اندو (درمان ریشه) چیست؟ - گروه تخصصی دندانپزشکی هومینا

اندو (درمان ریشه) چیست؟

اندو (درمان ریشه) چیست؟

اندو یا ریشه دندان

ریشه دندان که خود شامل پالپ (عصب) می باشد که پالپ خود تشکیل شده ازعروق، اعصاب و سلول. بیشتر افراد در طول زندگیشان دچار دندان درد شده اند وشدت این درد با توجه به مقدار پوسیدگی و عفونت متفاوت است. زمانیکه دندان شما در برخود با سرما و گرما یا در هنگام خوردن مواد غذایی سفت دچار درد شود و واکنش نشان دهد آن را جدی بگیرید زیرا این علائم نشان می دهد که دندان شما دارای مشکل است. پس باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا همان ابتدا، درمان شده و از پیشرفت آن جلوگیری شود. در صورت ترمیم نکردن پوسیدگی های سطحی، این علائم بیشتر شده و درد شما شدیدتر می شود. در این حالت عفونت و پوسیدگی به پالپ یا به اصطلاح عام عصب رسیده است. پوسیدگی در مراحل اولیه در قسمت های سطحی دندان یعنی مینا و عاج اتفاق می افتد اما در صورت عدم درمان پیشرفت کرده وبه پالپ دندان می رسد. در این حالت میکروبها داخل پالپ شده وایجاد تورم می کند. در اثر تورم فشار داخل آن بالا رفته در این حالت به عصب دندان فشار وارد می شود و برای بیمار درد زیادی را به همراه دارد. در این شرایط باید سریعا اقدام به درمان کنید زیرا در اثر عدم توجه عفونت به دندان های دیگر سرایت می کند و باعث عفونت و ورم آن دندان ها نیز می شود. بیمار باید سریعا اقدام به عصب کشی یا درمان ریشه (اندو) کند.

گروه تخصصی دندانپزشکی هومینا نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با گروه تخصصی دندانپزشکی هومینا کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

اندو یا درمان ریشه چیست؟

در روش اندو یا درمان ریشه ابتدا دندانپزشک ریشه ی دندان را خارج می کند و سپس داخل کانال آن را تمیز کرده و توسط مواد آن فضا را پرمی کند تا از نفوذ باکتریها به داخل آن جلوگیری کند . دندانپزشک به کمک این روش به بیمار کمک می کند دندانش را حفظ کند. اما این دندان به علت خروج عصبها دیگر زنده نیست. اما به فرد در غذا خوردن کمک کرده و همچنین کاربرد زیبایی برای دندان دارد.

گروه تخصصی دندانپزشکی هومینا

کلینیک دندانپزشکی هومینا دارای چهار مرکز تخصصی در تهران (سعادت آباد، پاسداران، تهرانسر و مرکز تخصصی زیبایی هومینا پلاس در ولیعصر) است که با 25 سال سابقه تجربه و همکاری...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ
گروه تخصصی دندانپزشکی هومینا