بینی نیمه فانتزی - دکتر خسرو مقتدر

بینی نیمه فانتزی

بینی نیمه فانتزی

بینی نیمه فانتزی؛ رایج ترین مدل در جراحی زیبایی

هدف از جراحی پلاستیک بینی تا حد ممکن از بین بردن ناهنجاری بینی و ایجاد ظاهری تا حد ممکن ایده آل و استاندارد در بینی به شمار می رود؛ اما تفاوت در سلیقه افراد و روند جراحی باعث ایجاد تغییرات زیادی در مورد بینی مورد جراحی می شود. سه نوع مدل در جراحی های بینی وجود دارد که در زیر با آن ها و تفاوت هایشان با یکدیگر آشنا می شویم.

دکتر خسرو مقتدر نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر خسرو مقتدر کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

مدل طبیعی در عمل جراحی بینی

مدل طبیعی به معنای حفظ برخی از نقایص اولیه بینی اصلی نیست، بلکه به معنای مطابقت کامل بینی با سایر قسمت های صورت است. پس از جراحی این نوع از  بینی، نامزدها ویژگی های جراحی واضحی مانند جای زخم بخیه و سوراخ های بینی بسیار کوچک نخواهند داشت. به عبارت دیگر، اگر افراد را بعد از جراحی طبیعی بینی ببینید، متوجه نمی شوید که عمل بینی انجام داده اند. در جراحی طبیعی بینی، فقط ظاهر بینی قابل حل است و نوک بینی باریک و قائم نخواهد شد. همچنین مهمترین ویژگی بینی طبیعی، عدم انحنای بینی است. این مدل فرم بینی بیشتر مناسب آقایان است و آقایان آن را بیشتر دوست دارند.

مدل فانتزی (باربی / دالی بینی)

در جراحی بینی فانتزی، بینی شکل کوچکتر از حد معمول دارد، نوک بینی به سمت بالا قرار می گیرد و پل بینی خم می شود. بینی فانتزی ممکن است کاملاً مصنوعی به نظر برسد زیرا پشت بینی بیش از حد خمیده است یا نوک بینی بیش از حد به سمت بالا است که بینی را از شکل طبیعی خارج می کند. اندازه بینی دالی ممکن است با سایر قسمت های صورت نیز متناسب نباشد و غیر طبیعی به نظر برسد. اما با وجود همه این موارد، مورد استقبال بسیاری از خانم ها قرار گرفته است. بینی دالی یا فانتزی برای هر صورتی مناسب نیست. بنابراین زنانی که می خواهند جراحی بینی فانتزی انجام دهند باید فرم صورت خود را در نظر بگیرند.

از مشخصات ظاهری بینی های فانتزی یا عروسکی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

داشتن قوس مشخص بر روی بینی

نوک سربالا

سایزی کوچک

مدل نیمه فانتزی

بینی نیمه فانتزی ترکیبی از بینی طبیعی و بینی فانتزی است. قوس ایجاد شده در این جراحی کمتر از بینی فانتزی است که باعث می شود بینی کمتر از مدل های فانتزی منحنی باشد و به طور کلی این بینی برای افرادی مناسب است که تمایل به داشتن بینی طبیعی و بینی فانتزی نیز ندارند. در این مدل نیز ظاهر بینی از حالت طبیعی زیاد فاصله نگرفته نوک بینی بیش از حد بالا نرفته و بینی ظاهری به اصطلاح خوکی پیدا نکرده و همچنین قوس بینی هم حالت سرسره ای پیدا نکرده است.

تفاوت جراحی بینی فانتزی و طبیعی

تفاوت عمده بینی فانتزی و بینی طبیعی در زاویه نوک بینی با لب بالا است؛ به نحوی که زاویه لب فوقانی و نوک بینی در جراحی بینی طبیعی حدودا 95 درجه و در جراحی بینی فانتزی حدود 105 درجه است.

نکته مهم درباره جراحی بینی فانتزی

امروزه جراحی بینی فانتزی، مورد توجه عده زیادی قرار دارد و متقاضیان آن را عمدتا خانم ها، به خصوص خانم های جوان تشکیل می دهند. لذا لازم دانستیم در این مقاله به ذکر نکته ای کلیدی و مهم، در خصوص این مدل از جراحی بینی بپردازیم.

در جراحی بینی فانتزی یا اصطلاحا عروسکی ؛ باید در عین کوچک کردن سایز بینی و لحاظ نمودن دیگر ویژگی های بینی فانتزی، تناسب بینی با سایر عناصر صورت حتما مد نظر قرار داده شود. تا جایی که جراحی بینی به فرم فانتزی، منجر به بر هم خوردن هارمونی و توازن صورت نشود.

به عنوان مثال ؛ افرادی که صورت بزرگی دارند و دیگر اجزای چهره شان نیز از ابعادی بزرگ برخوردار است، گزینه مناسبی برای جراحی مدل بینی فانتزی به شمار نمی روند و نباید این مدل را انتخاب کنند. چرا که این انتخاب به نارضایتی آنها از نتیجه عمل خواهد انجامید.

تفاوت عمل بینی طبیعی و نیمه فانتزی

با توجه به نکاتی که ذکر می کنیم و مدل چهره شما، شما میتوانید تصمیم بگیرید کدام یک از این مدل ها برای بینی شما مناسب تر است:

در عمل بینی طبیعی زاویه لب بالا و نوک بینی به حالت 90 درجه حفظ می شود ولی در جراحی زیبایی بینی نیمه فانتزی، این زاویه تا 100 درجه برده می شود. قسمت میانی بینی در عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی قوس بیشتری نسبت به عمل بینی طبیعی دارد.

در عمل بینی نیمه فانتزی به علت اینکه بینی اصطلاحا سربالا می شود، سوراخ های تنفسی بینی کمی جمع می شوند و اگر پزشک مجرب نباشد، ممکن است بعدا در نفس کشیدن به مشکل بخورید. این مشکل در عمل بینی فانتزی بیشتر دیده می شود.

برای بینی های گوشتی که دارای پوست ضخیم تر و غدد چربی بیشتری هستند، عمل بینی طبیعی توصیه می شود. عمل بینی فانتزی و  نیمه فانتزی بیشتر برای خانم ها و بخصوص افرادی که دارای بینی استخوانی هستند توصیه می شود. عمل بینی استخوانی به صورت فانتزی می تواند نتیجه مطلوبی داشته باشد.

در کل برای افرادی که از قوس زیاد بینی فانتزی خوششان نمی آید و از عمل بینی طبیعی نیز رضایت ندارند، می توانند از عمل بینی نیمه فانتزی برای فرم دهی به بینی خودشان استفاده کنند.

مزایا عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی

این مدل نسبت به بینی طبیعی، ظرافت و زیبایی بیشتری دارد. (البته این مورد نیز باز هم به نظر پزشک و آنالیز چهره نیازمند است.)

بینی نیمه فانتزی ظاهر مصنوعی عمل بینی عروسکی را ندارد. نوک بینی در عمل نیمه فانتزی زیاد سربالا نمی شود و تقریبا حالت طبیعی دارد. در عمل بینی فانتزی نوک بینی سر بالاتر می رود.

قوس بالای بینی در عمل بینی نیمه فانتزی زیاد نیست و بینی حالت غیرطبیعی پیدا نمی کند. برای بینی های استخوانی و دارای انحراف ایده آل است.

مراقبت های بعد از عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی

به دلیل استفاده از مواد بیهوشی حین عمل، احساس سردرد و سرگیجه بعد از عمل، طبیعی است.

جهت رفع و بهبود کبودی ناشی از عمل، استفاده از کمپرس یخ به عنوان التیام بخش ضروری است.

تا دو هفته بعد از عمل از استعمال دخانیات، داروهای مختلف غیر از تجویز پزشک و مشروبات الکلی خودداری کنید.

هنگام خنده و عصبانیت مواظب باشید فشار بیش از حد به پوست و ناحیه بینی نیاید.

حداقل تا یک ماه پس از عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی، از قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید، شنا کردن، فعالیت های شدید بدنی و ورزش های سنگین پرهیز کنید.

نحوه خوابیدن شما شب ها بصورت طاق باز باشد.

هنگام عطسه کردن از فشار به بینی جدا خودداری کنید، عطسه با دهان بسته می توانید فشار زیادی را به بینی و مویرگ های داخل آن بزند و باعث خونریزی شود.

جهت انجام معاینات دقیق توسط پزشک متخصص، حتما سر وقت به کلینیک مراجعه کرده و دستورات پزشک را دقیق انجام دهید.

 

دکتر خسرو مقتدر

  سوابق آموزشی و شغلی دکتر خسرو مقتدر تحصيلات پايه اي را در دبيرستان تيزهوشان با نمره عالي به اتمام رسانده و سپس باكسب رتبه اي عالي در كنكور سراسري...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ
دکتر خسرو مقتدر
بستن دکتر خسرو مقتدر دکتر خسرو مقتدر

سوالات خود را از دکتر خسرو مقتدر بپرسید

09051488460