ونیر کامپوزیت چیست؟ - مرکز ایمپلنت زعفرانیه

ونیر کامپوزیت چیست؟

ونیر کامپوزیت چیست؟

ونیر کامپوزیت چیست؟

انتخاب قرار دادن چه نوع روکش های دندانی اولین قدم برای بهبود زیبایی دندان ها و به دست آوردن لبخند رویایی است که آرزویش را داشته اید.

مرکز ایمپلنت زعفرانیه نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مرکز ایمپلنت زعفرانیه کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

رزین کامپوزیتی و پرسلن متداول ترین مواد در فرآیند ساخت روکش هستند. در دستان یک دندانپزشک زیبایی با تجربه در مرکز ایمپلنت زعفرانیه، هر دو ماده می توانند لبخند شما را به زیبایی متحول کنند. اما از کجا می دانید کدام نوع برای شما مناسب است؟ این به نیازهای خاص شما و عوامل مهم برای شما (هزینه ، زمان درمان و غیره) برمی گردد. بیایید برخی از تفاوت های روکش های کامپوزیت و پرسلن را ارزیابی کنیم.

مزایای روکش کامپوزیت

روکش های کامپوزیت دارای مزایای زیادی نسبت به ظروف چینی هستند که عمده ترین آنها هزینه است. به طور متوسط​​، روکش های پرسلن دو برابر کامپوزیت ها گران هستند که با توجه به اینکه بیشتر درمان ها تحت پوشش بیمه نیستند، برای برخی از افراد بسیار مهم است، به این معنی که احتمالاً از جیب خودتان باید برای درمان هزینه کنید.

مزیت دیگری که روکش های کامپوزیت نسبت به ظروف چینی دارند این واقعیت است که به طور معمول می توان کامپوزیت ها را هنگام انتظار ساخت و این کار را به یک درمان یک روزه تبدیل کرد.

روکش های کامپوزیت مستقیم (که به آن پیوند کامپوزیت نیز گفته می شود) در واقع بر روی دندان های شما تراشیده می شود. رزین سایه دار دندان به طور مستقیم روی دندان قرار می گیرد (از این رو نام آن) در جایی که می تواند توسط دندانپزشک شکل گرفته و تراشیده شود.

مسلماً بزرگترین مزیتی که روکش های کامپوزیت نسبت به پرسلن دارند برگشت پذیری است. پرسلن برای اینکه متناسب با روکش باشد، نیاز به تغییر شکل دندان های طبیعی شما دارد.

وقتی نوبت به کامپوزیت می رسد، حداقل دندان آماده سازی روی دندان های طبیعی شما لازم است، به این معنی که آنها به طور دائمی تغییر نمی کنند تا حدی که مواد کامپوزیت در صورت لزوم برداشته و جایگزین نشوند.

چه هنگام از ونیرهای پرسلین استفاده می شود؟

پورسلین می تواند فواصل بیشتری را نسبت به کامپوزیت پوشش دهی کند بنابراین ونیرهای پورسلین می توانند در شرایطی استفاده شوند که نمی توان از ونیرهای کامپوزیت استفاده کرد.

مزایای روکش های چینی

اگرچه روکش های کامپوزیت دارای مزایای زیادی هستند، اما یک زمینه وجود دارد که در آن نمی توانند با ظروف چینی رقابت کنند: دوام. پرسلن ماده ای به مراتب مستحکم تر از رزین کامپوزیت است (حتی با پیشرفت مواد رزین در طول سال ها).

روکش های پرسلین با نگهداری خوب می توانند 10 تا 15 سال دوام داشته باشند، در مقایسه با متوسط ​​عمر کامپوزیت های پنج تا هفت ساله. اگر به فکر قرار دادن روکش هستید مهم است که این معامله را در نظر بگیرید.

اکثر دندانپزشکان موافق هستند که روکش های پرسلن طبیعی ترین زیبایی دندان مانند دندان را ارائه می دهند. ظروف چینی دارای کیفیتی شفاف و کاملاً مشابه مینای دندان هستند.

همچنین به دلیل استحکام مواد و لعابی که پس از درمان اعمال می شود، در برابر لکه گیری و برش خوردگی بسیار مقاوم است.

از طرف دیگر، روکش های کامپوزیت بیشتر متخلخل هستند و بنابراین در معرض لکه دار شدن هستند، به این معنی که برای اجتناب از برخی مواد غذایی لکه زا، ممکن است لازم باشد رژیم خود را تنظیم کنید.

اگر به دنبال راه حل روکش های پرسلن هستید، ارزیابی نوع فناوری هایی که دندانپزشک شما در دسترس دارد بسیار مهم است. در نهایت می توانید زمان کلی درمان را به شدت کاهش دهید.

سرانجام، ونیرهای پرسلن یک راه حل درمانی مناسب برای همه موارد فرسودگی مینای دندان، ساییدگی، نقص ژنتیکی، ناصافی دندان و غیره ارائه می دهند ممکن است کامپوزیت ها گزینه های مناسبی برای نگرانی های شدید نباشند.

به عنوان مثال، ممکن است تغییر رنگ قابل توجه و یا فواصل کافی با روکش های کامپوزیت قابل درمان نباشد، و چینی را به تنها گزینه خود تبدیل کنید.

دندانپزشک شما برای تعیین گزینه های شما، ارزیابی کاملی از بهداشت دهان و دندان را به عنوان بخشی از مشاوره انجام می دهد.

ونیر لمینت

ونیر لمینت یا سرامیکی پوسته‌های بسیار نازکی از سرامیک است که بر سطح دندان جای می گیرد. این بخش از ونیر دندان از سرامیک ویژه ای ساخته شده که این ویژگی وجود دارد که رنگ آن را با دیگر رنگ دندان‌های مجاور همخوانی ایجاد کرد.

ونیر های سرامیکی تاثیر زیادی بر در داشتن دندان های زیبا و در آخر  لبخندی دلنشین می گذارند. جایی گذاری ونیرها غالبا با بی حسی موضعی صورت می گیرد بدون بروز ناراحتی یا عارضه برای متقاضی.

ونیرها، سطحی از مواد یکرنگ دندان هستند که گزینه ای ویژه برای دندان‌های پیشین به شمار می آیند و از آن ها جهت تغییر دندان هایی استفاده می شوند که رنگ آن ها به رنگ زردی و قهوه ای تغییر رنگ پیدا کرده اند. به خاطر تراش بسیار کم و ظرافت ونیر‌ها، نخستین روش درمان در دندان‌های پیشین به شمار می‌شوند.

مقایسه ونیر کامپوزیت در مقابل ونیر پورسلین

استفاده درست از ونیر کامپوزیت و ونیر پورسلین می تواند روی زیبایی لبخند و دندان های شما تاثیر زیادی داشته باشد. دو نوع اصلی ونیر دندان وجود دارد: ونیر کامپوزیت و ونیر پورسلین. اگر هر دو به درستی در دهان فرد قرار بگیرند می توانند لبخند زیبایی به فرد ببخشند.

ونیر کامپوزیت چیست؟

ونیر دندان لایه نازکی از مواد (پورسلین یا کامپوزیت) است که با توجه به نیاز هر شخصی به طور اختصاصی برای او ساخته می شود و روی دندان ها قرار می گیرد تا رنگ، شکل و ظاهر بهتری به دندان ها بدهد.

آیا ونیر کامپوزیت گزینه مناسبی برای شماست؟

قبل از انتخاب نوع ونیر، اول از همه باید ببینید که آیا ونیرها گزینه مناسبی برای شما هستند یا نه. ونیر برای هر شخصی و هر دندانی مناسب نیست. پس برای این که این ونیرها بتوانند به طور موفقیت آمیز وظیفه خود را انجام دهند باید فرد مناسب انجام ونیر باشید.

ونیر کامپوزیتی

درکنار ونیر سرامیکی، دندانپزشک زیبایی برای غیر فرم  و ظاهر دندان  ونیر کامپوزیتی را به کار می برند که با این روش کار رنگ دندان، اندازه و فاصله نامناسب آن ها تغییر داده می شود. کامپوزیت وینر مانند روش های درمانی بدون عوارض جانبی برای زیبایی لبخند است.

عارضه های ساختاری ظاهری دندان باعث شده که بیماران زیادی برای تغییر فرم دندان هایشان به دندانپزشک بروند و با روش های درمانی در کنار زیبای دندان و لبخند،باعث افزایش سلامتی دندان های خود شوند ونیر کامپوزیت مانند روش های درمانی مفید برای داشتن دندان های زیباست و دندانپزشک زیبایی با استفاده از این روش می تواند زیبا سازی دندان ها را برای فرد تامین کند.

ونیرهای کامپوزیت چه هنگام موثرترند؟

ونیرهای کامپوزیت در مواقعی استفاده می شوند که تغییرات کوچکی در دندان ها اتفاق افتاده اند، لب پر شدن و بد رنگ شدن دندان های طبیعی و نامیزان بودن جزئی دندان ها از جمله این تغییرات است.

ونیر کامپوزیت نمی تواند فضای بین دندان ها را پر کند پس اگر فضای زیادی بین دندان هایتان وجود دارد یا قسمت های بزرگی از دندان هایتان شکسته اند، ونیر کامپوزیت نمی تواند گزینه مناسبی برای آن باشد.

هنگام انجام پروسه ونیر کامپوزیت چه اتفاقی می افتد؟

برای قرار دادن ونیر کامپوزیت گاهی به بی حسی نیاز نیست و گاهی به بیح سی کمی نیاز است. این پروسه با استتعمال یک ژل روی قسمت جلویی دندان شروع می شود. معمولا پزشک رنگ مواد را با رنگ دندان فرد تطبیق می دهد.

مواد روی هر دندان قرار می گیرند و به آرامی صاف می شوند و در جای مناسب قرار می گیرند. سپس با کمک یک نور مخصوص مواد کامپوزیت را سفت می کنند. سپس تنظیم های جزئی را انجام می دهند و به شما دندان های زیبایی هدیه می دهند.

در این نوع ونیر به تهیه ایمپرشن نیازی نیست و نیازی نیست که برای ملاقات دوم به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر چه زمانی از ونیر کامپوزیت استفاده می شود؟

ونیرها بیشتر در این شرایط می توانند مفید باشند:

اصلاح دندان های بد شکل و کج

ترمیم دندان هایی که لبه آن ها پریده یا شکسته شده اند.

برطرف کردن لکه و بدرنگی دندان ها، هنگامی که سفید کردن دندان ها کارساز نیست.

دندان هایی که کوتاه هستند.

دندان هایی که بین آن ها فاصله وجود دارد.

مزایای ونیر کامپوزیت چیست؟

در یک روز لبخندی زیبا به شما می بخشد

نسبت به ونیرهای قدیمی کم تهاجمی است

درمان توسط این روش سریع است

به هیچ گونه درمان موقتی نیاز ندارد

زیبا و طبیعی است

ترمیم آن آسان خواهد بود

از نظر هزینه مقرون به صرفه تر هستند

بی خطر و موثر است.

 

 

 

 

 

مرکز ایمپلنت زعفرانیه

مرکز ایمپلنت زعفرانیه کاشت ایمپلنت فوری بدون درد و بدون خونریزی ارائه طرح درمان یک روزه استفاده از بهترین برندهای ایمپلنت انجام جراحی های سخت و پیچیده با رعایت تمامی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ
مرکز ایمپلنت زعفرانیه