مزایای ایمپلنت های دندانی - کلینیک دندانپزشکی آرمانی

مزایای ایمپلنت های دندانی

مزایای ایمپلنت های دندانی

مزایای ایمپلنت

میلیون ها انسان در سراسر جهان دچار ریزش دندان می شوند، که دلیل آن می تواند تصادف، ضربه، پوسیدگی و آسیب دیدگی باشد. سال ها برای رفع این مشکل استفاده از پل ها و دندان های مصنوعی شایع و رایج بود که آن ها نیز مشکلات مخصوص خودشان را داشتند.

کلینیک دندانپزشکی آرمانی فرشته نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک دندانپزشکی آرمانی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

امروزه ایمپلنت، جایگزینی خوب و مطمئن برای ریشه های دندان های از دست رفته است. ایمپلنت ها در واقع پایه ای محکم برای دندان های جایگزین ثابت (دائمی)  یا قابل جابه جایی ایجاد می کنند که برای مطابقت با دندان های طبیعی شما ساخته شده اند. ایمپلنت  نوعی پایه از جنس فلزی سازگار( تیتانیوم) با بدن انسان است که بعد از عمل جراحی زیر لثه در داخل استخوان (محلی که دندان فرد افتاده است) قرار می گیرد و سپس دندان پزشک با استفاده از پروتزهای دندانی، روکش ایمپلنت را بر روی آن می کشد.

ایمپلنت های دندانی در یک کلام:

ایمپلنت های دندانی یکی از جدیدترین و بهترین روش های جایگزین دندان طبیعی است که این روزها طرفداران بی شماری دارد. در یک کلام ایمپلنت های دندانی دقیقا مشابه دندان شماست. آنها به گونه ای طراحی شده اند تا به استخوان فک شما متصل شده و گزینه ای دائمی برای شما به حساب می آیند. معمولا کسانی که تجربه ایمپلنت را داشته اند، رضایت زیادی از زندگی بعد از این عمل جراحی داردند. به گفته خودشان زندگی شان با تغییرات مثبتی همراه بوده است.

برخی از نکات مثبت ایمپلنت های دندانی عبارتند از:

ظاهر طبیعی و سالم

ایمپلنت ها‌ی دندان بسیار قوی و پایدار هستند و نه تنها ظاهری طبیعی دارند بلکه احساس و عملکرد آنها نیز همچون دندان‌های طبیعی و واقعی خود انسان است.

بهبود در تکلم، تلفظ و گفتار

زمانی که دندان مصنوعی موقت در دهان شماست، دندان ها می توانند درون دهان شما لغزش کنند و این باعث می شود در ادای کلمات دچار مشکل شوید. ایمپلنت های دندانی با اعتماد بنفسی که به شما می دهند، شما را در صحبت کردن راحت و بدون لغزش، یاری می دهند.

بهبود در خوردن و جویدن غذا

تا دندانی را از دست نداده باشید نمی توانید درک کنید چه مشکلاتی برای شما به وجود می آورد. شاید یکی از بزرگترین دردسرهای کسانی که دندان هایشان را از دست داده اند، از بین رفتن قدرت جویدن باشد. روی آوردن به غذاهای مخصوص و زودهضم و غذاهای نرم یا آبکی… این اشخاص هرغذایی را نمی توانند بخورند چون قدرت جویدن ندارند. چنین اشخاصی برای جبران کمبودهای غذایی خود مجبور به استفاده از مکمل می شوند. کاشت دندان با ایمپلنت به این اشخاص کمک می کند تا هرغذایی را که دوست دارند میل کنند و دیگر نیاز به تهیه و مصرف مکمل خاصی نداشته باشند.

لازم به ذکر است که ایمپلنت های دندان در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان ،جویدن با ایمپلنت بسیار طبیعی است.این در حال است که جویدن غذا با بریج ها دشوار است.

بهبود اعتماد بنفس

اغلب کسانی که دندان های خود را از دست داده اند یا آنها را کشیده اند، هنگام صحبت یا زمانی که لبخند می زنند معمولا اعتماد بنفس کمی دارند.برخی بخاطر نبودن دندان لبخند نمی زنند یا با کم حرفی سعی در پنهان کردن دندان های خود دارند. تنها دلیل آن این است که وقتی دندان در دهان نباشد صحبت کردن فرد دچار مشکل می شود و ممکن است تلفظ و ادای کلمات راحت نباشد و ادای کلمات به صورت ناخواسته اشتباه می شود. غالبا یکی از مزایا و فواید ایمپلنت دندان احیاء گفتار و افزایش اعتماد بنفس است.

به محض اینکه چنین اشخاصی ایمپلنت می کارند تنها کافیست دهان خود را باز کنند، لبخند بزنند یا با کسی صحبت کنند تا هر بار بر اعتماد بنفسشان اضافه شود. این اتفاق مخصوصا برای کسانی که سال ها است دندان های خود را از دست داده اند و یک باره ایمپلنت می گذارند بسیار شیرین تر است. برای همین ما به چنین اشخاصی توصیه می کنیم حتما ایمپلنت بگذارند تا زندگیشان زیر و رو شود و از اعتماد به نفس لبریز شوند. به همین دلیل بسیاری از مردم متوجه این شده‌اند که کاشت ایمپلنت های دندانی از ارزش بالایی دراز مدت برخوردار است و می‌تواند یک سرمایه‌گذاری خارق العاده در سلامت دهان و دندان در دراز مدت باشد.

سهولت در نظافت و پاکیزگی

از آنجایی که در ایمپلنت های دندانی دیگر نیازی به کشیدن دندان ها نیست، بیماران با خیال راحت برای این جراحی می توانند اقدام کنند. همچنین دندان های مجاور چون برای حمایت از ایمپلنت اصلاح نشده اند، بیشتر دست نخورده باقی می ماند که باعث بهبود سلامتی دراز مدت دهان و دندان بیمار می شود. از همه مهم تر تمیز کردنشان در مقایسه با بریج ها یا حتی پروتزهای دندانی راحت تر است. بنابراین با مراقبت از آن ها لازم نیست که خودتان را به آب و آتش بزنید. تنها مثل سابق باید دندان های خود را به طور مرتب مسواک بزنید.

برخلاف دندان‌های مصنوعی که باید برای تمیز کردن آنها شب‌ها آنها را از دهانتان بیرون بیاورید ایمپلنت دندان بصورت دائمی در دهان فرد باقی می‌ماند و لازم نیست که شب به هنگام خواب آن را مانند دندانهای مصنوعی در یک لیوان آب بیندازید. علاوه بر فرد هیچگونه نگرانی راجع به افتادن و لغزیدن آن مانند دندان‌های مصنوعی ندارد و شیوه مراقبت از آن همانند دندان‌های طبیعی با مسواک زدن مرتب و استفاده از نخ دندان است.

دوام طولانی

ایمپلنت ها بسیار با دوام هستند و چندین سال می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. با مراقبت خوب، بسیاری از ایمپلنت ها تا آخر عمر برای شما کارآیی خواهند داشت. دندان های طبیعی می توانند به راحتی در دوره پیری بریزند ولی ایمپلنت ها تا آخرین ثانیه عمر نیز می توانند در جای خود و در بهترین حالت حفظ شوند.

راحتی  و سهولت

پروتزهای متحرک قابل جابجایی هستند. ایمپلنت های دندانی، مشکلات ناخوشایند ناشی از پروتزهای دندانی را از بین می برند، و همچنین نیاز به چسب های کثیف برای نگهداری در محل ندارند.

بهبود لبخند

از نظر زیبایی شناسی، کاشت ایمپلنت های دندان به گونه‌ای طراحی شده است که طبیعی‌ تر از روش های سنتی پشتیبانی از دندان است و این موضوع خصوصا برای دندان های جلویی که بیشتر در دید هستند از اهمیت بیشتری برخوردار است. پیشگیری از بروز نقص استخوان قابل مشاهده برای داشتن لبخندی زیبا و سالم و بهبود ظاهر کلی صورت بسیار مهم است.

جوانی دوباره

ممکن است شما صرفا به دندان به چشم وسیله ای برای جویدن غذا نگاه کنید.اما از دید متخصصین دهان و دندان، دندان یکی از اجزای زیبایی شناختی صورت محسوب می شود. کسانی که از نعمت دندان های سالم و زیبا و تمیز برخوردارند معمولا چهره زیباتر و لبخند خواستنی تری داردند. این افراد بخش زیادی از زیبایی خود را مدیون دندان هایشان هستند. مطمئن باشید اگر این دندان ها آسیب ببینند یا بدرنگ باشند، دیگر آن زیبایی و درخشندگی سابق در لبخند و چهره این افراد دیده نمی شود.

از آنجاکه ایمپلنت های دندان یکی از مطمئن ترین روش های جایگزینی دندان های طبیعی شما است، به عنوان یک جانشین لایق هرآنچه که دندان شما انجام می دهد را با همان کیفیت برای شما به ارمغان می آورد.

ایمپلنت ها راحت و بدون سرو صدا در جای خود هستند

همانطور که می دانید دندان های مصنوعی به هنگام انجام کارهای روزمره مانند: خوردن، صحبت کردن، سرفه، بوسیدن، خمیازه کشیدن و لبخند زدن از جای خود تکان می‌خورند، گاهی ممکن است که مجبور شوید آنها را از دهان خارج کنید و مجدد در دهان خود تنظیم کنید. در عوض ایمپلنت های دندانی در داخل استخوان فک قرار می گیرند و چون در طی فرایندی با استخوان درآمیخته می شوند، لذا بدون هیچ حرکت و صدایی در جای خود قرار می گیرند.

ایمپلنت ها از تحلیل رفتن استخوان های دندان جلوگیری می کند

حتما می دانید که پس از از بین رفتن دندان، استخون اطراف ریشه دندان جذب بدن می شود و در نهایت منجر به از بین رفتن تراکم استخوان به میزان قابل توجهی شود. به زبان دیگر ایمپلنت ها نقش ریشه دندان ها را ایفا می کند و استخوان فک را محکم و سالم نگه می دارند.

ایمپلنت ها دندان های مجاور را خراب نمی کند

از آنجا که ایمپلنت دندان یک روش درمانی مستقل است لذا به پشتیبانی دندانهای مجاور نیازی ندارند. این در حالیست که در سایر روش‌های ترمیم دندان بعنوان مثال در بریج دندان باید دندانهای مجاور تراشیده شده و بر روی آنها سوار شوند. این کار باعث تغییر و البته تضعیف دندان‌های اطراف می‌شود.

ایمپلنت ها دچار حفره نمی شوند

با اینکه تاج های بازسازی شده ایمپلنت در برابر حفره های ایجاد شده غیرقابل نفوذ است، اما باز هم ضروری است که برای از بین بردن باکتری های اطراف آن، تمیزی و شستشو صورت گیرد زیرا نفوذ باکتری ها باعث ایجاد عفونت و تضعیف لثه و در بدترین حالت منجر به از بین رفتن کارایی ایمپلنت شوند.

برای درمان ایمپلنت دندان چقدر زمان لازم است؟

درمان ایمپلنت دندان یک فرآیند چند مرحله ‌ای است که چندین ماه طول می‌کشد. در حالت عادی از زمان جای گذاری پایه ایمپلنت در داخل استخوان فک تا زمانی که صاحب دندان می‌شوید سه تا شش ماه زمان می‌برد. با این حال در برخی موارد ممکن است بارگذاری فوری انجام شود به این معنی که بلافاصله پس از کاشت ایمپلنت، روکش دندان موقتی بر روی آن نصب شود تا فعلاً جای خالی دندان را در دهان پر کند اما این کار صرفاً جنبه زیبایی دارد و نمی‌توانید با این دندان غذا بخورید. پس از کاشت ایمپلنت 6 هفته تا 12 هفته طول می‌کشد تا بافت‌های پیرامون آن التیام پیدا کنند. در این مدت باید خیلی مراقب باشید که فشاری بر ایمپلنت وارد نکنید.

افراد مناسب ایمپلنت دندانی:

در واقع هر فردی که بخواهد پروتز ثابت نداشته باشد و از آناتومی بدن تقریبا سالمی برخوردار باشد، می تواند واجد شرایط کاشت دندان باشد. بطور کل از سن 18 سالگی به بعد رشد فک کامل شده است می توان کاشت دندان را انجام داد.

دوام ایمپلنت دندان چقدر است؟

در صورت مراقبت مناسب و معاینات مداوم دندانپزشک احتمالا ایمپلنت دندان برای شما همیشگی است و معمولا نیازی به تعویض ندارد اما طول عمر روکش دندان که بر پایه ایمپلنت نصب شده 10 تا 15 سال برآورد می‌شود که بسته به بهداشت دهان و برنامه غذایی تان ممکن است کمتر یا بیشتر شود.

احتمال موفقیت ایمپلنت دندان چقدر است؟

کاشت ایمپلنت دندان یکی از موفق‌ترین درمان‌های حوزه پزشکی محسوب می شود. میزان موفقیت در ایمپلنت های دندانی متفاوت است، بسته به جایی است  که در فک قرار می گیرند، اما به طور کلی، ایمپلنت های دندان دارای میزان موفقیت تا ۹۸٪ هستند. ایمپلنت با مراقبت مناسب می تواند یک عمر طول بکشد.

در نهایت هیچ دو بیمار و هیچ دو ایمپلنتی شبیه هم نبوده و در نتیجه روش‌ها و هزینه‌ها متفاوت خواهند بود. پس از جلسه‌ی اولیه و بررسی دهان شما، دندان‌پزشک یک برنامه‌ی درمانی را به شما ارائه می‌کند که شامل تعداد احتمالی جلسات و هزینه‌ها بوده و همچنین در صورت هر تغییری در این برنامه، شما را مطلع خواهد کرد. به این دلیل که دندان‌های شما از شکل لبخند و اعتماد به‌نفس گرفته تا توانایی شما در حرف زدن و شرکت در فعالیت‌های مورد علاقه‌تان، اثرات زیادی را بر روی زندگی شما گذاشته و هیچ روش بهتری برای پر کردن جای خالی یک دندان وجود ندارد، می‌توان گفت که کاشت دندان نوعی سرمایه‌گذاری پرارزش است.

کلینیک دندانپزشکی آرمانی فرشته

کلینیک دندانپزشکی آرمانی فرشته اکثر خدمات دندانپزشکی  مانند ایمپلنت، ارتودنسی، لامینیت، کشیدن و پرکردن دندان ها در این کلینیک انجام می شود. کلینیک دندانپزشکی آرمانی همواره کوشیده است تا با...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ
کلینیک دندانپزشکی آرمانی فرشته