مزوتراپی لاغری یک درمان غیر تهاجمی - دکتر بنفشه علایی

مزوتراپی لاغری یک درمان غیر تهاجمی

مزوتراپی لاغری یک درمان غیر تهاجمی

 

دکتر بنفشه علایی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر بنفشه علایی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

تصمیم گیری برای کاهش وزن یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید و یک برنامه رایج برای کاهش وزن اغلب شامل رژیم غذایی و ورزش است. اما ممکن است در بعضی مواقع احساس دلسردی کنید وقتی دیگر نمی توانید وزن خود را کاهش دهید. اگر خود را در این موقعیت یافتید، می توانید مزوتراپی با لاغری را در نظر بگیرید. این جایگزین غیر جراحی برای لیپوساکشن است. مزوتراپی کاربردها و فواید زیادی دارد، از جمله چربی سوزی، رفع سلولیت و سفت شدن پوست. در ادامه مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم.

مزوتراپی لاغری چیست و به چه منظور استفاده می شود؟

مزوتراپی لاغری در حال حاضر به‌عنوان جایگزینی مناسب برای لیپوساکشن شناخت ه‌شده است. مزایای مزوتراپی بیش از لیپوساکشن است، مثلا درد کمتری دارد و همچنین غیرتهاجمی است، همچنین زمان بهبودی به طور قابل‌ توجهی سریع‌تر است؛ بنابراین افراد می‌توانند نتایج مشابهی را بدون نیاز به دست کشیدن از کار و فعالیت‌های اجتماعی به دست آورند.

 

مزوتراپی لاغری یک درمان غیر تهاجمی است که بدن را به شکل دلخواه فرد تراش می‌دهد. مزوتراپی چربی بدن را کاهش و غبغب و چربی پهلوها و هر ناحیه دیگر که تجمع چربی دارد را نیز از بین می‌برد. اگر شما از روش‌های دیگر حذف و کاهش چربی بدن ناامید شده‌اید، وقت آن است که مزوتراپی لاغری را امتحان کنید.

 

در این روش از تزریق دوزهای بسیار اندک داروهای مزوتراپی که اثر ضد سلولیتی و چربی سوزی دارند استفاده می‌شود. با تزریق این مواد در مزودرم (لایه میانی پوست)، ترمیم پوست تحریک شده، سلول‌های چربی آب شده و بافت همبند که باعث ایجاد سلولیت هستند تخریب می‌شوند.

مزایای استفاده از روش مزوتراپی برای لاغری

هزینه این روش نسبت به روش های مشابه کاهش چربی همچون لیپوساکشن و لیپوماتیک، کمتر است.

  • این روش دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد
  • یک روش غیر جراحی است و در کمتر از نیم ساعت قابل انجام می باشد.
  • نیز به بیهوشی ندارد و در برخی موارد تحت بی حسی موضعی انجام می شود.
  • بلافاصله بعد از انجام می توان به کار های روزمره خود ادامه دهید و نیازی به استراحت طولانی مدت نیست.
  • مراجعه کننده دردی را حس نمی کند.

 

نواحی و موارد درمان با روش مزوتراپی

مزوتراپی لاغری موضعی می‌تواند برای نواحی دارای چربی سخت و نرم، از جمله مناطق شکمی، پهلوها، پشت و کمر، ران، بازو، زانو و باسن مورد استفاده قرار گیرد. مناطق سلولیتی بر روی پاها و ران‌ها و همچنین چربی بیش ‌از حد گردن و صورت می‌توانند با روش مزوتراپی با موفقیت درمان شوند. اکثر بیماران وقتی مشاهده می‌کنند که ورزش و رژیم غذایی سالم برای از بین بردن نواحی سلولیتی یا چربی ناتوان است، به مزوتراپی لاغری روی می‌آورند.

چه کسانی می تواند از روش مزوتراپی استفاده کنند؟

این روش برای همه افراد سالم بین ۱۸ الی ۷۰ مناسب است. افرادی که اضافه وزن زیادی ندارند و مبتلا به بیماری هایی همچون دیابت، بیماری های قلبی، سرطان و بیماری های خونی نیستند، می توانند از این روش جهت لاغری موضعی و رفع سلولیت استفاده کنند.

 

این اضافه وزن اندک می تواند در ناحیه شکم، بازوها، پهلو ها، ران ها باشد. همچنین ترک هایی که بر اثر کاهش و افزایش ناگهانی وزن بر روی پوست ایجاد می شوند، به خصوص در خانم هایی که بارداری را تجربه کرده اند، می تواند این روش مناسب باشد.

 

مزوتراپی لاغری در قسمت غبغب نیز کاربرد دارد و ضمن رفع غبغب، می تواند باعث لیفت و جوانسازی پوست ناحیه گلو شود. البته این کار با روش های تکمیلی دیگر همچو هایفوتراپی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. در رفع ریزش مو از دیگر کاربرد های این روش است.

روش انجام مزوتراپی لاغری

مزوتراپی لاغری روشی با حداقل تهاجم برای لاغری است. این روش می تواند برای از بین بردن و حذف چربی‌های اضافی از طریق تزریق مواد شیمیایی به زیر پوست و ناحیه درمان نیز باشد. مزوتراپی متشکل از آنزیم‌ها، ویتامین‌ها و ماده‌ای مشتق شده از سویا (گیاه) به نام فسفاتیدیل کولین که اصلی‌ترین مواد شیمیای موجود در روغن است، است.

ماده شیمیایی موجود در محلول مزوتراپی(فسفاتیدیل کولین) کاملا ماده‌ای بی‌خطر است. اکثر پزشکان از دوز بالای این ماده در درمان کلسترول بالا استفاده می‌کنند. سوزن تزریق مزوتراپی خیلی نازک و به اندازه سوزن‌هایی است که در طب سوزنی استفاده می‌شود.

قبل از تزریق مزوتراپی محل درمان را بی‌حس می‌کنند. موقع تزریق نیز سوزش خفیفی ایجاد می‌شود که قابل تحمل است.

بعد از انجام تزریق در محل چربی‌های اضافی پیوند مولکولی چربی‌ها در هم می‌شکنند و چربی تجزیه می‌شود و از حالت جامد به مایع تبدیل می‌شود.

مدت انجام عمل مزوتراپی در حد معمول حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است. بدن بعد از گذشت چند هفته از تزریق ضایعات چربی را از طریق سیستم‌های تصفیه مانند کبد و روده‌ها خارج می‌کند. بعد از چهار هفته اکثر بیماران نتایج بهبود را مشاهده می‌کنند.

تعداد جلسات مورد نیاز مزوتراپی برای لاغری

برای بهبودی کامل در لاغری موضعی با مزوتراپی و مشاهده نتایج بهتر و نیز حفظ تاثیرات تعداد جلسات با فواصلی که پزشک متخصص تعیین می‌کند متغیر است. فواصل آن بین ۶ تا ۸ هفته است. تعداد جلسات به وضعیت بیمار بستگی دارد.

مزوتراپی لاغری

مزوتراپی لاغری یک روش مناسب و مطلوب است. به یاد داشته باشید که مزوتراپی فقط برای لاغری موضعی مناسب بوده و نمی‌توان آن را برای درمان چاقی به کار برد. داروهای تزریق‌شده، گردش جریان خون را در ناحیه تحت درمان افزایش داده و به آب شدن چربی‌ها کمک می‌کنند. انجام این فرایند زمان‌بر است و نتیجه آن پس از چند هفته مشخص می‌شود. چربی‌های آب‌شده از طریق فرایندهای طبیعی از بدن دفع می‌شوند. با انجام چند جلسه درمانی، نتایج شگفت‌انگیزی حاصل می‌شود.

مزوتراپی برای درمان سلولیت

سلولیت‌ها را نمی‌توان با کنترل رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی از بین برد. مزوتراپی یک روش مناسب برای درمان سلولیت‌ها است. با این روش درناژ لنفاوی بهبود یافته و بافت‌های فیبروتیک سخت شده از بین می‌روند. انجام این فرانید به بهبود گردش خون نیز کمک می‌کند. پس از مدتی، بهبودی به طور مشهودی مشخص می‌شود. همانند مزوتراپی برای درمان بیماری‌های دیگر، درمان سلولیت‌ها نیز باید در چندین جلسه انجام شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

 آیا مزوتراپی لاغری با درد و ناراحتی زیادی همراه است؟

از آنجا که مقدار کمی از دارو به وسیله سوزن‌های ریز در این فرایند تزریق می‌شوند، انجام آن با درد همراه نیست. بیشتر متقاضیان بیان داشته‌اند که در هنگام انجام این فرایند احساس سوزن سوزنی شدن داشته‌اند. معمولا انجام این روش 20 تا 30 دقیقه زمان می‌برد.

نتایج حاصل از مزوتراپی لاغری چه موقع نمایان می شوند؟

چربی‌های لیپولیز شده و مواد زائد ناشی از سلولیت‌ها از طریق کبد و کلیه‌ها دفع می‌شوند. پس از چند هفته نتایج مشخص و ملموس می‌شود. پس از 2 تا 4 هفته بیماران نتایج تغییر شکل در قسمت درمان شده بدن را مشاهده کرده و خواهند دید که ناهمواری‌ها و فرورفتگی‌ها بهبود پیدا می کنند.

ماندگاری نتایج حاصل از انجام مزوتراپی لاغری به چه صورت است؟

نتایج مزوتراپی لاغری بسیار ماندگار خواهند بود به‌خصوص هنگامی‌که با ورزش و تغذیه مناسب همراه باشد.  بااین‌حال نمی‌توان پیری طبیعی را که روی ظاهر فرد تاثیر می‌گذارد متوقف کرد. به همین دلیل مراجعه منظم به پزشک برای مزوتراپی لاغری را توصیه می‌شود. به‌طور متوسط، شما در حدود ۳ تا ۵ جلسه درمان در فواصل ۱ هفته‌ای نیاز دارید. بسته به ناحیه مورد نظر تعداد جلسه‌ها ممکن است افزایش یابد.

آیا احتمال بازگشت چربی بعد از مزوتراپی لاغری وجود دارد؟

مزوتراپی لاغری چربی را از سلول چربی بدون از بین بردن آن رفع می‌کند. این روش به پوست شما کمک می‌کند ظاهر طبیعی خود را دوباره به دست آورد. اگر بعد از مزوتراپی دچار افزایش وزن شوید چربی به‌سادگی دوباره به منطقه درمان بازمی‌گردد.  میزان شکست و عدم نتیجه بخشی درمان مزوتراپی بسیار کم است (۸%). ورزش و رژیم غذایی همراه با مزوتراپی بهترین نتایج دراز مدت را نشان داده است.

عوارض جانبی مزوتراپی لاغری

از آنجا که مزوتراپی برای لاغری مستقیما روی ناحیه تحت درمان انجام می‌شود، تصور بر این است که عوارض جانبی آن کاهش یافته و محدود می‌شود. برخی از عوارض جانبی ناشی از انجام فرایند مزوتراپی عبارتند از:

  • واکنش‌های سریع و کند آلرژیک به محلول‌ها و داروهای مزوتراپی
  • لسیتین باعث تورم و التهاب می‌شود.
  • عفونت‌های پوستی
  • پیگمانتاسیون (رنگ گرفتن پوست) در ناحیه تزریق
  • کبودی در محل تزریق
  • ایجاد زخم اسکار در ناحیه تزریق

هزینه انجام مزوتراپی لاغری

محل درمان و تعداد جلسات مورد نیاز باعث تفاوت در هزینه مزوتراپی لاغری می‌شود. به عنوان مثال، رفع غبغب کمتر از حذف چربی اضافی در ناحیه کمر و ران هزینه به همراه دارد. میزان داروی مورد نیاز نیز بستگی به ناحیه تحت درمان دارد. در جلسه مشاوره‌تان، پزشک قادر خواهد بود تا تعداد تقریبی سرنگ‌های مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مورد نظر شما را تعیین کند. این فاکتور، هزینه کلی را مشخص می کند.

 

در کل هزینه به پزشک و محل مطب بستگی دارد. به علاوه، هزینه کل به ماهیت درمان و تعداد جلسات مورد نیاز برای دست‌یابی به نتایج مطلوب بستگی دارد.

دکتر بنفشه علایی

دکتر بنفشه علایی، پزشک پوست، مو و زیبایی متولد ۱۳۵۱، فارغ التحصیل سال ۱۳۷۷ از دانشگاه علوم پزشکی تهران سابقه ۲۰ سال طبابت در بخش خصوصی دارای مدرک لیزر از انستیتو...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • علیرضا شیبک

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من تازه مو کاشتم و هر روز قرص زینک و بیوتین می خورم ایرانی شو گرفتم و استفاده می کنم فرقی با خارجی ش نداره اگه ایرانی اثری نداره خارجی شو بگیرم ممنون و باتشکر

  • mahsa

    سلام خسته نباشید ببخشید برای ازبین بردن جای جوش چکار باید کنم.ممنون میشم راهنماییم کنید

  • مریم عاشوری

    سلام خسته نباشید من بر اثر ی اتفاقی خودکشی کردم والان جای زخم هام نمیره چیکارکنم ؟

  • حمید

    سلام‌خسته نباشید بعضی جاهای مختلف صورت من مو در نمیاد باید چیکار کنم ممنون میشم راهنمایم کنین

  • لغو پاسخ