مزایای ونیر کامپوزیت - گروه تخصصی دندانپزشکی هومینا

مزایای ونیر کامپوزیت

مزایای ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت دندان یکی از محبوب ترین روش های زیباسازی طرح لبخند است که در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی به مزایای آن می پردازیم:

گروه تخصصی دندانپزشکی هومینا نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با گروه تخصصی دندانپزشکی هومینا کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

مزایای ونیر کامپوزیت

از ونیر کامپوزیت برای پر کردن دندان، ترمیم شکستگی ها، بستن فاصله بین دندان ها، بزرگتر تر کردن دندان، بلندتر کردن دندان، سفید کردن دندان ها و همچنین رفع ترک خوردگی ها استفاده می شود، به علاوه در مواقعی که دندان ها دچار انحراف و یا کجی جزئی بوده و نیازمند درمان طولانی مدت ارتودنسی نباشند، می توان از ونیرها به عنوان جایگزینی برای آن استفاده کرد و دندانی هایی زیبا و صاف تر داشت.

هزینه ونیر کامپوزیت

هزینه ونیر کامپوزیت در مقایسه با لمینت سرامیکی بسیار پایین تر است، بنابراین برای اغلب افرادی که با کمبود بودجه مواجه اند یا می خواهند تعداد زیادی از دندان های خود را لمینت کنند، این گزینه مناسب تر است.

در موارد بسیاری که نیازی به تراشیدن دندان نیست، نیازی هم به تزریق و بی حسی وجود ندارد و این موضوعی است که آرامش خاطر بسیاری از بیماران را تامین می کند.

نیازی به تراشیدن دندان برای کامپوزیت ونیر نیست، در مواردی هم که نیاز باشد، صرفا لایه ای از دندان به شکلی برگشت پذیر برداشته می شود، به طوریکه هر زمان خواستید ونیر کامپوزیت خود را بردارید، نیازی به گذاشتن چیزی در ازای آن نیست.

می توان رنگ کامپوزیت و دندان را نزدیک به هم انتخاب کرد، بنابراین بعد از پر شدن ترک خوردگی و یا لب پر شدگی، ظاهر دندان یک دست خواهد بود.

مراحل ونیر کامپوزیت به شرح زیر است:

اسیدخراشی: به وسیله اسید فسفریک، سطح دندان آغشته شده تا سطح عاج زیربهایی و مینا، عمق 5 الی 30 میکرومتر پیدا کند، این عملیات موجب بهبود اتصال ترمیم به دندان خواهد شد.

باندینگ: این مرحله برای چسباندن ترمیم به دندان استفاده می شود، چسب باندینگ یک اتصال میکرومکانیکی با دندان برقرار می کند که موجب محکم چسبیدن ترمیم به دندان می شود.

کامپوزیت محکم به روی دندان مالیده، شکل دهی و در انتها نیز با تاباندن نور، سفت خواهد شد.
برای دریافت مشاوره ونیر کامپوزیت می توانید با کلینیک دندانپزشکی در ارتباط باشید.

گروه تخصصی دندانپزشکی هومینا

کلینیک دندانپزشکی هومینا دارای چهار مرکز تخصصی در تهران (سعادت آباد، پاسداران، تهرانسر و مرکز تخصصی زیبایی هومینا پلاس در ولیعصر) است که با 25 سال سابقه تجربه و همکاری...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ
گروه تخصصی دندانپزشکی هومینا