لمینت سرامیکی چیست و چه مزایایی دارد؟ - مرکز ایمپلنت زعفرانیه

لمینت سرامیکی چیست و چه مزایایی دارد؟

لمینت سرامیکی چیست و چه مزایایی دارد؟

لمینت سرامیکی چیست و چه مزایایی دارد؟

لمینت دندان سرامیکی یک پوسته نازک است که برای هر فرد به صورت سفارشی ساخته شده و روی دندان قرار می گیرد. لمینت سرامیکی ویژگی هایی دارد که آن را به یک انتخاب عالی برای اصلاح طرح لبخند تبدیل کرده است.

مرکز ایمپلنت زعفرانیه نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مرکز ایمپلنت زعفرانیه کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

لمینت دندان سرامیکی قوی و ماندگار است (طول عمر لمینت دندان بین 15 تا 20 سال است)، صاف (سطح شفاف ظاهری طبیعی را فراهم می کند)، همچنین لمینت سرامیکی دندان به راحتی لکه نمی گیرد.

مهمترین مزیت لمینت دندان سرامیکی زیباسازی فوق العاده لبخند است و دلیل اصلی افراد برای دریافت لمینت دندان سرامیکی نیز همین است.

همه روکش های لمینت دندان دارای خصوصیات مشترک زیر هستند:

بسیار نازک

بادوام

طبیعی به نظر می رسد

برای هر فرد سفارشی ساخته می شوند

بطور دائمی به قسمت جلوی دندان چسبانده می شود

روکش های لمینت سرامیکی دندان جلوی دندان (یا سطح) دندان را می پوشانند. لمینت سرامیکی به منظور اهداف بسیاری برای بیماران دندانپزشکی زیبایی استفاده می شود، از جمله کاربردهای لمینت سرامیکی اصلاح ناهمواری جزئی دندان ها، ساییدگی دندان و سفید کردن دندان است.

لمینت سرامیکی دندان همچنین می تواند شکل دندان های شما را تغییر دهد، تراشه ها را پنهان کند، نسبت نامناسب لثه به دندان را اصلاح کند، فاصله بین دندان ها را ببندد و بین دندان ها یکنواختی ایجاد کند.

برای نگهداری و مراقبت از لمینت دندان سرامیکی، به طور منظم از مسواک و نخ دندان استفاده کنید.

لمینت سرامیکی به طور خاص برای دندان های هر فرد و در آزمایشگاه تخصصی ساخته می شود. فرآیند ساخت روکش لمینت سرامیکی تقریبا 3 هفته طول می کشد. روکش های لمینت سرامیکی مقاومت بالایی در برابر تغییر رنگ دارند و بسیار بادوام هستند.

متخصص دندانپزشکی مرکز ایمپلنت زعفرانیه  زیبایی دندان های شما را ارزیابی می کند تا مشخص شود که شما کاندیدای روکش لمینت سرامیکی هستید یا خیر. دندانپزشک پیش از قراردادن روکش های “لمینت سرامیکی” روی دندان،  لبخند جدید شما را در شکل، رنگ و ابعاد مناسب طراحی می کند.

نتیجه نهایی این است که دندان های شما بعد از قرار دادن روکش های لمینت دندان سرامیکی، شکل و رنگ بهتری خواهند داشت. دندان های کج یا بد خط، صاف تر و زیباتر به نظر می رسند  و ظاهر کلی شما بهبود می یابد.

دندانپزشک زیبایی بسته به میزان نقص دندان ها از روکش های لمینت سرامیکی با ضخامت های مختلف استفاده می کند. بسته به نوع روکش هایی که متخصص دندانپزشک توصیه می کند، لمینت دندان شما متفاوت خواهد بود.

روش سنتی استفاده از روکش لمینت به طور کلی شامل مقداری آماده سازی دندان و تراشیدن مینای دندان است. این روش برای افرادی که دندان های بسیار آسیب دیده، بد فرم یا تغییر رنگ شده،  دارند، توصیه می شود.

تکنیک های بدون آماده سازی دندان یا حداقل آماده سازی، یک پوشش صاف سرامیک را روی دندان ها با حداقل اماده سازی دندان، می چسبانند.

این روش به روش غیر مستقیم لمینت معروف است. جنس این نوع لمینت، از سرامیک یا همان پرسلن است. دندان شما با لمینت سرامیکی ثبات رنگی بیشتری خواهد داشت. هزینه‌ لمینت سرامیکی نسبت به لمینت کامپوزیتی بیشتر است، بنابراین مقاومت بیشتری هم دارد.

لمینت ها یک گزینه استثنایی برای تاج ها هستند. آنها از یک سرامیک نازک و سفارشی ساخته شده اند که کاملاً روی دندان های شما می لغزند.

روکش ها در بسیاری از شرایط یک جایگزین عالی برای تاج ها هستند. آنها رویکرد بسیار محافظه کارانه تری را برای تغییر رنگ، اندازه یا شکل دندان فراهم می کنند.

روکش های سرامیکی می توانند نقایص نامطلوب، مانند دندان های لکه دار شده توسط تتراسایکلین، آسیب یا نتیجه یک روش ریشه کانال را پنهان کنند و برای پوشاندن پره های تغییر رنگ یافته در دندان های جلو ایده آل هستند.

بیمارانی که بین دندان های جلویی یا دندان های شان شکاف خورده یا فرسوده شده اند ممکن است روکش های چینی را در نظر بگیرند.

به طور کلی، روکش های دندان تا سال ها دوام خواهند داشت و این روش در صورت انجام صحیح توسط دندانپزشک زیبایی با صلاحیت، طول عمر چشمگیری را نشان داده است.

اگر لبخند شما بیش از سفید شدن به دلیل دندان های تراش خورده، ترک خورده یا شکسته نیاز دارد، روکش های چینی را در نظر بگیرید.

این روکش های سخت دندان ساخته شده از پرسلن دندانی با کیفیت بالا به قسمت صورت دندان ها متصل می شوند که عمدتا هنگام لبخند زدن نشان داده می شوند. آنها قوی، ماندگار و از همه بهتر، کاملا طبیعی به نظر می رسند.

فنرهای دندان یک راه فوق العاده برای تعمیر و یا افزایش ظاهر دندان های جلو است. آنها می توانند برای سفید کردن دندان ها، فضاهای نزدیک و ایجاد یک لبخند بزرگ استفاده شوند.

تقریبا غیر قابل کشف، رول های سرامیکی طولانی مدت و بسیار راحت هستند. آنها به رنگ آمیزی مقاوم هستند، بنابراین لبخند جدید شما زیبا و روشن به طور نامحدود باقی خواهد ماند.

انواع لمینت سرامیکی

: IPS Empress  این نوع لمینت بر روی مدل قالب گیری شده از دندان یا Cast پرس شده و در کوره فرم داده می شود. این نوع لمینت را High pressed ceramic  نیز می نامند. این نوع لمینت سرامیکی بسیار پرکاربرد است.

CAD-CAM: در این نوع لمینت از یک بلوک سرامیکی تشکیل شده و روکش طی یک جلسه ساخته می شود. این نوع لمینت کاربرد زیادی ندارد زیرا رنگ مناسبی نداشته و بیشتر طراحی آن توسط کامپیوتر انجام می شود.

لمینت فلدسپاتیک: این نوع لمینت از فلدسپاتیک ساخته شده و با پودر گذاری بر روی cast در لابراتوار انجام می شود.

بیس آلومینا و زیرکونیا: در این نوع لمینت، با کمک اکسید زیرکونیوم روی یک قالب گچی، یک زمینه تهیه شده که قالب دندان های فرد است. این قالب سپس به کوره رفته و بعد لمینت ها پس از ساخت روی دندان های فرد چسبانده می شود. این لمینت استحکام بالایی دارد اما چون نصب آن روی دندان دشوار است، کمتر استفاده می شود.

مزایای لمینت سرامیکی

رنگ این نوع لمینت ثابت بوده و با مرقبت های ساده و روتین که برای دندانهای طبیعی انجام می شود، می توان همواره یک لبخند زیبا داشت. افراد سیگاری نیز می توانند از این روش برای داشتن دندان هایی زیبا استفاده کنند به شرطی که مرتب مسواک زده و از نخ دندان استفاده کنند.

یکی از تفاوت های لمینت سرامیکی با لمینت کامپوزیتی نیز در این مورد است که لمینت کامپوزیتی بعد از 6 ماه تغییر رنگ میدهد و نیاز به مراجعات دوره برای پولیش دارد.

همچنین مقاومت لمینت کامپوزیتی کمتر بوده و شکننده هستند. اما لمینت سرامیکی با وجود ضخامت کمتر، استحکام بیشتری نسبت به لمینت کامپوزیتی دارد.

نصب لمینت بسیار راحت و آسان بوده و نیازی به تغییرات شدید در شکل دندان ها نیست. پس از نصب ظاهر دندان مانند حالت دندان های طبیعی است. بجز کاربرد زیبایی، از لمینت سرامیکی برای درمان پوسیدگی نیز استفاده می شود.

مراحل نصب لمینت سرامیکی

رنگ و نوع لمینت در ابتدای کار طی مشاوره ای مه بیمار با دندانپزشک متخصص دارد، انتخاب می شود. در مرحله بعد، اگر نیاز به تراش دندان باشد، این کار صورت گرفته، سپس با مواد ضدعفونی کننده مخصوصی، دندان ها شسته و تمیز شده و سپس خشک می شود.

بعد چسب مخصوص لمینت سرامیکی روی دندان ها مالیده می شود. در مرحله بعد لمینت ها با دقت نصب می شوند. این مرحله بسیار مهم است  و دندانپزشک باید مهارت کافی و دقت لازم را به خرج دهد.

فرق لمینت سرامیکی و ونیر کامپوزیت چیست؟

جنس ماده استفاده شده

زمان مورد نیاز برای ساخت لمینت سرامیکی حدود سه هفته

زمان مورد نیاز برای ساخت کامپوزیت ونیر یک جلسه برای یک فک

نیاز به تراش و قالب گیری (لمینت سرلمیکی)

عدم نیاز به تراش و قالبگیری(کامپوزیت ونیر)

عدم نیاز به پالیش(لمینت سرامیکی)

نیاز به پالیش در فاصله های زمانی یکسال یا بیشتر (کامپوزیت ونیر)

عدم امکان ترمیم و نیاز به تعویض در صورت لب پری(لمینت سرامیکی)

امکان ترمیم در صورت لب پری (کامپوزیت ونیر)

لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟

پاسخ به این سوال بیش از هر چیز به انتخاب شما وابسته است. مراجعان بسیاری پس از حضور در کلینیک های دیگر برای کامپوزیت دندان دچار مشکل شده اند. متاسفانه انتخاب نادرست پزشک به خاطر قیمت کمتر و یا شرایط های ویژه ای که برای جذب مشتری میگذارند، باعث شده که تعداد کامپوزیت های ناموفق زیاد شود.

اگر در انتخاب پزشک خود دقت نکنید ممکن است بو گرفتن دهان، غیر طبیعی شدن دندان ها بعد از کامپوزیت، استفاده از جنس نامرغوب و عدم ظرافت مشکلاتی باشد که ایجاد خواهد شد.

پیشنهاد ما این است که حتما و حتما به سراغ متخصص بروید. از سپردن دندان هایتان به افراد غیرمتخصص خودداری کنید. چرا که هزینه نهایی خراب شدن دندان هایتان بیشتر خواهد بود.

بنابراین برای انتخاب روکش زیبایی دندان، حتما به نظر متخصص تان گوش کنید. چرا که جزییات صورت در انتخاب نوع روکش تاثیرگذار است. با انتخاب پزشک متخصص و مشورت با او در نهایت می توانید از سلامت و زیبایی دندان تان در کنار هم لذت ببرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مرکز ایمپلنت زعفرانیه

مرکز ایمپلنت زعفرانیه کاشت ایمپلنت فوری بدون درد و بدون خونریزی ارائه طرح درمان یک روزه استفاده از بهترین برندهای ایمپلنت انجام جراحی های سخت و پیچیده با رعایت تمامی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ
مرکز ایمپلنت زعفرانیه