید.
  • اگر شما مایل به جراحی و اعمال تهاجمی برای جوانسازی نبوده یا به‌ دلایلی جراحی در شما مجاز نباشد.
  • برای پرکردن یا کاهش عمق خطوط خنده (چین های نازولبیال)
  • برای بر طرف کردن خطوط Marrionette (خطوطی که از گوشه لب به طـرف چـانه کــشیده می شوند).
  • برای بر طرف کردن آن دسته ازخطوط اخم که در حالت استراحت دیده می شوند و با تزریق بوتاکس به تنهایی برطرف نمی شوند.
  • در مواردی که در اثر مشکلاتی مانند سالک یا آکنه زخم‌های عمیق و گود دارند.
  • برای اصلاح گودی زیر چشم
  • برای برجسته سازی لب ها
  • برای برطرف کردن آن دسته ازخطوط پیشانی که در حالت استراحت دیده می شوند و با تزریق بوتاکس به تنهایی برطرف نمی شوند.

چه مناطقی مناسب برای برداشت چربی است؟

بهترین محل‌هایی که می‌توان چربی را برداشت کرد در افراد مختلف متفاوت است و منطقه‌ای مناسب است که چربی آن با رژیم غذایی کم نمی‌شود. عموما بهترین مناطق قسمت خارجی ران و باسن هستند. اما به طور کلی  تقریبا از چربی زیر پوست در هرنقطه ای از بدن می توان بدین منظور استفاده کرد ولی نواحی پهلو ها، رانها، کنار زانو و زیر شکم معمولا چربی مقاوم تری دارد.

تفاوت ژل و فیلر

از جمله تفاوت های مهم  ژل و فیلر می توان به ماندگار بیشتر تزریق چربی در مقایسه با تزریق ژل اشاره کرد. با این وجود تضمینی در ماندگار تزریق چربی داد و برای اینکه تزریق ژل و فیلر شما به نوعی ماندگاری بیشتری داشته باشد باید به نوعی عمل  شود که سلول های آن زنده بمانند در غیر این صورت ممکن است آسیب های دیگری به بدن وارد شود. برای اطمینان از زنده ماندن سلول های چربی باید این سلول ها به روش صحیح و به آرامی دوباره به بدن تزریق شود. که با مراقبت پس از تزریق می توان نتجیه بهتر و سازگار تر دریافت کرد.

هزینه تزریق فیلر در مقابل تزریق ژل به مراتب بیشتر است. به نوعی تزریق چربی نسبت به تزریق ژل بسیار زمان بیشتری ر صرف می کند که البته با توجه به نتایج دائمی و بلندمدت، روشی مقرون به صرفه است.

انواع فیلرهای پوستی پرکاربرد

هیالورونیک اسید: این ماده به صورت ژل بوده و به طور طبیعی در بدن یافت می شود، این نوع فیلر عموما در حجم دادن به گونه ها و از بین بردن چین و چروک در اطراف لب ها، پیشانی و دور چشم به کار می روند.

هیدروکسی آپاتاید یا آپاتیت: در این نوع پرکننده از کلسیم به صورت ذره های میکروسکوپی استفاده می شود که به یک ژل اضافه می شوند و سپس تزریق می شوند.

پلی لاکتیک اسید: نحوه عملکرد این نوع فیلر نسبت به دیگر فیلرها متفاوت است و به جای پرکردن باعث تحریک پوست نسبت به تولید کلاژن می شود این فیلر از نوع نیمه دائم است.

خطرات تزریق ژل و فیلر

از مرغوب ترین انواع فیلر و ژل همان چربی بدن است که به صورت طبیعی به کار می رود. موارد پرکاربرد فیلر و ژلی که برای شما عنوان شد هر کدام خطرات و عوارض خودشان را دارند. به طور مثال فیلر هیالورونیک اسید که پرکاربردترین فیلر این روزهاست، باید از مواد باکیفیت تهیه شوند و توسط افراد متخصص مانند جراحان پلاستیک، متخصصان پوست، جراحان گوش، حلق و بینی به کار گرفته شود، در غیر این صورت باعث عوارضی همچون بسته شدن عروق، خونریزی و کبودی شود.

در دوره نقاهت نتایج تزریق فیلرها بلافاصله ظاهر می‌شود و ممکن است بعد از زریق مختصری التهاب یا کبودی، قرمزی و بی حسی موقت داشته باشید و یا احساس کنید بیش از حد نیاز، تزریق شده است.

آیا فیلرهای  لب ایمن هستند؟

فیلرهای لب یک روش زیبایی شناسی هستند، بنابراین همیشه احتمال خطا و یا اشتباه وجود دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که فقط به یک پزشک حرفه ای معتبر اجازه دهید این کار را انجام دهد.

علاوه بر این در صورت عدم رضایت، پزشک شما قادر است فورا HA را با تزریق دیگری حل کند. این کاری است که یک آرایشگر نمی تواند انجام دهد.

حتما محصولی را که به شما تزریق شده نیز مشاهده کنید. در طول درمان، محصول باید از جعبه گرفته شود. همه چیز باید شفاف باشد. شما باید بتوانید دقیقا ببینید که چه چیزی اتفاق می افتد و از چه مواردی استفاده می شود.

 

تزریق ژل و فیلتر چه هزینه هایی خواهد داشت؟

 

این هزینه بسته به تجربه جراح و محل انجام عمل متفاوت خواهد بود. و در مورد آن با جراح خود صحبت کنید.
هزینه‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • هزینه حق العمل جراح
  • هزینه بیمارستان یا محل تزریق
  • هزینه بی حسی یا بیهوشی
  • هزینه دارو (فیلر و …)

کلینیک پرسیس

خدمات کلینیک پرسیس: انجام کلیه کارهای زیبایی از جمله: تزریق ژل و بوتاکس مزوتراپی پلکسر هایفوتراپی لیزر فوتونا جوانسازی لیفت پلک و ابرو لاغری عملهای تزریق چربی عمل بینی لیپوماتیک...

سوالات خود را از کلینیک بپرسید
  • عسل رهایی

    سلام هزینه پروتز گونه چقدر میشه

  • Reyhanehseyf

    سلام وقت بخیر من قبلا پیش خانوم دکتر فیلر لب و میکرونیدلینگ انجام دادم میخواستم زاویه سازی فک انجام بدم میشه لطفا بگید از چه قیمتی شروع میشه اخرین بار خانوم دکتر گفتن دو سی سی کافیه

  • Elnaz

    سلام ،من حدود ۳سال میشه پیش خانم دکتر تزریق فیلر انجام دادم الان ظاهر لبم تغییر کرده با اوایل تزریقم سوال داشتم ک آیا تخلیه لبم انجام میدید ؟؟؟

  • لغو پاسخ