بهترین برندهای مورد استفاده برای ایمپلنت دندان - دکتر نوژن نوچی

بهترین برندهای مورد استفاده برای ایمپلنت دندان

بهترین برندهای مورد استفاده برای ایمپلنت دندان

 

دکتر نوژن نوچی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر نوژن نوچی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

میزان اعتبار کاشت دندان به فاکتور هایی از قبیل: قدمت، پژوهش های انجام شده و درصد موفقیت آن بستگی دارد. بهترین تولید کننده ایمپلنت در سطح جهان کشور آمریکاست که سابقه زیادی در طراحی و ساخت  آن دارد. یکی دیگر از موارد قابل اهمیت در زمینه سابقه یک برند اینست که در صورت نیاز به تعویض قطعه بعد از چند سال بتوان آن را از همان برند تهیه کرد.

 

بهترین برند های ایمپلنت دندان در دنیا مطالعات پژوهشی زیادی انجام می دهند تا بتوانند در هر شرایطی نیاز بیمار را برطرف سازند. برای بیماران دیابتی اکثرا از ایمپلنت آمریکایی برای کاشت دندان استفاده خواهد شد چون به کل شرایط و نیاز های بیمار در ساخت این نوع توجه ویژه شده است.

 

همانطور که ذکر شد پایه های آن از جنس تیتانیوم هستند و تنها درصد خلوص و سطح آن ها با یکدیگر فرق دارد، در صورتی که درصد خلوص پایینی داشته باشد از سطح قیمت پایین تری برخوردار بوده و عمر کمتری دارد ،در نتیجه احتمال شکست در درمان با این نمونه ها بیشتر خواهد بود. بهتر است از برند های که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و شهرت زیادی ندارند استفاده نشود.

 

نوع برند در انتخاب پایه بسیار موثر است. برند های شناخته شده کشور آمریکا نوعی پاسپورت خدماتی در اختیار بیماران خود قرار می دهند. بدین معنا که در صورت بروز هرگونه مشکل ناشی از پایین بودن کیفیت، او می تواند در هر کشوری که حضور دارد به صورت رایگان مجددا نسبت به درمان خود اقدام کند.

 

روش های مختلف کاشت ایمپلنت دندان

روش های کاشت ایمپلنت  به دو صورت است:

  • با برش لثه (flap)
  • بدون برش لثه (flapless)

در روش اول جراح لثه را برش می دهد تا به قسمت مرزی استخوان برسد. با استفاده از ابزار جراحی، لثه کنار زده شده تا وی بتواند قسمت دریل استخوان را واضح ببیند. زمانی از این روش استفاده می شود که استخوان باریک است و باید دید مستقیم به استخوان داشت. عیب این تکنیک اینست که درد و لطمه به لثه و استخوان وارد خواهد شد.

 

کاشت ایمپلنت دندانی با روش برش لثه

در صورتی که استخوان باریک نبوده و دارای قطر کافی باشد از روش بدون برش لثه استفاده خواهد شد. از آنجایی که این روش دیجیتال بوده و با استفاده از راهنمای جراحی انجام می شود، بدون خطای دستی می باشد. گاید یا راهنما همانند یک شابلون روی فک قرار گرفته و موجب می شود که میزان خطا در دریل اشتباه و غیر عمود فک بسیار کم شود. بدین صورت طول عمر بیشتری خواهد داشت. طی این روش نیازی به بخیه زدن فک نیست و سطح آسیب به بافت های نرم و سخت دهان و دندان حداقل ممکن است.

کاشت ایمپلنت دندانی با گاید جراحی

پزشک اطلاعات مورد نیاز از آناتومی فک بیمار را وارد نرم افزار کرده و قطعه مورد نظر درون آزمایشگاه ساخته می شود. پس از آماده شدن، هنگام جراحی از آن استفاده خواهد شد. گاید جراحی یا راهنمای جراحی میزان دقت را بالا برده و زمان جراحی را کاهش خواهد داد. هر چه دقت جراحی بالاتر رود درصد موفقیت کاشت دندان نیز بیشتر می شود.

گاید جراحی چیست؟

یکی از ابزار های نوین علم دندانپزشکی استفاده از گاید جراحی یا راهنمای جراحی است که در بیشتر عمل ها از آن استفاده خواهد شد. برای استفاده از سرجیکال گاید  از قالب گیری و تصاویر سه بعدی دهان بیمار استفاده خواهد شد تا بتوان قالب مناسب را تهیه کرد.

 

عمر ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت به عنوان دندان دائمی از آن یاد می شود و نسل سوم دندان ها به شمار می رود، با مراقبت صحیح از ایمپلنت می توان تا آخر عمر از آن استفاده کرد.

به واسطه استفاده از ایمپلنت دندان تغذیه مناسب باعث بهبود کیفیت زندگی و فراهم شدن امکان رسیدن مواد پروتئینی و ویتامین های مختلف به بدن می شود.

 

آیا پوسیدگی در ایمپلنت های دندانی اتفاق می افتد؟

تا کنون موردی مبنی بر پوسیدگی ایمپلنت وجود نداشته اما بیماران باید بعد از انجام ایمپلنت بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کند و در سال یک بار جرم گیری انجام شود.

عواملی که باعث می شود ایمپلنت دچار مشکل شود:

 

  • درمان بیماریهای لثه قبل از انجام ایمپلنت
  • سیگار کشیدن بر روی ایمپلنت تاثیر می گذارد زیرا خونرسانی در افراد سیگاری کم می شود در نتیجه موفقیت ایمپلنت کاهش می یابد.
  • در صورتی که فرد دچار دیابت باشد باید حتما کنترل شود
  • افرادی که دارای اختلال دندان قروچه هستند.

 

هزینه کاشت دندان با روش ایمپلنت

توجه داشته باشید این یک جراحی چند مرحله ای است که به دو شکل توسط یک پزشک و یا چندین دندانپزشک در تخصص های مختلف  انجام می گیرد. یکی از عوامل تعیین کننده سقف و تخمین قیمت ها، استفاده از این روش توسط یک یا چند پزشک متخصص است. تبحر و مهارت دندانپزشک معالج تاثیر بسیار زیادی در برآورد هزینه های ترمیم زیبایی دندان در این عمل ترمیمی دارد. عمل ترمیمی کاشت دندان در قراردادهای بیمه ای نیست و پرداخت هزینه کاشت دندان آن در اکثر مواقع به عهده شخص است.

 

استفاده از روش های مختلف قالب گیری و روکش در عمل کاشت دندان فاکتور مهمی در تخمین هزینه های ترمیم زیبایی دندان در این روش است و توسط دندانپزشک متخصص پروتز مشخص می گردد. تهیه پروتز از برخی برندهای تولید کننده مشهور و صاحب نام، احتیاج به پرداخت هزینه های بسیار زیادی داشته و تعدادی از این شرکت ها به عنوان ضمانت، انجام مجدد درمان پس از شکست در خط اول درمان را به عهده می گیرند. برخی برندهای شرکت تولید کننده پروتزهای دندانی در کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، سوئیس و سوئد بسیار گران قیمت است و تهیه آنها احتیاج به پرداخت هزینه های بسیار زیادی خواهد داشت.

دکتر نوژن نوچی

دکتر نوچی، جراح دندانپزشک؛ دارای مدرک فلوشیپ و مسترشیپ پروتز های دندانی و ایمپلنت از دانشگاه بن آلمان. که در حال حاضر به صورت تخصصی در حیطه دندان پزشکی زیبایی و...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ