چگونه جراحی بینی گوشتی رضایت بخشی داشته باشیم؟ - دکتر علی شهابی

چگونه جراحی بینی گوشتی رضایت بخشی داشته باشیم؟

چگونه جراحی بینی گوشتی رضایت بخشی داشته باشیم؟

جراحی بینی گوشتی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بینی تان را عمل کنید اما آیا به این هم  فکر کرده اید که اگر بینی تان گوشتی باشد ممکن است نتیجه عمل تان خیلی رضایت بخش نباشد؟ اگر چنین مشکلی دارید حتما مقاله زیر را بخوانید و با آگاهی بیشتر دنبال عمل بینی تان بروید.

دکتر علی شهابی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر علی شهابی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

در ابتدا می خواهیم برای شما یک تعریف مشخص از بینی گوشتی ارائه دهیم تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. بینی گوشتی دارای پوست ضخیم و غضروف ضعیف و نازک است. روش های قدیمی جراحی تاثیر مثبتی در نتیجه جراحی بینی گوشتی نداشته زیرا با تراشیدن غضروف ها و نازک کردن آن ها با گذشت زمان به فرم و حالت قبل باز می گشت. اما امروزه تقویت غضروف های بینی و استحکام ساختار آن همراه با فرم دهی به بینی انجام می شود که نتیجه آن بسیار مثبت و برگشت پذیری و افتادگی بینی گوشتی را به حداقل و یا حتی به صفر خواهد رساند. در واقع در این تکنیک جراحی بینی، غضروف را از تیغه وسط بینی یا سپتوم برداشته و در قسمت نوک بینی قرار می دهیم تا موجب تقویت غضروف ها ی نوک بینی شود.

بینی های گوشتی به علت برخورداری از غضروف های ضعیف در اثر فعل و انفعالات پوستی و همچنین جاذبه زمین به سمت پایین متمایل می شوند. افتادگی یا برگشت بینی های گوشتی به همان دلیل اتفاق می افتد.

برای جلوگیری از برگشت بینی گوشتی، امروزه از تقویت غضروفی، حالت دادن و بازآرایی کردن آن استفاده می شود. به همین علت، پدیده برگشت بینی های گوشتی خیلی کم شده و شاید اصلا اتفاق نیافتد..

آیا جراحی بینی گوشتی بازگشت دارد؟

بینی های گوشتی برخلاف اسمشان دارای گوشت یا عضله زیادی نیستند بلکه مشخصات زیر را دارند:

پوست ضخیم و چرب، مشخص بودن منافذ پوستی، پهن بودن ناحیه نوک بینی، زیاد بودن ضحامت پره های بینی، زیاد بودن پهنای قسمت تحتانی بینی، زیاد بودن ارتفاع پره های بینی از کنار، ضعیف بودن غضروف های بینی.

در مجموع این مشخصات باعث می شود بینی پهن و بزرگ بوده و مشخصات زیبایی مانند خطوط موازی ناحیه پشتی بینی، خطوط زیبایی ناحیه پره بینی و شکل باریک و مشخص نوک بینی مشهود نباشد.

در بسیاری از این افراد عرض پایه استخوانی بینی هم زیادتر از نرمال است.

البته هر شخصی که نوک بینی پهن دارد در گروه گوشتی قرار ندارد.

در برخی افراد پهنای زیاد نوک بینی ناشی از غضروف های پهن و محکم است و این افراد بر خلاف بینی های گوشتی پوست نازک دارند و نتیجه جراحی زیبایی بینی در آنها بسیار بهتر است.

نتیجه جراحی زیبایی بینی گوشتی چیست؟

در بینی های گوشتی هدف اصلی باریکتر کردن نیمه تحتانی بینی تا حد امکان و شکل دهی مطلوب به ناحیه نوک و پره های بینی است.

برای رسیدن به این هدف ساختار غضروفی بینی با استفاده از غضروف تیغه میانی بینی همان شخص تقویت می شود تا با اعمال فشار بر روی پوست ضخیم و چرب آن، بینی شکیل تر و باریک تر حاصل شود.

در این بینی ها حتی الامکان از برداشتن زیاد غضروف و استخوان بینی پرهیز می شود و برداشتن آنها فقط در موارد وجود قوز بینی انجام خواهد شد.

نازک کردن پوست ضخیم در این افراد به دلیل امکان بروز عوارض برگشت ناپذیر و آسیب ماندگار پوستی جز در موارد خاص و به مقدار ملایم انجام نمی شود.

مراقبت بعد از عمل بینی:

چسب زدن بینی بعد از عمل بینی مدت یک یا دو ماه می تواند از ایجاد پوست ترمیمی در زیر پوست ضخیم جلوگیری و نتیجه دراز مدت بهتری را ایجاد کنید.

در برخی بیماران از تزریق آمپول کورتون به صورت زیر جلدی در ناحیه بالای نوک بینی برای کم کردن ضخامت پوست بینی استفاده می شود این تزریق توسط جراح بینی انجام شده و ممکن است نیاز به تکرار داشته باشد.

البته به دلیل اینکه امکان نازک شدن بیش از حد پوست به دنبال تزریق کورتون زیر جلدی وجود دارد باید تزریق محلول رقیق شده و به مقدار کم توسط جراح بینی ماهر انجام شود.

نتیجه عمل بینی

با استفاده از روش جراحی صحیح و تقویت کافی اسکلت غضروفی بینی در بسیاری از موارد می توان بهبود قابل توجهی در ظاهر افراد دارای بینی استخوانی یا گوشتی بوجود آورد.

باریک شدن بینی از روبرو، رفع قوز بینی، برطرف کردن افتادگی نوک بینی و شکل دار شدن و باریکی نوک بینی در بسیاری موارد قابل دستیابی است.

البته باید تاکید کنیم مسلما میزان باریک و شکیل شدن بینی های گوشتی به اندازه بینی های استخوانی نخواهد بود و صاحبان این بینی ها نباید انتظار بینی کوچک و فانتزی داشته باشند.

عمل بینی گوشتی فانتزی

مسلما اگر عمل بینی به روش صحیح و توسط بهترین جراح بینی گوشتی عمل شود هرگز به شکل قبلی خود بر نخواهد گشت و بهبود ظاهر آن دائمی خواهد بود.

به دلیل زیاد بودن ضخامت پوستی تورم این بینی ها بعد از عمل بیشتر بوده و مدت بیشتری طول خواهد کشید و برای مشاهده نتیجه نهایی باید ۱/۵ تا ۲ سال صبر کرد.

اطلاعاتی در مورد عمل بینی گوشتی

افرادی که دارای بینی گوشتی هستند بعد از عمل جراحی نیاز به یک تا دوماهه استفاده از چسب بینی دارند و ممکن است یک یا چند بار احتیاج به تزریق آمپول کورتون داشته باشند. دوره بهبود کامل تورم نیز در آنها طولانی تر از بینی های استخوانی است.

غیر از موارد ذکر شده سختی و درگیری بیشتری از بینی های استخوانی ندارد و افرادی که توسط تحت عمل قرار می گیرند ظرف حداکثر یک هفته می توانند کارهای روزمره و شغل خود را از سر بگیرند.

نحوه شستشوی سر بعد از جراحی بینی

شستشوی سر مي تواند مشابه آنچه انجام شود كه در آرايشگاه ها جهت شستشوی سر انجام می شود.

جراحی بینی آقایان

تمایل به زیبایی هم در خانم ها و هم در آقایان وجود دارد چه بسا که امروزه درصد تقاضای جراحی بینی در آقایان نیز به نسبت خانم ها افزایش چشمگیری یافته است.

ساختار بینی آقایان با بینی خانم ها کاملا متفاوت است افراد تصوری که از بینی ایده ال یک آقا در جامعه ما دارند بینی متفاوت با بینی ظریف یا عروسکی خانم هاست.

البته سلایق متفاوت است ولی تا حد امکان پیشنهاد یک جراح بینی جهت زیبا شدن چهره آقایان، بینی طبیعی و مردانه با رفع نواقص آن است تا نسبت بینی با سایر اجزای صورت مردانه هماهنگ و متناسب باشد و باعث جذابیت چهره فرد شود.

از جمله مشخصه هایی که بر نتیجه جراحی بینی آقایان تاثیر می گذارد پوست بینی و غضروف بینی است. چرا که آقایان پوست بینی کلفت تری دارند و استخوان و غضروف های محکمتری دارند.

در بینی آقایان معمولا انحراف و شکستگی بینی بر اثر ضربه و یا ورزش های سنگین بیشتر دیده می شود که همراه با جراحی زیبایی بینی می توان این نواقص از جمله انحراف و کجی بینی را رفع کرد.

بعد از خواندن این مطلب اگر مایل به عمل جراحی زیبایی هستید با جراح بینی ماهر و صادق در این زمینه مشورت کنید.

بعد از انجام معاینه و دانستن نقاط قوت و ضعف بینی خود و نیز مشاهده نتیجه عمل های جراحی انجام شده در افرادی مشابه خودتان، در مورد انجام دادن عمل تصمیم بگیرید.

 

دکتر علی شهابی

دکتر علی شهابی، متخصص گوش، حلق و بینی جراحی زیبایی بینی با حفظ عملکرد طبیعی جراح و متخصص گوش، گلو، بینی، سر و گردن بلفارو پلاستی (عمل پلک چشم) رفع...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • سودابه سعیدی

    با سلام چندین سال است که خارش گوش دارم تشخیص پزشک قارچ گوش بوده که بهم قطره و پماد بابت خشکی گوش دادن ولی درمان نشدم و همچنان خارش گوش اذیتم میکنه. با تشکر

  • مادح بیگلری

    سلام ببخشید دکتر بینی من بزرگ ساده ترین روش برای کوچک شدن بینی رو برام توضیح میدید؟ خیلی ممنون میشم

  • فرح رضایی

    سلام خسته نباشید دخترم بینی اش کیپ هست وهرشب موقع خواب با دهان نفس میکشه راهنمایی میفرمایید با عمل کردن خوب میشه

  • علی اصغر وظیفه دان

    با سلام آیا جراحی افتادگی پلک وبینی در سنین بالا 60 ساله هم موثر است وهزینه مالی هرکدام تقریبی چقدر میباشد؟با تشکر

  • لغو پاسخ
دکتر علی شهابی
بستن دکتر علی شهابی دکتر علی شهابی

سوالات خود را از دکتر علی شهابی بپرسید

02122636424